Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Webasto pure 11kw

This site may earn commission on affiliate links.
Goedendag allen, Ik ben volledig nieuw op dit forum. Wel het forum al eerder bekeken om me te oriënteren wat betreft de omschakeling naar ''het nieuwe rijden''..voor mij althans!. Nu de levering van mijn 1ste X steeds dichterbij komt zou ik willen weten of er leden die ervaringen met de Webasto Pure 11kw. Zelf goede ervaringen met Webasto als het gaat om verwarming in voertuigen maar onbekend met hun laad-product. Zie dat Webasto geen load-balancing functie heeft maar is ook niet noodzakelijk lees ik omdat er toch alleen s,nachts naast mijn huis geladen kan worden. Er komt een 3x25A aansluiting met aparte meter....
 
Zo, voor dat geld stak ik gewoon een Tesla Wall Charger hoor. Dan krijg je er nog het handige knopje bij om je laadpoort te openen, en het kan 22kW aan moest je een Audi e-tron willen, of een Tesla op 17kW willen laden.

En de TWC heeft wel load baldancing tussen andere TWC's dus moest je ernaast aan de Model 3 gaan, ook geen probleem.
 
Ik heb de specs eens bekeken van die lader (met naam die klinkt alsof het een water of luchtzuiveraar is) en mij valt dit op:

Residual current protective device: Universal current-sensitive DC residual current protective device, 6mA for protection of the RCD IN = 30mA Typ A to be installed in domestic (building) installation

Begrijp ik hieruit goed dat er een 6mA DC aardlekbeveiliging in het apparaat zelf zit, en dat dientengevolge een gewone aardlek (differentieel voor de zuiderburen) type A 30mA voldoet in de huisinstallatie?
 
Dan moet je er erg van houden want voor 530€ koop je dus een Tesla Wall Connector en die is even dom als een Webasto Pure 11kW maar kan tot 22kW aan en doet load balancing. En een knopje voor de laadklep op je Tesla te openen zodat je niet met je vingers aan het vuile koetswerk moet komen.
 
Bas, begreep inderdaad dat er in de unit een type B beveiliging zit. Moet je eerlijk bekennen dat mijn kennis te boven gaat. Heb de specs doorgezet naar instalateur en die kon er wat mee..groepenkast moet hier ook helemaal vervangen worden. Ik neem geen risico.s met stroom.
 
Reclame maken?..Moet ik deze opmerking echt serieus nemen! ..Gaat alles goed verder met u!?..probeer op dit forum een beetje wegwijs te raken in de EV wereld. Op een serieuze manier en af en toe met een knipoog. Kan me ook echt niet voorstellen dat ervaren Tesla rijders mijn mening of ervaring als newbie als doorslaggevend gaan zien in hun beslissingen c.q. aankopen!..ik wens je ondanks deze dwalende opmerking toch een fijn weekend!
 
Bas, begreep inderdaad dat er in de unit een type B beveiliging zit.
Volgens de specs inderdaad een aardlek type B. Dat scheelt weer minstens €100 ten opzichte van een TWC. Hierdoor kun je hem veilig op een goedkopere standaard type A aardlek aansluiten.
Voor mij is het gebruiksgemak van een TWC met het ontgrendelknopje echter doorslaggevend. Niet meer eerst in de auto kruipen of met de keyfob frummelen om de kabel te ontgrendelen als je weg wilt.
En als je eenmaal EV gaat dan is de kans dat er een tweede komt aanwezig, loadbalancing .... (ik denk zelf aan een 3 of zelfs een Twizy want de S is af en toe te groot (parkeergarage ellende in Utrecht en Den Haag in parkeerliften).
 
Dank je Bob..sorry voor mijn onwetendheid. Maar als ik het goed begrijp moet ik met zo.n ....... (kan uiteraard het merk niet meer noemen want uitsluiting van dit toch wel heel interessante en leuke forum wil ik voorkomen) de auto in om de kabel te ontkoppelen?. Dat klinkt inderdaad erg onhandig. De term keyfob ga ik zo even googelen! Het is nu voor mij wel duidelijk waar de knelpunten liggen. Ik ben omBedankt voor jullie info.
 
even serieus blijven.

Je beweert dat je een X gekocht hebt. Gefeliciteerd.
Je zegt dat je als newbee weinig van kent van het nieuwe rijden. Alle begrip daarvoor, en uiteraard is dit onvolprezen forum de beste plaats om informatie te verzamelen.


Maar, wat doe jij ?

Je hebt op het forum 1 topic gestart, en in totaal 6 posts geplaatst (tot mijn reactie) .... allemaal in dat ene topic dat je zelf gestart hebt.
Je laat in de titel en de posts maar liefst 6 keren de merknaam vallen. Hemelt dat onbekende merk (op dit forum althans) helemaal op, en prijst en passant ook hun andere producten aan.

Ondanks jouw vermeende zeer beperkte kennis over het nieuwe rijden, ken je plots wel loadbalancing en zelfs type-B aardlekschakelaars.
Nochtans is -bvb- de type_B één van de meest onbekende producten bij eender welke EV-rijder. Uitmuntende kennis voor een newbee ! Maar uiteraard niet voor iemand die in de business zit.
En kijk maar eens hierboven : er is van type-B géén sprake tot in één van jouw posts...

En aan de andere kant weet je dan weer niet wat de fob is. Wat voor iemand die een Tesla gekocht heeft dan weer zéér onwaarschijnlijk is, zelfs voor een newbee. Aan de andere kant : iemand die laadpalen verkoopt...



Iedere weldenkend mens zal (h)erkennen dat dit stinkt.

Aanvullend : ik hoop dat ik ongelijk heb, en krijg. Dat we hier weldra een foto zien van jouw X, aan een laadpaal.
Maar je zou overigens niet de eerste zijn hoor; die op slinkse manier zijn producten hier komt slijten.
 
Last edited: