Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Weer een prijsstijging op komst (24/4)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik lees op verschillende fora dat er op 24 april een volgende prijsstijging van $5000 zou komen voor de P100D. Dit is intussen bevestigd door Tesla zelf. Bij ons vertaalt dat zich waarschijnlijk naar iets rond de €8000, als ik naar de prijsverschillen tussen US en EU kijk. Ook de 100D zou gaan stijgen in prijs.

Misschien het moment om toch de sprong te wagen voor diegene die nog twijfelen...
En je mag uiteraard altijd mijn referral link gebruiken voor een korting van €1000, want het is de enige korting die je kan krijgen bij Tesla: mod edit: geen referrals toegestaan

Deze is ook bruikbaar voor inventory (niet CPO) en ik weet toevallig dat ze in Aartselaar wel nog een aantal interessante 90Ds en zelfs P100Ds in inventory hebben aan oude prijzen (Luc Schampaert heeft er daar volledig zicht op wat er exact beschikbaar is in inventory en demo)
 
Bij gebrek aan concurrentie, kan Tesla vragen wat mensen bereid zijn te betalen. Het is jammer dat de auto's niet goedkoper worden, maar wel logisch dat de topmodellen opgetrokken worden. De gemiddelde marge moet overeind blijven en aan de onderkant zijn de modellen "goedkoper" gemaakt. Of is meer waarde toegevoegd dat de prijsstijging doet vermoeden.

Misschien dat vanaf (2018)2020 Tesla wat druk krijgt van buitenaf op de prijzen...
 
Bij gebrek aan concurrentie, kan Tesla vragen wat mensen bereid zijn te betalen. Het is jammer dat de auto's niet goedkoper worden, maar wel logisch dat de topmodellen opgetrokken worden. De gemiddelde marge moet overeind blijven en aan de onderkant zijn de modellen "goedkoper" gemaakt. Of is meer waarde toegevoegd dat de prijsstijging doet vermoeden.

Misschien dat vanaf (2018)2020 Tesla wat druk krijgt van buitenaf op de prijzen...
Is het zo logisch is dat de prijs van topmodellen opgetrokken wordt? De prijs wordt nu ten opzichte van het topsegment in Duitsland wel erg hoog.
 
Het is simpele marktwerking. De prijzen zijn zo hoog als de markt accepteert. Wanneer de vraag afneemt door te hoge prijzen, zal Tesla de boel willen verlagen, of meer waarde gaan leveren voor hetzelfde bedrag. Zolang de vraag op peil blijft, is alles "logisch". ;)
 
Mijn vorige wagen was na anderhalf jaar tijd 23k duurder dan wat ik ervoor betaalde. Goed voor herverkoop waarde, maar minder om een nieuwe te kopen...

Nu, momenteel is er op de basismodellen reed een prijsdaling in de zin dat je het glazen dak standaard krijgt, wat een optie van €2500 was, voor een iets lagere totaalprijs ook. Dus het zijn enkel de topmodellen die fameus gaan stijgen blijkbaar
 
Een kale S75 is nu even duur als een classic S85 in 2013 was
Een kale S75 is al wel een heel stuk completer dan een Classic S85, die had niet eens een hoedenplank, elektrisch inklapbare spiegels, middenconsole, Full LED koplampen, DAB+, anti collision systeem, elektrische achterklep, enz. En t bereik ligt ook al hoger van die 75.
 
Ik heb op 6/2/2017 een S100D besteld en nu blijkt het glazen dak, voorheen een optie van € 1700, evenals de oplader hoog vermogen (prijs weet ik niet meer) in de ongewijzigde basisprijs van € 111.100 inbegrepen te zijn.
Het waren de 2 opties die ik niet genomen heb maar als ik de totale prijs van mijn bestelling (incl. de door mij gekozen opties) vergelijk met die van nu dan is het maar prijsverschil € 60!
Concreet krijg je dus voor € 60 een glazen dak + oplader hoog vermogen.....
Mooie deal voor de mensen die vandaag bestelen; jammer voor diegenen die al besteld hebben....
 
Ik heb op 6/2/2017 een S100D besteld en nu blijkt het glazen dak, voorheen een optie van € 1700, evenals de oplader hoog vermogen (prijs weet ik niet meer) in de ongewijzigde basisprijs van € 111.100 inbegrepen te zijn.
Het waren de 2 opties die ik niet genomen heb maar als ik de totale prijs van mijn bestelling (incl. de door mij gekozen opties) vergelijk met die van nu dan is het maar prijsverschil € 60!
Concreet krijg je dus voor € 60 een glazen dak + oplader hoog vermogen.....
Mooie deal voor de mensen die vandaag bestelen; jammer voor diegenen die al besteld hebben....

Wat als je Tesla nu contacteert om de optie snellader toe te voegen? Ze willen altijd opties wel toevoegen, maar oude prijzen zullen ze niet meer kunnen toepassen... het proberen waard
 
Ik heb op 6/2/2017 een S100D besteld en nu blijkt het glazen dak, voorheen een optie van € 1700, evenals de oplader hoog vermogen (prijs weet ik niet meer) in de ongewijzigde basisprijs van € 111.100 inbegrepen te zijn.
Het waren de 2 opties die ik niet genomen heb maar als ik de totale prijs van mijn bestelling (incl. de door mij gekozen opties) vergelijk met die van nu dan is het maar prijsverschil € 60!
Concreet krijg je dus voor € 60 een glazen dak + oplader hoog vermogen.....
Mooie deal voor de mensen die vandaag bestelen; jammer voor diegenen die al besteld hebben....

Ik zou even naar Tesla bellen. Op het Amerikaanse deel van het forum zijn er een aantal mensen die erin geslaagd zijn om hun order up te graden naar het nieuwe prijsboek. Misschien kan het voor jou order ook nog?
 
Wat als je Tesla nu contacteert om de optie snellader toe te voegen? Ze willen altijd opties wel toevoegen, maar oude prijzen zullen ze niet meer kunnen toepassen... het proberen waard
Daar de wagen reeds uit de de fabriek is had ik hier niet bij stil gestaan:
upload_2017-4-22_10-41-5.png

De optie snellader is, indien ik me niet vergis, echter een software aanpassing en de upgrade zou met een beetje goodwill dus moeten lukken...
Ik hou jullie op de hoote van de 'afloop'.
Bedankt vor de tip!
 
Ik zou even naar Tesla bellen. Op het Amerikaanse deel van het forum zijn er een aantal mensen die erin geslaagd zijn om hun order up te graden naar het nieuwe prijsboek. Misschien kan het voor jou order ook nog?
Daar de wagen reeds uit de de fabriek is had ik hier niet bij stil gestaan:
View attachment 223923
De optie snellader is, indien ik me niet vergis, echter een software aanpassing en de upgrade zou met een beetje goodwill dus moeten lukken...
Ik hou jullie op de hoote van de 'afloop'.
Bedankt vor de tip!
 
Daar de wagen reeds uit de de fabriek is had ik hier niet bij stil gestaan:
View attachment 223923
De optie snellader is, indien ik me niet vergis, echter een software aanpassing en de upgrade zou met een beetje goodwill dus moeten lukken...
Ik hou jullie op de hoote van de 'afloop'.
Bedankt vor de tip!
Volgens mij geen software aanpassing (meer).....