TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Weer een prijsstijging op komst (24/4)

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by aikisteve, Apr 19, 2017.

1. aikisteve

aikisteve Member

Ik lees op verschillende fora dat er op 24 april een volgende prijsstijging van $5000 zou komen voor de P100D. Dit is intussen bevestigd door Tesla zelf. Bij ons vertaalt dat zich waarschijnlijk naar iets rond de €8000, als ik naar de prijsverschillen tussen US en EU kijk. Ook de 100D zou gaan stijgen in prijs.

Misschien het moment om toch de sprong te wagen voor diegene die nog twijfelen...
    En je mag uiteraard altijd mijn referral link gebruiken voor een korting van €1000, want het is de enige korting die je kan krijgen bij Tesla: Referral | Tesla

Deze is ook bruikbaar voor inventory (niet CPO) en ik weet toevallig dat ze in Aartselaar wel nog een aantal interessante 90Ds en zelfs P100Ds in inventory hebben aan oude prijzen (Luc Schampaert heeft er daar volledig zicht op wat er exact beschikbaar is in inventory en demo)

2. Glitch

Glitch Member

Ja las het ook mag wel eens goedkoper worden ipv alleen maar duurder.

3. Defiant

Defiant Member

Bij gebrek aan concurrentie, kan Tesla vragen wat mensen bereid zijn te betalen. Het is jammer dat de auto's niet goedkoper worden, maar wel logisch dat de topmodellen opgetrokken worden. De gemiddelde marge moet overeind blijven en aan de onderkant zijn de modellen "goedkoper" gemaakt. Of is meer waarde toegevoegd dat de prijsstijging doet vermoeden.

Misschien dat vanaf (2018)2020 Tesla wat druk krijgt van buitenaf op de prijzen...

4. Pascal-R

Pascal-R Member

zoals hier al zo vaak genoemd, is het bizar hoe de prijzen van Tesla in de afgelopen jaren zijn gestegen. Dit terwijl de prijs van batterijen in die 5 jaar tijd meer dan gehalveerd is.

5. Pascal-R

Pascal-R Member

Is het zo logisch is dat de prijs van topmodellen opgetrokken wordt? De prijs wordt nu ten opzichte van het topsegment in Duitsland wel erg hoog.

6. Defiant

Defiant Member

Het is simpele marktwerking. De prijzen zijn zo hoog als de markt accepteert. Wanneer de vraag afneemt door te hoge prijzen, zal Tesla de boel willen verlagen, of meer waarde gaan leveren voor hetzelfde bedrag. Zolang de vraag op peil blijft, is alles "logisch". ;)

7. aikisteve

aikisteve Member

Mijn vorige wagen was na anderhalf jaar tijd 23k duurder dan wat ik ervoor betaalde. Goed voor herverkoop waarde, maar minder om een nieuwe te kopen...

Nu, momenteel is er op de basismodellen reed een prijsdaling in de zin dat je het glazen dak standaard krijgt, wat een optie van €2500 was, voor een iets lagere totaalprijs ook. Dus het zijn enkel de topmodellen die fameus gaan stijgen blijkbaar

8. jja

jja Member

Een kale S75 is nu even duur als een classic S85 in 2013 was

9. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

de geruchtenmolen wil dat enkel de top-modellen duurder worden.
    voor de instapmodellen zou er een prijsreductie zijn.

wait and see...

10. HWS

HWS Supporting Member

Een kale S75 is al wel een heel stuk completer dan een Classic S85, die had niet eens een hoedenplank, elektrisch inklapbare spiegels, middenconsole, Full LED koplampen, DAB+, anti collision systeem, elektrische achterklep, enz. En t bereik ligt ook al hoger van die 75.

• Like x 4
  11. TSL007

TSL007 Member

Ik heb op 6/2/2017 een S100D besteld en nu blijkt het glazen dak, voorheen een optie van € 1700, evenals de oplader hoog vermogen (prijs weet ik niet meer) in de ongewijzigde basisprijs van € 111.100 inbegrepen te zijn.
    Het waren de 2 opties die ik niet genomen heb maar als ik de totale prijs van mijn bestelling (incl. de door mij gekozen opties) vergelijk met die van nu dan is het maar prijsverschil € 60!
    Concreet krijg je dus voor € 60 een glazen dak + oplader hoog vermogen.....
    Mooie deal voor de mensen die vandaag bestelen; jammer voor diegenen die al besteld hebben....

12. MickC

MickC Member

Zou er ook een hardware aanpassing komen met de prijsstijging?

Ik verwacht nog een paar verassingen voordat de Model 3 in juli wordt voorgesteld.

13. MickC

MickC Member

Wat als je Tesla nu contacteert om de optie snellader toe te voegen? Ze willen altijd opties wel toevoegen, maar oude prijzen zullen ze niet meer kunnen toepassen... het proberen waard

14. schonelucht

schonelucht Active Member

Ik zou even naar Tesla bellen. Op het Amerikaanse deel van het forum zijn er een aantal mensen die erin geslaagd zijn om hun order up te graden naar het nieuwe prijsboek. Misschien kan het voor jou order ook nog?

15. TSL007

TSL007 Member

Daar de wagen reeds uit de de fabriek is had ik hier niet bij stil gestaan:
    upload_2017-4-22_10-41-5.png
    De optie snellader is, indien ik me niet vergis, echter een software aanpassing en de upgrade zou met een beetje goodwill dus moeten lukken...
    Ik hou jullie op de hoote van de 'afloop'.
    Bedankt vor de tip!

16. TSL007

TSL007 Member

Daar de wagen reeds uit de de fabriek is had ik hier niet bij stil gestaan:
    View attachment 223923
    De optie snellader is, indien ik me niet vergis, echter een software aanpassing en de upgrade zou met een beetje goodwill dus moeten lukken...
    Ik hou jullie op de hoote van de 'afloop'.
    Bedankt vor de tip!

17. Daniel_M

Daniel_M MS60-Black-AP2-Black headliner & nextgen-Subzero

Volgens mij geen software aanpassing (meer).....

Share This Page