Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Weer geen lid van de <5km club

This site may earn commission on affiliate links.
Nou, 3 jaar terug met 4% gestrand...

Vanavond, op een kilometer van huis gestrand met 3%...

Dankzij behulpzame buren naar huis gesleept (de mobile charger wou niet laden aan hun stopcontact) en daar aan de laadpaal geplugd.

Meest frustrerende is dat de 12V batterij zo snel leeg loopt, dat zelfs op tijd de laadkabel uit halen om in te pluggen een dingetje is. Zonder actieve MCU krijg je de kabel er niet in en kan je een laadsessie niet starten...

En oh ja, in de zomer een paar keren met 2% aangekomen aan een supercharger zonder probleem, dus waarom klapt ie er nu bij 3% uit?!
 
Meest frustrerende is dat de 12V batterij zo snel leeg loopt, dat zelfs op tijd de laadkabel uit halen om in te pluggen een dingetje is. Zonder actieve MCU krijg je de kabel er niet in en kan je een laadsessie niet starten...

En oh ja, in de zomer een paar keren met 2% aangekomen aan een supercharger zonder probleem, dus waarom klapt ie er nu bij 3% uit?!
(buiten)temperatuur?
 
Oh, dat is vervelend! Ik ben van het weekend met 1% thuis aangekomen en met nog 6 km bereik. Dat is dan ook gelijk de laatste keer als blijkt dat de accu dus al eerder kan stoppen met werken.

Het was ook de eerste keer voor mij om met zo weinig lading thuis aan te komen. Heb er wel extra bereik voor terug gekregen (waarschijnlijk iets met kalibratie).
 
Oh, dat is vervelend! Ik ben van het weekend met 1% thuis aangekomen en met nog 6 km bereik. Dat is dan ook gelijk de laatste keer als blijkt dat de accu dus al eerder kan stoppen met werken.

Het was ook de eerste keer voor mij om met zo weinig lading thuis aan te komen. Heb er wel extra bereik voor terug gekregen (waarschijnlijk iets met kalibratie).
Let wel, er zijn er ook die beweren dat ze nog 20 km kunnen rijden met 0% op het display 😬

Frustrerende is dat, sinds vorige keer in 2019, er talloze snellader zijn bijgekomen en ik letterlijk 3km tevoren een Fastned locatie had genegeerd omdat de auto zei dat ik met nog 4km te gaan met 4% ging thuis geraken…
 
  • Informative
Reactions: DM231191
Wat was je maximale vermogen? Had je al het gevoel dat je weinig vermogen had?
Als ik al die mooie filmpje van Björn mag geloven, dan is dat wel een aardig herkenningspunt.
Ja, zeg een kilometer voor dat ie uit viel voelde ik het vermogen wat wegvallen. Maar toen was ik al dik 2 kilometer na de Fastned locatie 😂

Had dat ding correct gezegd dat ik met -2% zou thuis komen als ik bleef rijden, was ik natuurlijk even voor 5 minuten gaan laden bij de Fastned paal. Maar hij zei vrolijk 4% bij thuis komen, dus ik maakte me niet specifiek zorgen.

Omgevingstemperatuur was 9º, en had er die dag al 290km op zitten, waaronder 170km op het laatste stuk, dus de batterij was zeker niet koud.

Enige wat ik kan bedenken is dat ik 'm thuis altijd in de lader steek, en op verplaatsing altijd Sentry aan heb staan, dus hij zal geen echte tijd hebben om een BMS recalibratie te doen?
 
Met 0km/% aangekomen in Aarlen SuC 😳. Bij mij kan het dus wel ;)
IMG_20221103_191500.jpg
 
Ik blijf er bij, met een warm pack zou je altijd tot 0% moeten kunnen. Is dat niet het geval dan is er iets aan je pack of het BMS is niet goed gecalibreerd en waarschijnlijk door een aardige onbalans.

Met een koud pack zou ik zelf niet onder de 5% durven.. dan vind ik 10% al spannend want door de kou komt de energie er gewoon niet uit.

Maar wooter kennende doelde hij hier op lange ritten en dus een warm pack.

Ik ga straks ook weer op wintersport en ik beuk hem door de panty tot mn pack 35 graden is 😄. Dan tijdens het aanrijden naar de volgende suc wordt het pack verwarmd naar 40 graden door preconditioning...

Als je dan strand zit er echt iets niet goed en zou ik bij Tesla klagen en de garantie aanspreken. Mits het pack nog onder garantie valt natuurlijk.
 
  • Like
Reactions: Maurice1