Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wegenvignet Duitsland

This site may earn commission on affiliate links.
Op Milieusticker Duitsland: alle info op een rij! staat dat het noodzakelijk is.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Is een milieusticker nodig voor elektrische auto’s?
Ja, een milieusticker is ook vereist voor elektrische auto’s zoals de Nissan Leaf en de Tesla Model S. Deze auto’s komen automatisch in aanmerking voor de groene sticker. De gedachte hierachter is dat deze auto’s in de schoonste klasse vallen. Zonder sticker loop je dus ook de kans een boete te krijgen. Wel wordt er in Duitsland regelmatig discussie over gevoerd, aangezien bij elektrische auto’s helemaal geen sprake is van uitstoot van fijnstof. Als de situatie in de toekomst verandert meldt ik het op deze website.
 
Voor Duitsland dien je zo'n groen 'uitstoot' vignet aan te vragen en op je voorruit te kleven.

Heeft er iemand een idee of je dit ook moet aanvragen / hebben met een Tesla?
Helaas veel bureaucratie, maar een Tesla moet ook een "grüne Plakette" hebben, als je in de binnenstad van grotere steden onderweg bent. Verkrijgbaar zijn die stickers bij TÜV, de gemeente of vaak ook bij garagebedrijven.
 
Tanx Xavier

Ben het forum nu een dikke maand aan het volgen, met zeer veel zinnig info.
Mag morgen mijn S70D in Tilburg ophalen, heb er veel zin.
Zal het voorstel draadje ook nog wel een keertje aanvullen.

Grtz Bernard
 
Ik heb niet het idee dat er veel wordt gehandhaafd, maar zo'n sticker kost je een tientje. Dat lijkt mij niet iets om lastig over te doen.
Je kan het op een transparant velletje plakken, en die vervolgens tegen je voorraam doen.
Dan rijd je niet met zo'n sticker op je voorraam als je niet in DLD bent.
 
oei wist ik niet, had er geen ? hoe wordt dit gecontroleerd manueel door agenten ?

of met camera's ?
Het wordt maar zelden gecontroleerd. De sticker is ook niet overal in de binnensteden verplicht.
Dit hele gebeuren met de sticker is eigenlijk een farce.
Alleen al het feit dat een auto met 0% NOx eentje moet hebben zegt al genoeg.
Dit werd in het leven geroepen door politici die iets milieuvriendelijks moesten bedenken, nadat het kyoto-verdrag 2005 in werking trad.
Ik woonde toen midden in de stad waar veel allochtonen woonden met oude auto's. De meeste reden nog jaren rond zonder sticker.
Bekeuringen krijg iemand dan ook meestal alleen maar, als je net op de bon wordt gezet voor fout parkeren en je dan een grote mond opzet ...
 
  • Informative
Reactions: Steven and PaulusdB
Het wordt maar zelden gecontroleerd. De sticker is ook niet overal in de binnensteden verplicht.
Dit hele gebeuren met de sticker is eigenlijk een farce.
Alleen al het feit dat een auto met 0% NOx eentje moet hebben zegt al genoeg.
Dit werd in het leven geroepen door politici die iets milieuvriendelijks moesten bedenken, nadat het kyoto-verdrag 2005 in werking trad.
Ik woonde toen midden in de stad waar veel allochtonen woonden met oude auto's. De meeste reden nog jaren rond zonder sticker.
Bekeuringen krijg iemand dan ook meestal alleen maar, als je net op de bon wordt gezet voor fout parkeren en je dan een grote mond opzet ...
Eerlijk gezegd is het niet alleen een farce, maar zelfs botte onzin. Mijn Porsche uit 1992 'verdient' een groene sticker, omdat er een geregelde katalysator (U9) onder zit. Blijkbaar zijn de aan de uitstoot gestelde eisen dus niet bijzonder streng.
Verder heb ik de indruk dat bij het (niet) handhaven stiekem rekening wordt gehouden met het type van de auto, waarvan elke ambtenaar weet welke gewoon toegelaten worden. Ik heb in ieder geval geen sticker en parkeer en rijd gewoon in de betreffende zones met die auto.