Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wegligging model S 75 vs 100

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb zelf een 2018 100d en rij nu tijdelijk een 2018 75d, hier zitten normaal de 21 carbon velgen onder maar nu 3rd party 19 inch wintervelgen. Het valt me op dat deze auto veel strakker op de weg ligt, veel sportievere rijer ervaring. Mijn auto 'helt' meer in bochten. Beide staan overigens
op de standaard hoogte. De
100d heeft ook het ratelende geluid met trillingen bij snel optrekken, de 75 heeft dat niet

Heeft iemand een idee waarin het zo een groot verschil is qua rijervaring?
 
Ik heb zelf een 2018 100d en rij nu tijdelijk een 2018 75d, hier zitten normaal de 21 carbon velgen onder maar nu 3rd party 19 inch wintervelgen. Het valt me op dat deze auto veel strakker op de weg ligt, veel sportievere rijer ervaring. Mijn auto 'helt' meer in bochten. Beide staan overigens
op de standaard hoogte. De
100d heeft ook het ratelende geluid met trillingen bij snel optrekken, de 75 heeft dat niet

Heeft iemand een idee waarin het zo een groot verschil is qua rijervaring?
Ratelen is op te lossen bij sec, onlangs mij 100D van 2017 ook laten doen.
 
Ik heb nu de 19" voor de winter eronder, normaal de 21". De 21" stuurt echt wel strakker, maar de 19" is ongeveer 2x comfortabeler ;)

Ik heb wel die luchtvering en dat is heerlijk. Ik weet niet wat een 'normale' Tesla heeft?
 
Nou... ik heb nu m'n wintersloffen 19" en dat voelt echt anders. Rijd comfortabeler maar je mist de finesse al vind ik die ook al bij 21" ontbreken :-D. Het blijft gewoon een snelweg tuffer zo'n S en niet een kart.
 
Voor de duidelijkheid, zowel de 100D als 75D hebben nu 19" velgen. De 100D heeft de standaard 19" tesla velgen, de 75D velgen van een ander merk. De 75D ligt echter veel strakker op de weg dan de 100d, bij mijn weten hebben beide luchtvering want ik beide auto's lager en hoger zetten.

Dus de vraag blijft waar het grote verschil vandaan komt. Ik probeer te achterhalen of er wellict iets mis iets mis is met mijn 100D, of dat de 75D gewoon anders ligt omdat deze lichter is of misschien lager staat oid?
 
Voor de duidelijkheid, zowel de 100D als 75D hebben nu 19" velgen. De 100D heeft de standaard 19" tesla velgen, de 75D velgen van een ander merk. De 75D ligt echter veel strakker op de weg dan de 100d, bij mijn weten hebben beide luchtvering want ik beide auto's lager en hoger zetten.

Dus de vraag blijft waar het grote verschil vandaan komt. Ik probeer te achterhalen of er wellict iets mis iets mis is met mijn 100D, of dat de 75D gewoon anders ligt omdat deze lichter is of misschien lager staat oid?
Verschil kan zijn wel of geen luchtvering en een lichtere accu voor de 75.