Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke auto('s) heb je naast jouw Tesla?

This site may earn commission on affiliate links.
Van sommigen hier op het forum weet ik dat zij best bijzondere auto's hebben, naast hun Tesla. Van snelle TVR's tot nog snellere ferrari's, van lompe g-klasses en defenders tot elegante e-types.

Dit is het topic om jouw autoliefde te delen!
 
Heb al 25 jaar een zwak voor Lotus en heb bijna alle types al gehad. Nu nog een Elan M100 S2 LHD en een RHD. Een Elise S1 RHD, een Ford Cortina Lotus MK2 LHD, Austin A40 Farina RHD, Mini Clubman Estate, Renault Zoe en de Classic Model S met milling sound !
 
Jaguar E-type - 1968, OTS Serie 1. Informeel een "serie 1.5"c..Hier en daar aangepast om de look&feel van de serie 1 te krijgen (koplampen, dashbord) . Op de kop af nu drie jaar in m'n bezit. Schijnt de enige ICE van Elon Musk te zijn (een rode geloof ik). Toen ik dat las in medio 2013 was de kogel door de kerk en bestelde ik de Tesla -;).
Motor volledig gereviseerd dit voorjaar - in Juni tour-rally in Italië mee gereden (1300km) en daarna in weekend nog eens zo'n afstand naar huis gereden.

Bijgaande foto is van 21 september 2013. Een memorabele dag - wie herinnert zich die zaterdag niet...??
EDY_1629b2.jpg
 
image.jpg


De achterste is ooit geïmporteerd vanuit Europa naar Californië. En de voorste heeft 56 jaar later de omgekeerde reis gemaakt. :biggrin:
Dat zegt misschien wel wat over waar de innovatie toen plaatsvond en waar nu...

Het was mijn eerste auto (1999) en zal om die reden ook niet snel meer weg gaan.

Andere auto is een Peugeot 504 (op de foto met Mostard Yvonne caravan uit 1962). Ik ga de 504 waarschijnlijk binnenkort wegdoen, want levert (i.t.t. de Mercedes) te veel gedoe op met onderhoud. Alleen heb ik dan geen trekhaak meer voor de caravan. :frown:

image.jpg


- - - Updated - - -

E-type is inderdaad een prachtige wagen!
Staat hoog op m'n verlanglijstje. :smile:
 
Ik heb zelf op dit moment de volgende auto's:

Een Sunbeam Alpine series 3 uit 1964:
218ebe2131396873323fbfa010570a7a.jpg


Een tweedeurs Opel ascona (b) uit 1976 (helemaal origineel, in de kleur signal oranje ). Een stukje nostalgie, mijn ouders hadden in mijn prille jeugd exact dezelfde uitvoering.

Verder nog twee alfa spiders, een landrover defender, een vw t3 pick-up bus en natuurlijk de ampera van mijn vrouw.
 
De nostalgie auto's met hun eigen charmes en dito uitstoot doen we nog niet weg. Het is juist leuk om nieuw en oud te rijden, ICE en electrisch, handbak en automaat. Ook het sleutelen aan die hobby auto's vinden de meeste leuk.
Gaan we nog meemaken dat jaguar een F-type of Mazda een MX5 in elektrische uitvoering gaan maken ? Ik verwacht meer initiatieven in de toekomst in die richting - het kan alleen maar mooier worden toch ?