Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke auto('s) heb je naast jouw Tesla?

This site may earn commission on affiliate links.
DSC00825.jpeg


Is alweer een wat oudere foto vlak na de aanschaf, inmiddels heb ik de originele wielen er weer onderzitten.

Qua compensatie met de Tesla is het maar goed dat ik er niet meer dan een paar duizend km per jaar mee rij, als ik dat al haal ;-)
 
Last edited:
_1060080.jpg


Citroën CX Prestige 1977

Overeenkomsten:
- lucht/hydraulische vering
- verstelbare hoogte
- compleet van de wereld dashboard
- korte stuuruitslag (aantal x draaien aan stuur van ene uiterste naar andere uiterste)
- lengte
- (gebrek aan) hoofdruimte achterin
- starende en volgende blikken van voetgangers en fietsers
- airco

Verschillen:
- stoelen!
- comfort!
- weggedrag
- beenruimte achterin
- vermogen/koppel/prestaties
- oh ja, drivetrain

Sinds de Tesla er is heb ik er denk pak 'm beet 100km in gereden. Eens kijken of deze omgebouwd kan worden naar elektrisch...

(PS: nee de kleur is niet origineel)
 
+ 1. De model S vervult alle autowensen die ik heb. Sportwagen, 4WD, halve cabrio, limousine, stationcar en conversation piece (buiten postcodegebied Amsterdam)
Ik heb veel moeite gedaan, maar bij mij krijgt de Model S het niet voor elkaar om als leuke oldtimer te dienen, zelfs al is het verder de perfecte auto wat mij betreft. Maar hij voelt niet ouderwets aan; vooral door het grote touchscreen komt hij over als een redelijk moderne auto (30-40 jaar terug zag je dat nog bijna niet). De wegligging is ook niet belabberd. Je hoeft ook niet elke 3.000 kilometer de olie te verversen. Als je stuurt gaat hij ook echt die kant op, in plaats van dat sturen meer een soort van gokspel is. Al met al mist het dus de charme van een oude auto :)


Modern digitaal dashboard was ik al wel gewend, zo ziet die van mijn 86'er Corvette eruit: 1986 corvette dashboard - Google zoeken


Alhoewel het dashboard van de Tesla wel een iets hogere resolutie heeft. En grafisch ook net wat moderner oogt.