Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke auto('s) heb je naast jouw Tesla?

This site may earn commission on affiliate links.
In afwachting van de Falcon-wing doors ... :tongue:


IMG_9868.JPG
 
Grappig topic, en kan er wel wat aanvullen gezien de foto hierboven...

Ik heb (probeer) altijd een mix van bruikbare auto's te hebben. Begon met BMW touring icm Z3 cabrio. Daar kwam later een Ferrari 328 GTS bij. Dus had ik laad vermogen, cabrio en scheurijzer (328=V8, 4 wielen, stuur en geen stuur bekrachtiging :p)
Inmiddels is het aangepast in Tesla (ruimte), Mini cooper S cabrio en een F430 spider. Totaal verschillende auto's dus en dat is ook zo leuk. Even naar het strand? Mini mee. Boodschappen? Tesla (week in kopen). Even wind door de haren? F430 en gas!

Van de Tesla geniet je van het comfort, luxe en stilte. Dat heb je niet in de Mini, die gaat haaks de bocht om en "plopt" leuk als je terug schakelt en verbaasd iedereen met zijn 175Pk, je haalt er 225km/u mee....open!
Tenslotte de Ferrari, dat is iets heel anders. Daar geniet je van op de ander nivo. Je hoeft niet altijd volgas te gaan om het speciale gevoel te beleven. Is snel, rouw en bloed mooi, totaal anders dan de rest dus.

IMG_8706ZWb.jpg
 
Sinds ik de Tesla rijd houd ik me nauwelijks meer bezig met de overige 4wielers:
- sinds een paar dagen een gebruikte Citroën C-Zero, 3 jaar oud, uit Frankrijk gehaald voor slechts 7.500 eurootjes
- Citroën Jumper 2.5TDI uit 1999 met stevige trekhaak
- Dodge 5.9 V8 camper uit 1979, hadden we LPG in gebouwd maar Den Haag moest weer eens roet in het eten gooien. Staat nu al 2 jaar stil
- Citroën Saxo 1.4 airco LPG uit 1997, 5 jaar in bezit en ca. 175.000 probleemloze km's mee gereden
- Citroën Xantia V6 Activa LPG-G3, heb tussen 2002 en 2012 liefst 3 verschillende Activa's V6 op LPG gereden, ontzettend veel rijplezier mee gehad
- Peugeot 106 1.4 uit 1998, slechts 160.000km gelopen, vorig jaar gekocht in principe om de Saxo te vervangen, is nu de C-Zero geworden...
- Porsche 924 "Biber" cabrio uit 1979, diverse gebreken, al ca. 5 jaar niet rijdbaar
- Porsche 944 Turbo S, circuit-uitvoering met ca. 325pk, race-onderstel, rolkooi e.d. Staat wegens tijd- en geldgebrek ook al 6 jaar stil...
- nog een complete Citroën Xantia V6 Activa voor onderdelen
- Toyota MR2 uit 1977, in matige staat
Dat is het wel ongeveer. Ik had ook een Porsche Boxster S uit 2000, maar die moest het veld ruimen toen de Tesla is besteld. Nog steeds geen spijt van.
 
Sinds ik de Tesla rijd houd ik me nauwelijks meer bezig met de overige 4wielers:
- sinds een paar dagen een gebruikte Citroën C-Zero, 3 jaar oud, uit Frankrijk gehaald voor slechts 7.500 eurootjes
- Citroën Jumper 2.5TDI uit 1999 met stevige trekhaak
- Dodge 5.9 V8 camper uit 1979, hadden we LPG in gebouwd maar Den Haag moest weer eens roet in het eten gooien. Staat nu al 2 jaar stil
- Citroën Saxo 1.4 airco LPG uit 1997, 5 jaar in bezit en ca. 175.000 probleemloze km's mee gereden
- Citroën Xantia V6 Activa LPG-G3, heb tussen 2002 en 2012 liefst 3 verschillende Activa's V6 op LPG gereden, ontzettend veel rijplezier mee gehad
- Peugeot 106 1.4 uit 1998, slechts 160.000km gelopen, vorig jaar gekocht in principe om de Saxo te vervangen, is nu de C-Zero geworden...
- Porsche 924 "Biber" cabrio uit 1979, diverse gebreken, al ca. 5 jaar niet rijdbaar
- Porsche 944 Turbo S, circuit-uitvoering met ca. 325pk, race-onderstel, rolkooi e.d. Staat wegens tijd- en geldgebrek ook al 6 jaar stil...
- nog een complete Citroën Xantia V6 Activa voor onderdelen
- Toyota MR2 uit 1977, in matige staat
Dat is het wel ongeveer. Ik had ook een Porsche Boxster S uit 2000, maar die moest het veld ruimen toen de Tesla is besteld. Nog steeds geen spijt van.
Genoeg ruimte blijkbaar, daar in Groningen ;)
 
Ik heb naast de Tesla een Opel Ampera. Van een beetje elektrisch naar volledig elektrisch gegaan.
In feite is het geen vergelijk, maar de Ampera is in z'n soort ook nog steeds een fijne auto.

Overigens heb ik nu wel het probleem dat Merijn schetst: geen trekhaak meer voor mijn eigen aanhanger :frown:

Indrukwekkende nevenauto's in dit draadje trouwens...