TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Welke elektrische auto als 2e auto te kiezen?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by HWS, Sep 15, 2015.

  1. AnalysiZ

    AnalysiZ Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2013
    Messages:
    2,628
    Location:
    de Kempen
    #41 AnalysiZ, Oct 17, 2015
    Last edited: Oct 17, 2015
    Deze is idd wel heel geinig, misschien leuk als 3e, maar niet echt praktisch als 2e auto. En het lijkt er op dat ze voorlopig alleen verhuurd worden.
    http://www.bluesummer.fr/en


    Ik heb de ZOE gehad, en moest de accu of met de huur meeverzekeren (meerprijs) of extra mee verzekeren met de auto verzekering.
    Daarbovenop moest de bijtelling (toen 0%) en de "BTW bijtelling" (2,7%) gebaseerd worden op de RDW waarde die idd op ca 34K was gesteld vanwege de batterij....

    - - - Updated - - -

    Wij overwegen ook de B klasse.

    Ruim maar toch klein genoeg voor de stad.
    Komt vlot mee in het verkeer.
    28kWh batterij dus voldoende voor 1 dag rondom de stad.
    en 10 kW laden is genoeg zolang je geen lange ritten ermee maakt.... maar daar heb je dan weer de Tesla voor....

    Idee om evt. een soort groepsinkoop te doen? Ik ben benieuwd of we dan een dealer zo ver kunnen krijgen om iets speciaals te doen...
     
  2. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    7,088
    Location:
    Grobbendonk, Belgium
    veel geluk !

    ik had een testrit gevraagd.... ben intussen 2 maanden aan het wachten - op de uitnodiging.
     
  3. AnalysiZ

    AnalysiZ Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2013
    Messages:
    2,628
    Location:
    de Kempen
    Ik heb al een paar maanden terug een proefrit gemaakt bij ASV in Veghel

    's ochtends gebeld, 's middags gereden.....

    Ik denk dat ze m zelfs in Eindhoven neer willen zetten als we er een klein event van maken (groepsproefrit ;-))

    - - - Updated - - -

    Hoewel deze ook wel leuk lijkt....

    http://pariss-electric.com/en/
     
  4. Maarten

    Maarten Active Member

    Joined:
    Nov 2, 2013
    Messages:
    2,887
    Location:
    Hilversum
  5. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    En 80K
     
  6. Glitch

    Glitch Member

    Joined:
    Oct 28, 2014
    Messages:
    948
    Location:
    The Netherlands, Europe
    Persoonlijk vind ik de leaf een mooie boodschappen wagen voor erbij wat echter jammer is dat er als je haar privé koopt er geen aftrekposten zijn zoals zakelijk dat maakt de leaf privé een dure auto. Vrouwlief rijdt nu in een polo rond en doet +- 5000km per jaar (als ze dat al haal) als je dan alles bij elkaar optel dan is de leaf veeeeeel duurder.
     
  7. Energie Gratiz

    Energie Gratiz Active Member

    Joined:
    Sep 27, 2013
    Messages:
    2,562
    Location:
    Groningen - The Netherlands
    Precies. Voor die situatie is er slechts 1 serieus en vergelijkbaar elektrisch alternatief, een gebruikte Citroën C-Zero uit Frankrijk halen voor 7.5k, geen accuhuur en ook nog 2 jaar fabrieksgarantie.
     
  8. Andre

    Andre Member

    Joined:
    Jul 13, 2013
    Messages:
    683
    Location:
    Holland
    De Zoe van mijn vrouw staat nu bij de dealer voor een nieuwe accu, pas 10K gereden. Het duurde 1,5 weken voordat accu uit Frankrijk er was. Wij betalen 75 euro batterijhuur per maand ivm lage jaarkilometrage. Komt dus goed uit dar Renault nu de accu gratis vervangt.
     
  9. FVO

    FVO Active Member

    Joined:
    Nov 26, 2011
    Messages:
    3,685
    Je huurt de accu veronderstel ik?
    Wat scheelde aan de accu?
     
  10. Nexus

    Nexus Active Member

    Joined:
    Aug 25, 2015
    Messages:
    1,101
    Location:
    Grave, Noord-Brabant
    Twee elektrische auto's op de zaak? Kijken wat de boekhouder daarvan zegt :p
     
  11. Glitch

    Glitch Member

    Joined:
    Oct 28, 2014
    Messages:
    948
    Location:
    The Netherlands, Europe
    Naast een up, caddy en amarok moet je wel compenseren
     
  12. Edi99

    Edi99 Egbert Dijkstra

    Joined:
    Jun 23, 2013
    Messages:
    3,934
    Location:
    Haarlem, Netherlands
    Volgens mijn accountant is dat geen probleem.

     
  13. Glitch

    Glitch Member

    Joined:
    Oct 28, 2014
    Messages:
    948
    Location:
    The Netherlands, Europe
    dat is meer dan ze nu aan brandstof kwijt is.
     
  14. HWS

    HWS Well-Known Member

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    7,193
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Waarom niet? Heb de auto van m'n vrouw ook op de zaak staan. M'n vrouw zelf trouwens ook:smile:
     
  15. Nexus

    Nexus Active Member

    Joined:
    Aug 25, 2015
    Messages:
    1,101
    Location:
    Grave, Noord-Brabant
    Volgens mij, maar ik ben geen accountant, gaat het erom dat je de zakelijke noodzaak aantoonbaar kan maken voor investeringen die je op de zaak doet.

    Hier speelt hetzelfde. Vrouw wil ook wel elektrisch gaan rijden in de toekomst.

    Met eenmanszaak misschien wat lastiger.
    Zal het er eens over hebben met de fiscalist.
     
  16. Xfrank

    Xfrank Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2012
    Messages:
    9,106
    Location:
    Waasmunster, Belgium
    een vrouw op de zaak, valt dat onder aftrekken of onder inbrengen?:smile:
     
  17. AnalysiZ

    AnalysiZ Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2013
    Messages:
    2,628
    Location:
    de Kempen
    #57 AnalysiZ, Oct 19, 2015
    Last edited: Oct 19, 2015

    Het gaat niet zozeer om noodzaak, maar om het aannemelijk maken dat deze zakelijk gebruikt wordt, en dat deze wat toevoegt aan de andere.
    Dus 2x VW Golf SD (Sjoemeldiesel) is niet echt uit te leggen, maar een ZOE kan bijv. uitgelegd worden door aan te geven dat deze op kortere ritten gebruikt wordt (nog zuiniger ;-)), sommige klanten de Tesla misschien wat te duur vinden (door de media / overheid die aangeeft dat deze te luxe is) of parkeergelegenheid.... Een Auris Hybride zou op dezelfde manier verdedigd kunnen worden met als aanvulling dat soms, heeeel soms, de Tesla niet voldoende bijgeladen kan worden en dat derhalve die extra auto echt nodig is... indien deze dan meer dan 10% zakelijk gebruikt wordt, en er bijtelling gerekend wordt, dan mag die natuurlijk ook privé gebruikt worden...
    Aldus is mij in de loop der tijd ter ore gekomen..... Fiscalist in de zaal?
     
  18. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    Euuh, John, heb je het nu over een vrouw op de zaak of heeft Xfrank mij weer op het verkeerde been gezet?
     
  19. Maarten

    Maarten Active Member

    Joined:
    Nov 2, 2013
    Messages:
    2,887
    Location:
    Hilversum
  20. HWS

    HWS Well-Known Member

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    7,193
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Lol, als ik ga uitleggen dat t een financiële kwestie is wordt t vast niet beter:rolleyes:
     

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC