Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke elektrische auto als 2e auto te kiezen?

This site may earn commission on affiliate links.
Deze is idd wel heel geinig, misschien leuk als 3e, maar niet echt praktisch als 2e auto. En het lijkt er op dat ze voorlopig alleen verhuurd worden.
http://www.bluesummer.fr/en


In de huurprijs zit de verzekering van de accu. Staat ook apart op factuur vermeld. Zeker weten dat je de accu niet hoeft te verzekeren.

Ik heb de ZOE gehad, en moest de accu of met de huur meeverzekeren (meerprijs) of extra mee verzekeren met de auto verzekering.
Daarbovenop moest de bijtelling (toen 0%) en de "BTW bijtelling" (2,7%) gebaseerd worden op de RDW waarde die idd op ca 34K was gesteld vanwege de batterij....

- - - Updated - - -

En? Hebben jullie ondertussen de knoop doorgehakt? Wij overwegen namelijk ook een B-klasse electric drive.

Wij overwegen ook de B klasse.

Ruim maar toch klein genoeg voor de stad.
Komt vlot mee in het verkeer.
28kWh batterij dus voldoende voor 1 dag rondom de stad.
en 10 kW laden is genoeg zolang je geen lange ritten ermee maakt.... maar daar heb je dan weer de Tesla voor....

Idee om evt. een soort groepsinkoop te doen? Ik ben benieuwd of we dan een dealer zo ver kunnen krijgen om iets speciaals te doen...
 
Last edited:
mercedes b electric drive

Deze ben ik ook aan het bekijken, want die kost ongeveer zoveel als een nieuwe batterij voor m'n Roadster. De Mercedes lijkt me de beste keuze van het moment, de aandrijflijn + batterij komen bovendien van Tesla...

En? Hebben jullie ondertussen de knoop doorgehakt? Wij overwegen namelijk ook een B-klasse electric drive.

veel geluk !

ik had een testrit gevraagd.... ben intussen 2 maanden aan het wachten - op de uitnodiging.
 
veel geluk !

ik had een testrit gevraagd.... ben intussen 2 maanden aan het wachten - op de uitnodiging.

Ik heb al een paar maanden terug een proefrit gemaakt bij ASV in Veghel

's ochtends gebeld, 's middags gereden.....

Ik denk dat ze m zelfs in Eindhoven neer willen zetten als we er een klein event van maken (groepsproefrit ;-))

- - - Updated - - -

Hoewel deze ook wel leuk lijkt....

http://pariss-electric.com/en/
 
Persoonlijk vind ik de leaf een mooie boodschappen wagen voor erbij wat echter jammer is dat er als je haar privé koopt er geen aftrekposten zijn zoals zakelijk dat maakt de leaf privé een dure auto. Vrouwlief rijdt nu in een polo rond en doet +- 5000km per jaar (als ze dat al haal) als je dan alles bij elkaar optel dan is de leaf veeeeeel duurder.
 
Persoonlijk vind ik de leaf een mooie boodschappen wagen voor erbij wat echter jammer is dat er als je haar privé koopt er geen aftrekposten zijn zoals zakelijk dat maakt de leaf privé een dure auto. Vrouwlief rijdt nu in een polo rond en doet +- 5000km per jaar (als ze dat al haal) als je dan alles bij elkaar optel dan is de leaf veeeeeel duurder.
Precies. Voor die situatie is er slechts 1 serieus en vergelijkbaar elektrisch alternatief, een gebruikte Citroën C-Zero uit Frankrijk halen voor 7.5k, geen accuhuur en ook nog 2 jaar fabrieksgarantie.
 
De Zoe van mijn vrouw staat nu bij de dealer voor een nieuwe accu, pas 10K gereden. Het duurde 1,5 weken voordat accu uit Frankrijk er was. Wij betalen 75 euro batterijhuur per maand ivm lage jaarkilometrage. Komt dus goed uit dar Renault nu de accu gratis vervangt.
 
De Zoe van mijn vrouw staat nu bij de dealer voor een nieuwe accu, pas 10K gereden. Het duurde 1,5 weken voordat accu uit Frankrijk er was. Wij betalen 75 euro batterijhuur per maand ivm lage jaarkilometrage. Komt dus goed uit dar Renault nu de accu gratis vervangt.

Je huurt de accu veronderstel ik?
Wat scheelde aan de accu?
 
Persoonlijk vind ik de leaf een mooie boodschappen wagen voor erbij wat echter jammer is dat er als je haar privé koopt er geen aftrekposten zijn zoals zakelijk dat maakt de leaf privé een dure auto. Vrouwlief rijdt nu in een polo rond en doet +- 5000km per jaar (als ze dat al haal) als je dan alles bij elkaar optel dan is de leaf veeeeeel duurder.
Twee elektrische auto's op de zaak? Kijken wat de boekhouder daarvan zegt :p
 
Volgens mij, maar ik ben geen accountant, gaat het erom dat je de zakelijke noodzaak aantoonbaar kan maken voor investeringen die je op de zaak doet.

Hier speelt hetzelfde. Vrouw wil ook wel elektrisch gaan rijden in de toekomst.

Met eenmanszaak misschien wat lastiger.
Zal het er eens over hebben met de fiscalist.
 
Twee elektrische auto's op de zaak? Kijken wat de boekhouder daarvan zegt :p


Het gaat niet zozeer om noodzaak, maar om het aannemelijk maken dat deze zakelijk gebruikt wordt, en dat deze wat toevoegt aan de andere.
Dus 2x VW Golf SD (Sjoemeldiesel) is niet echt uit te leggen, maar een ZOE kan bijv. uitgelegd worden door aan te geven dat deze op kortere ritten gebruikt wordt (nog zuiniger ;-)), sommige klanten de Tesla misschien wat te duur vinden (door de media / overheid die aangeeft dat deze te luxe is) of parkeergelegenheid.... Een Auris Hybride zou op dezelfde manier verdedigd kunnen worden met als aanvulling dat soms, heeeel soms, de Tesla niet voldoende bijgeladen kan worden en dat derhalve die extra auto echt nodig is... indien deze dan meer dan 10% zakelijk gebruikt wordt, en er bijtelling gerekend wordt, dan mag die natuurlijk ook privé gebruikt worden...
Aldus is mij in de loop der tijd ter ore gekomen..... Fiscalist in de zaal?
 
Last edited: