Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke elektrische auto als 2e auto te kiezen?

This site may earn commission on affiliate links.
Haal je dat dan met een Zoe? :p
Met de huidige Zoe's en intact batterij-pakket meer dan gemakkelijk :)
Van Renault kreeg ik inmiddels ook een reactie op mijn (of eigenlijk meer hun) probleem. Daarin werd ook nog het volgende aangegeven:
Naar aanleiding van ons gesprek heb ik nog extra weer contact gehad intern met mijn meerderen en kan ik u aangeven dat hierbij inderdaad, zoals ik aangaf, men hierbij tevens bezig is een reparatiecentrum in Nederland te plaatsen met een eigen voorraad. De situatie heeft onze volle aandacht en prioriteit, en wij doen er alles aan om zo spoedig mogelijk tot een oplossing en verbetering van de situatie te komen. Daarbij is men tevens bezig om een reparatiecentrum in Nederland te krijgen en hierbij er tevens een voorraad in Nederland.
(Voor alle duidelijkheid: ik had in het telefonisch contact met deze medewerker al aangegeven dat ik een aantal "postings" in EV-fora over de situatie ging doen).
Nu maar afwachten ... straks heb ik mijn 3 eerder dan onze Zoe voor de deur :p
 
Last edited:
Geen dwarsfluit , muziekinstallatie voor optreden zoals toetsen, gitaren, boxen. Het past in de model x
Dat zijn best wat koffers/kistjes die je in de kofferbak moet zien te frotten, dat wordt zelfs met de nieuwe Leaf wel een uitdaging als je de achterbank omklapt (rapid-gate schijnt opgelost te zijn). Is zo’n EV bestelbusje dan niks voor jou/jullie?
 
Dit draadje maar weer eens wat leven in blazen :)
Als 2e auto hebben we nu reeds 3 jaar een Fiat 500e. Bevalt erg goed. Range gaat net, grootste nadeel is dat de auto niet kan snelladen.
Daarom overwegen we een nieuwe Fiat 500e. Iemand hier al ervaring met het nieuwe model? Liefst in vergelijk met het oude (VS) model.
 
Dit draadje maar weer eens wat leven in blazen :)
Als 2e auto hebben we nu reeds 3 jaar een Fiat 500e. Bevalt erg goed. Range gaat net, grootste nadeel is dat de auto niet kan snelladen.
Daarom overwegen we een nieuwe Fiat 500e. Iemand hier al ervaring met het nieuwe model? Liefst in vergelijk met het oude (VS) model.
Geen ervaring mee, maar EV Database is je vriend. DC snelladen op 85 kW, weet niet of het een optie is of standaard.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Dit draadje maar weer eens wat leven in blazen :)
Als 2e auto hebben we nu reeds 3 jaar een Fiat 500e. Bevalt erg goed. Range gaat net, grootste nadeel is dat de auto niet kan snelladen.
Daarom overwegen we een nieuwe Fiat 500e. Iemand hier al ervaring met het nieuwe model? Liefst in vergelijk met het oude (VS) model.
Hendrik HWS heeft ze allebei dus ”kom er maar in”.
 
Ik overweeg sterk de Zoe als tweede auto te nemen. Flinke range, niet te groot, pas ik ook in met mijn 1,92, en je kan er ook je kinderen in kwijt als je niet naar Oostenrijk wil. Geen echt snelladen maar wel 22 kWh charger.

Ga hem zelfs wellicht een tijd als eerste auto rijden wachtend op een Berlijnse next gen Model Y. Lever in mei mijn S in. Verwacht tegen einde jaar wel een keer een Berliner.
 
  • Like
Reactions: job-lek and fivari
Ik overweeg sterk de Zoe als tweede auto te nemen. Flinke range, niet te groot, pas ik ook in met mijn 1,92, en je kan er ook je kinderen in kwijt als je niet naar Oostenrijk wil. Geen echt snelladen maar wel 22 kWh charger.

Ga hem zelfs wellicht een tijd als eerste auto rijden wachtend op een Berlijnse next gen Model Y. Lever in mei mijn S in. Verwacht tegen einde jaar wel een keer een Berliner.
Ik ben gisteren teruggereden met een 2de handse ZOE intense, particulier gekocht in Frankrijk. Van 29 januari 2021, 20000km. 16500€, wel nog met batterijhuur. 5000€ goedkoper dan iets gelijkaardig in België. 12000€ goedkoper dan nieuw (batterijkoop ingerekend). In Frankrijk is er nog geen EV gekte blijkbaar en ze kregen ook 6000€ Subsidie bij aankoop.

Schitterende 2e wagen. 52kWh. Dashboard toont zelfs een afbeelding van de toestand van de wagen zoals in de MS. 230 km gereden gisteren, vooral autoweg en nog 50km over (wel op 110km/u gebleven, wegens nog geen ervaring met niet-Tesla snelladers). Range voorspelling was van in het begin correct. Goeie acceleratie en ruim. Verbruik identiek als mijn MS waarin mijn vrouw mij op de terugweg volgde: 170Wh/km.

Invoeren binnen EU is overigens piece of cake geworden (in België alvast).
Instant payment is binnen een paar seconden zichtbaar bij de ontvanger (wel enkel voor business rekeningen, snap niet waarom).
Geen transitplaten nodig. Alleen zorgen dat hij verzekerd is. Ik heb op de verzekering en nr platen van de verkoper gereden, maar je kan in BE ook op chassisnr laten verzekeren en de Franse platen er op laten om naar huis te komen.
Dedouanering kan online en daarna enkel nog laten keuren (kan met BE nr.platen van koper) en inschrijven, zoals bij elke andere verkoop.

Wie er een zaak wil van maken, kan zo 5000€ Per wagen verdienen met aangename EV ritjes van F naar BE.
 
Ik wil geen batterijhuur

Kiezen tussen batterijhuur of niet is gokken. Ik wist ook niet wat kiezen. Doordat we er weinig km mee doen betalen we maar 79€/maand. Een batterij kost meer dan 100keer zo veel. En dan heb je er geen risico mee en nog roadsite assistence er bovenop. En je verzekerd bedrag is lager.
Als je niets voor hebt is dat veel geld. Indien wel, dan heb je geen kosten.
 
  • Like
Reactions: BartJ
A2560CD8-6B4E-4285-9D99-0A465DFDCF71.jpeg