TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Welke IP nummer heeft je Auto? Spaanse Telefonica?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by warspite, Dec 3, 2013.

1. warspite

warspite Member

Indien ik Google.com via de browser laadt, krijg ik de spaanse versie van Google.es.
    Daarom het IP nummer van de 3G connectie bekeken, en dat blijkt een IP address te zijn van Telefonica, met een locatie in Spanje.

Dit was terwijl ik in midden nederland was.

Heeft Tesla een contract met ze voor Europa?

Marcel

2. redevries

redevries René de Vries

Ja, dat is een of ander mantelcontract.. Ik vind het vooral lastig voor de webversie van tomtom traffic die iedere keer bij het starten weer denkt dat ik de buurt van Madrid ben. Daar zijn trouwens ook heel veel files ;)

3. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

Ha daarmee komt het dat de map van "members 4 members" ook in Spanje opstart in de auto

4. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Allerlei 'intelligente' advertenties op televaag.nl zijn ook in het Spaans, om deze reden.

Humor, imho.

5. Flippo

Flippo Member

Dit had ik niet zo snel verwacht van Tesla, zou het echt zoveel goedkoper zijn via Spanje zo'n 3g verbinding? (als de kosten dan de rede zouden zijn)

6. SIG116

SIG116 Model S Signature 116 EU

Is tomtom traffic dan beter dan de google maps file-informatie?

7. redevries

redevries René de Vries

Vele malen beter. TomTom Traffic is akelig nauwkeurig, ik bepaal op basis daavan met een gerust hard mijn omrijroutes... Google Maps daarentegen loopt heel erg achter de feiten aan. Ik gebruik het niet meer. Overigens heeft Google enige tijd geleden Waze ook gekocht met het argument om de navigatie en file informatie te verbeteren, maar dat is hier in ieder geval nog niet toegepast.

Vind überhaupt de navigatie heel slecht. Ik heb nu al twee afritten gevonden die al meer dan een jaar bestaan, maar niet in de Tesla navigatie zitten. En, voor de duidelijkheid, die zitten wel in de 'echte' Google maps. Ik vermoed dat er een of andere versie is ingekocht bij Google, wellicht nog een Navigon sausje er over (dat is wat je op je Dash ziet). Voor demo redenen, zeker in full screen, is het wel erg geschikt :)

8. pjhartog

pjhartog Member

de A5 tussen de A9 en de Coentunnel staat wel op de kaart maar is volgens de NAV nog niet berijdbaar (maar wel al dik een jaar open). Ik heb daar 2x met Tesla over gebeld en krijg een vaag verhaal dat het aan Garmin ligt - maar in ieder geval - bij twijfel gebruik ik standaard mijn iPhone TOM TOM - en zeker bij files. Maar dat is wel een beetje treurig natuurlijk - in de file op je iPhone staren ipv op je mooie middenconsole...en dan ook nog een leesbril moeten zoekn..
    Kaartupdates - niemand weet wanneer ze komen - meer mensen moeten dus zeuren !

9. gelden

gelden Active Member

Aha, dat was voor jou de reden om een Tesla te bestellen! Je moest ofwel aan de leesbril, óf een auto met een heeel groot scherm ;)

10. pjhartog

pjhartog Member

Share This Page