Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke laadpas het beste voor noodgevallen?

This site may earn commission on affiliate links.
Je moet het essent vaak abonnement hebben. Hier krijg je een gebruikersnaam en wachtwoord bij. Deze gebruik je dan weer bij de e-KWh app van hun.
Op die manier start je het laden van de desbetreffende laadpaal.

Indien je een iphone hebt, installeer ook de app van plugfinder.de, hier staat veel palen met het juiste vermogen erbij. Kun je een 22KWh paal zoeken om iets sneller te kunnen laden.

Ik heb de normale laadpas, zonder abonnement. Nergens op de site is hier informatie over te vinden, en via Twitter krijg ik ook domme antwoorden terug. Het 0800 nummer wordt niet beantwoordt. Mooie service, Essent.

Plugfinder heb ik al geïnstalleerd! :)

- - - Updated - - -

De VAAK pas van Essent moet je even laten activeren door Essent. Dan krijg je een gebruikersnaam en wachtwoord wat gekoppeld is aan je VAAK pas van Essent, voor de afrekening van de gebruikte Kwh. Ik zou dit gelijk aanvragen en er spoed bijzetten, want het is erg druk bij Essent.

Ik heb wel een gebruikersnaam en wachtwoord, maar een pas SOMS.
 
Ze hebben me teruggebeld. Je hebt inderdaad een Laadpas Vaak nodig. Waardeloze service bij Essent.

Ik kan niet meteen klagen.
Het feit dat ze terug bellen is al een service die je niet bij veel bedrijven meer ziet.
Ik geloof als je aangeeft dat je er graag spoed bij wilt hebben, dat ze het voor je kunnen regelen voordat je naar Oostenrijk gaat.

Het Essent vaak pakket kost 2.50 per maand. Laden is iets goedkoper dan het soms pakket.
Ik geloof zelfs dat het ook het goedkoopste pakket is dat beschikbaar is van alle aanbieders.
 
Ik kan niet meteen klagen.
Het feit dat ze terug bellen is al een service die je niet bij veel bedrijven meer ziet.
Ik geloof als je aangeeft dat je er graag spoed bij wilt hebben, dat ze het voor je kunnen regelen voordat je naar Oostenrijk gaat.

Het Essent vaak pakket kost 2.50 per maand. Laden is iets goedkoper dan het soms pakket.
Ik geloof zelfs dat het ook het goedkoopste pakket is dat beschikbaar is van alle aanbieders.

Ik ga niet voor een Essent Vaak pakket betalen. Ik betaal liever wat meer per kWh voor de enkele keer dat ik de pas gebruik.
 
Ik ontving deze mail van Essent ([email protected]) binnen enkele uren:
[FONT=&quot]In uw mail geeft u aan dat u gebruik wilt maken van deinternationale laadstations. Om hier gebruik van te maken dient u uw abonnementwijzigen van Laadpas Soms naar Laadpas Vaak. Hier zijn andere voorwaarden aanverbonden. Deze voorwaarden kunt u vinden via de volgende link:[/FONT]
[FONT=&quot]VoorwaardenLaadPassen[/FONT]
[FONT=&quot]Als deze link niet werkt, kopieer en plak dan het volgende adresin uw webbrowser:
[/FONT]
[FONT=&quot]http://www.essent.nl/content/particulier/producten/elektrisch_rijden/laadpas_aanvragen/index.html[/FONT][FONT=&quot]

Ik begrijp dat u kennis heeft genomen van informatie op de internetpaginaoplaadpalen.nl over het laden in Duitsland. Helaas is deze informatie gedateerden onjuist. Er zijn wel degelijk vaste kosten gebonden aan de mogelijkheid omin Duitsland te laden. Dank u wel voor het meesturen van de link, we hebben depagina een verzoek gedaan om de informatie aan te passen.[/FONT]

[FONT=&quot]Tevens is het belangrijk dat u gebruik maakt van een iPhone of eenAndroid-toestel. Uw laadpas zal namelijk gelinkt worden aan de Duitse e-kWhapplicatie, die u nodig heeft bij het opladen in Duitsland.[/FONT]
[FONT=&quot]Mocht u hiermee akkoord gaan dan kunt dat kenbaar maken door tereageren op deze e-mail. Vervolgens maken wij dit graag voor u in orde. Ukrijgt dan van ons een Duits Contract-ID en een wachtwoord. Ook wordt er eenhandleiding meegezonden. Het is aan te raden dat u deze eerst doorneemt voordatu naar Duitsland reist. [/FONT]
[FONT=&quot]Laden in Duitsland gaat tegen hetzelfde tarief als in Nederland enook de facturatie loopt via Essent.[/FONT]
 
Ik ontving deze mail van Essent ([email protected]) binnen enkele uren:
[FONT=&amp]In uw mail geeft u aan dat u gebruik wilt maken van deinternationale laadstations. Om hier gebruik van te maken dient u uw abonnementwijzigen van Laadpas Soms naar Laadpas Vaak. Hier zijn andere voorwaarden aanverbonden. Deze voorwaarden kunt u vinden via de volgende link:[/FONT]
[FONT=&amp]VoorwaardenLaadPassen[/FONT]
[FONT=&amp]Als deze link niet werkt, kopieer en plak dan het volgende adresin uw webbrowser:
[/FONT]
[FONT=&amp]http://www.essent.nl/content/particulier/producten/elektrisch_rijden/laadpas_aanvragen/index.html[/FONT][FONT=&amp]

Ik begrijp dat u kennis heeft genomen van informatie op de internetpaginaoplaadpalen.nl over het laden in Duitsland. Helaas is deze informatie gedateerden onjuist. Er zijn wel degelijk vaste kosten gebonden aan de mogelijkheid omin Duitsland te laden. Dank u wel voor het meesturen van de link, we hebben depagina een verzoek gedaan om de informatie aan te passen.[/FONT]

[FONT=&amp]Tevens is het belangrijk dat u gebruik maakt van een iPhone of eenAndroid-toestel. Uw laadpas zal namelijk gelinkt worden aan de Duitse e-kWhapplicatie, die u nodig heeft bij het opladen in Duitsland.[/FONT]
[FONT=&amp]Mocht u hiermee akkoord gaan dan kunt dat kenbaar maken door tereageren op deze e-mail. Vervolgens maken wij dit graag voor u in orde. Ukrijgt dan van ons een Duits Contract-ID en een wachtwoord. Ook wordt er eenhandleiding meegezonden. Het is aan te raden dat u deze eerst doorneemt voordatu naar Duitsland reist. [/FONT]
[FONT=&amp]Laden in Duitsland gaat tegen hetzelfde tarief als in Nederland enook de facturatie loopt via Essent.[/FONT]

Interessant om te lezen. Ik weet overigens ook dat TNM bezig is met Duitsland.


Heb jij een Vaak pas? Wil je m een weekje uitlenen :)
 
Ze hebben me teruggebeld. Je hebt inderdaad een Laadpas Vaak nodig. Waardeloze service bij Essent.

Als ik het hele verhaal zo lees, vind ik ze toch best wel servicegericht. Wat is nou 2,50 per maand? Daar kun je echt geen medewerker voor aan de telefoon zetten, of mailtjes voor laten beantwoorden. Dit is duidelijk een service in ontwikkeling, en als ik het zo lees zijn ze op de goede weg. Dit hoort m.i. allemaal bij het pionieren met een elektrische auto....
 
Ik vertrek zaterdagavond al :)

Vraag me ook echt af bij hoeveel palen die Essent kaart werkt. Heb ondertussen ook al de vraag bij TNM neergelegd, want volgens ladenetz.de is er wel een partnerschap met nederlandse maatschappijen.

- - - Updated - - -

Als je een of 2 keer snellaad met Essent heb je de kosten van de VAAK pas er al uit. Ik zou gewoon die VAAK pas nemen.

We kunnen niet snelladen (er is geen CHaDeMO adapter). En zo vaak ben ik niet in Duitsland, laat staan dat ik bij een compatible (RWE) paal uit kom.

- - - Updated - - -

Als ik het hele verhaal zo lees, vind ik ze toch best wel servicegericht. Wat is nou 2,50 per maand? Daar kun je echt geen medewerker voor aan de telefoon zetten, of mailtjes voor laten beantwoorden. Dit is duidelijk een service in ontwikkeling, en als ik het zo lees zijn ze op de goede weg. Dit hoort m.i. allemaal bij het pionieren met een elektrische auto....

Ja en nee. Ik moet best veel moeite nemen die me bespaart had kunnen blijven als ze duidelijk de voorwaarden communiceren op hun website.
 
We verwachten na terugkeer natuurlijk wel een uitgebreid verslag met foto's van het avontuur hè.
Ik vertrek zaterdagavond al :)

Vraag me ook echt af bij hoeveel palen die Essent kaart werkt. Heb ondertussen ook al de vraag bij TNM neergelegd, want volgens ladenetz.de is er wel een partnerschap met nederlandse maatschappijen.

- - - Updated - - -



We kunnen niet snelladen (er is geen CHaDeMO adapter). En zo vaak ben ik niet in Duitsland, laat staan dat ik bij een compatible (RWE) paal uit kom.

- - - Updated - - -



Ja en nee. Ik moet best veel moeite nemen die me bespaart had kunnen blijven als ze duidelijk de voorwaarden communiceren op hun website.
 
Uiteraard :)

Ik heb bij The New Motion nu een duitse LoveToLoad pas aangevraagd. Hopen dat deze nog op tijd binnen komt!

Weet je welke palen/bedrijven met de Duitse LoveToLoad pas beschikbaar zijn?

En weet iemand of je met Essent alleen de RWE palen kunt gebruiken of dat er nog aan RWE/Essent gelieerde palen/bedrijven zijn?
Ik rijd namelijk vrijdag naar Oost Duitsland (Zwickau) en de palen op de route erheen zijn nogal dun gezaaid.
 
Weet je welke palen/bedrijven met de Duitse LoveToLoad pas beschikbaar zijn?

En weet iemand of je met Essent alleen de RWE palen kunt gebruiken of dat er nog aan RWE/Essent gelieerde palen/bedrijven zijn?
Ik rijd namelijk vrijdag naar Oost Duitsland (Zwickau) en de palen op de route erheen zijn nogal dun gezaaid.

De Duitse LTL kaart werkt op alle palen van Ladenetz.de , zie ook Startseite: ladenetz.de en via Plugfinder.de kun je ze ook vinden.