Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke laadpas het beste voor noodgevallen?

This site may earn commission on affiliate links.
laat aub nog maar even weten hoe het gaat in winterberg. Ik ga er begin maart heen :)
Laden in Winterberg ging prima. In het centrum staat een RWE paal op een groot parkeerterrein. Alle keren dat ik er was stond er niemand anders te laden. Heb eigenlijk in Duitsland uberhaupt nog nooit iemand zien laden. De app van RWE werkt ook prima en geeft perfecte informatie over de laadpalen. Tip is nog wel dat je het hele menu door moet en pas op het laatst de stekker in de laadpaal moet steken anders geeft hij aan dat de gekozen paal bezet is. Andere tip is nog om vanaf Zevenaar een beetje op de snelheid te letten want met 150km per uur ga je Winterberg waarschijnlijk niet halen.

- - - Updated - - -

Wel irritant in Duitsland is dat er bijna altijd gewone auto's op de laadplekken geparkeerd staan en dat dat dat blijkbaar nog mag ook. Echt heel irritant. Kon in Essen pas bij de vierde plek laden :cursing:.
 
Welke laadpas is het interessantste voor de Belgen?

Ik vind het echt verwarrend: Blue Corner (duur abonnement), The New Motion (geen abonnement, maar duur laadtarief), Eneco (werkt snelladen dan ook?), .... wat is er verder nog in België?
Als je nog geen lid bent van de Tesla Club Belgium zou ik dat snel worden. Zij hadden een mooie aanbieding - weet niet of dat nog zo is.
 
Welke laadpas is het interessantste voor de Belgen?

Ik vind het echt verwarrend: Blue Corner (duur abonnement), The New Motion (geen abonnement, maar duur laadtarief), Eneco (werkt snelladen dan ook?), .... wat is er verder nog in België?

Indien je lid bent van de Belgian Tesla Club kan je bij Blue Corner een pas aanvragen voor 2 jaar = prijs 199 Euro - de laadkosten tot 10000 Kwh zijn inbegrepen voor het eerste jaar. Hiermee doe je toch een 450Eur voordeel.
 
Indien je lid bent van de Belgian Tesla Club kan je bij Blue Corner een pas aanvragen voor 2 jaar = prijs 199 Euro - de laadkosten tot 10000 Kwh zijn inbegrepen voor het eerste jaar. Hiermee doe je toch een 450Eur voordeel.

Dat is leuk als je ofwel @home, of wel @destination kan laden met BleuCorner. Ik heb op 6 maand maar sporadisch aan een BlueMotion paal kunnen staan.
En dan zijn het zeer dure kWh.
Voor mij (thuislader) is TheNewMotion pas geschikt.

Met andere woorden : ieder moet zijn situatie beoordelen.
 
Last edited:
Ja, voor mij zal het sowieso om sporadisch te laden zijn. Wanneer de Super Chargers in België geïnstalleerd zijn zal ik er wellicht nog minder van gebruik maken.

Bij Eneco ben ik 36 euro / jaar kwijt aan een abonnement. Dat lijkt me nog goed mee te vallen.
Heeft er iemand in België een Eneco laadpas?
 
Binnenkort gaan we op wintersport naar Zwitserland en ik wil graag een backup laadpas aanvragen voor onderweg. Binnen NL laad ik met mijn leasepas, deze is helaas niet geldig in het buitenland. En ik zal uiteraard zoveel mogelijk de SuCs opzoeken, maar puur voor noodgevallen wil ik toch graag een laadpas erbij hebben.
Zouden jullie er een kunnen adviseren?
 
Dit draadje heeft er een paar jaar uit gelegen en ik stond gisteren in Tilburg in de Tivoli garage bij Interpolis/013 en kon daar met mijn oplaadpas van oplaadpunten.nl niet laden. Wat is nu de beste pas om in Nederland te hebben of ontkom je niet aan meerdere passen?
 
TNM, kaart en App, rekening nodig
Plugsurfing, sleutelhanger en App, rekening nodig
Smoov-App voor de Allegopalen, geen rekening nodig, creditkaart
eCharge App voor de RWE-palen in Duitsland, geen rekening nodig, kredietkaart of Paypal
Volledig akkoord. 'k Heb je dat antwoord precies nog weten geven ;)

Enkel hier even aan toevoegen dat ik recent bij TNM mijn gegevens heb ingegeven op de website en ik de keuze had tussen kaart / sleutelhangertje. Heb voor dat tweede gekozen, nu hangen er aan m'n keyfob dus twee ronde hangertjes, een gele van Plugsurfing, een lichtblauwe van TNM. Just in case.

Zo'n 100.000 laadpalen gecombineerd over gans Europa, zonder abonnementskosten en pay-per-use, 'k kan er mee leven eerlijk gezegd. Dat, en de website van A Better Routeplanner nog even checken voor je een lange rit aanvangt en je komt al heel ver (badum tss)...
 
  • Like
Reactions: Haipac
Dat is leuk als je ofwel @home, of wel @destination kan laden met BleuCorner. Ik heb op 6 maand maar sporadisch aan een BlueMotion paal kunnen staan.
En dan zijn het zeer dure kWh.
Voor mij (thuislader) is TheNewMotion pas geschikt.

Met andere woorden : ieder moet zijn situatie beoordelen.

Ik heb aan deze hele bijzondere gepositioneerde BlueCorner laadpaal staan laden in Wallonie (gelukkig had ik een 7meter kabel bij me). Laadsessie gestart via TNM key. Dat was nog in december, voor oud-en-nieuw. Inmiddels al de januari factuur van The New Motion factuur van januari binnen. Stond geen enkele sessie in Wallonie tussen. Zo duur is die BlueCorner dus niet.
 

Attachments

  • IMG_4238.JPG
    IMG_4238.JPG
    457 KB · Views: 66
Ik heb aan deze hele bijzondere gepositioneerde BlueCorner laadpaal staan laden in Wallonie (gelukkig had ik een 7meter kabel bij me). Laadsessie gestart via TNM key. Dat was nog in december, voor oud-en-nieuw. Inmiddels al de januari factuur van The New Motion factuur van januari binnen. Stond geen enkele sessie in Wallonie tussen. Zo duur is die BlueCorner dus niet.
Het vel van de beer niet verkopen voor 'ie geschoten is.
In december... het duurt dan nog wel even voor deze op je factuur verschijnt.


Ik zou hier ook een flauw mopje kunnen maken over Wallonië, maar dàt doe ik dus niet :D
 
  • Funny
Reactions: HWS
Die
Het vel van de beer niet verkopen voor 'ie geschoten is.
In december... het duurt dan nog wel even voor deze op je factuur verschijnt.


Ik zou hier ook een flauw mopje kunnen maken over Wallonië, maar dàt doe ik dus niet :D
Die ene keer dat ik aan een Chademo lader in Wallonie geladen heb met Plugsurfing heeft het ook 2 of 3 maanden geduurd vooraleer ik de rekening gekregen heb.