Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke laadstation?

This site may earn commission on affiliate links.
@HWS is echt wel de eerste die de combinatie HPWCII en Maxem home geïnstalleerd heeft. Dus er is nog niet veel ervaring, Maar Cohere (Maxem) zal zeker ondersteunen mocht dat nodig zijn.
Klopt en werkt tot nu toe goed. Hoop dat er in de toekomst nog een stukje historie vd belasting per fase terug te zien is. En we gaan waarschijnlijk binnenkort ook op kantoor ook een installatie met 2 HPWC II's proberen naast een EV-box die ik nog niet kan vervangen omdat we ook nog een PHEV hebben rijden. Heb dan wellicht binnenkort 2x EV-box 32A met 7m kabel in de aanbieding:).
 
@HWS of dat gaat lukken met HWPC, weet ik niet, maar met Keba geen probleem:
image.jpeg image.jpeg image.jpeg
 
Welke PHEV is dat Hendrik? Er hebben al diversen gemeld dat bijv de Volvo V60s prima laden op de HPWC.
Heb het zelf nog niet geprobeerd (en mijn collega's zijn als de dood dat ze iets opblazen in hun auto )

Je collega's zullen helemaal niets opblazen.
Net zomin aan een Tesla-HPWC als aan een 22KW laadpaal. De auto ziet het verschil niet.
Ze kunnen onmogelijk sneller laden dan de wagen toelaat; ook al kan de laadpaal of het laadstation aan een hoger vermogen laden.

Maar : blijf vooral aan uw collega's met PHEV vertellen dat ze de laadpalen met groot vermogen (11KW en 22KW) niet mogen gebruiken omdat ze wegens het grote vermogen van de laadpaal iets kunnen opblazen in de auto. Dat blijven die vrij voor full BEV's.
.:D:D:D
 
Klopt en werkt tot nu toe goed. Hoop dat er in de toekomst nog een stukje historie vd belasting per fase terug te zien is. En we gaan waarschijnlijk binnenkort ook op kantoor ook een installatie met 2 HPWC II's proberen naast een EV-box die ik nog niet kan vervangen omdat we ook nog een PHEV hebben rijden. Heb dan wellicht binnenkort 2x EV-box 32A met 7m kabel in de aanbieding:).
Ik heb wel interesse als je er een Ampera mee kan laden.
 
Ik heb wel interesse als je er een Ampera mee kan laden.
Ik hou je in gedachten voor als t zover is. Weet wel dat het uitvoeringen met vaste type-2 kabels zijn. Ik weet niet welke aansluiting een Ampera heeft.

@Dirk Wij hebben voorlopig nog de luxe van een eigen parkeerplek met eigen laadstation op kantoor. In de toekomst zullen we deze wellicht delen en uitbreiden voor als het personeel ook overgaat naar EV's
 
Ik hou je in gedachten voor als t zover is. Weet wel dat het uitvoeringen met vaste type-2 kabels zijn. Ik weet niet welke aansluiting een Ampera heeft.

@Dirk Wij hebben voorlopig nog de luxe van een eigen parkeerplek met eigen laadstation op kantoor. In de toekomst zullen we deze wellicht delen en uitbreiden voor als het personeel ook overgaat naar EV's
Dat gaat niet werken met een ampera, die heeft een type 1 aansluiting.

Naast de twee wall chargers houd ik hier dan ook de keba aan (zonder vaste kabel), zodat mijn schoonvader en mijn zus in hun respectievelijke ampexa's. De keba wordt dan met een stekker aangesloten op een separate 16A groep, zodat ik de keba ook kan gebruiken als een (wat minder compacte!) mobiele lader.
 
Ik hou je in gedachten voor als t zover is. Weet wel dat het uitvoeringen met vaste type-2 kabels zijn. Ik weet niet welke aansluiting een Ampera heeft.

@Dirk Wij hebben voorlopig nog de luxe van een eigen parkeerplek met eigen laadstation op kantoor. In de toekomst zullen we deze wellicht delen en uitbreiden voor als het personeel ook overgaat naar EV's
Spijtig genoeg type 1 anders had ik geen probleem, dan kon ik laden met de nieuwe Tesla lader thuis.
Ik zal eens een foto nemen hoe de Ampera kabel eruitziet.
 
Spijtig genoeg type 1 anders had ik geen probleem, dan kon ik laden met de nieuwe Tesla lader thuis.
Ik zal eens een foto nemen hoe de Ampera kabel eruitziet.
Dat is een van de belangrijkste argumenten tegen een laadstation met vaste kabel. Om die reden is een lader met socket universeler dan een met een vaste kabel. Op deze plaats zie je welke wagens nog de type 1 gebruiken.
Ik vermoed dat een aantal modellen daar nog een tijd aan zullen vasthouden want in de VS blijft het voorlopig de standaard.
 
Andere wagens wel maar niet met type1. De communicatie verloopt volgens mij ook anders.

Volgens mij wel.
Ik had vroeger op mijn tesla roadster een CAN-JR adapter.
Dat is een type-1 adapter voor op de roadster.
Dit in combinatie met een type1-type2 kabel kon ik overal laden op publieke type2-laadpalen.
Communicatie is dezelfde ,enkel de pin layout is verschillend
 
Last edited:
Even voor mijn informatie :

- ALs je naar frankrijk, duitsland, oostenrijk of Italie je gaat op vakantie, welke laadkabels heb je nodig?
- En wat krijg je standaard meegeleverd door tesla? ( ik heb wel een mennekes kabel )

Ik ben een beetje de weg kwijt wat je allemaal nodig hebt :)
 
Last edited:
De gevraagde informatie staat - daar ben ik zeker van - reeds op dit forum. Het is ook nogal een brede vraag - gezien het aantal landen, daarbij is relevant of je in de buurt van SuC's blijft, of je op je bestemming kan/moet/wilt laden (dan volstaat mogelijk de UMC niet) en of je lokaal/onderweg aan niet SuC's wilt kunnen laden. De kabel is dan niet de grootste uitdaging, maar meer of je de juiste pasjes hebt... Ik zou toch beginnen met een gerichte Google-search op dit forum...

Tesla levert standaard een Type 2 kabel. Das het eenvoudigste te beantwoorden -;)
 
  • Like
Reactions: Topperharley
Even een vraag over EV-Box. De situatie is dat er een EV-Box op privégrond staat voor privégebruik naast de publieke parkeerplaats. De EV-Box zou in staat moeten zijn om kaarten te kunnen registreren voor eigen gebruik tegen 0 tarief. Op dit moment is het mij nog niet gelukt om mijn TNM pas in het systeem op te nemen. Kan het zijn dat EV-Box alleen eigen laadpassen toestaat ? In dat geval is dit een serieuze tekortkoming van het EV-Box systeem op dit moment. Heeft iemand hier ervaring mee, is het iemand al wel gelukt ?
 
@Kooky675, het beste kun je je EV-laadpas gebruiken en een gewenst tarief opgeven waartegen jij stroom wilt leveren aan derden. Maandelijks krijg jij dan een rekening voor de afgenomen stroom bij je eigen laadpaal tegen het opgegeven tarief. Daarnaast krijg je ook een creditnota voor zowel de door jouw afgenomen stroom en die door derden. Als je je TNM pasje gebruikt krijg je voor elke laadbeurt ook nog transactiekosten in rekening gebracht.
 
  • Like
Reactions: Kooky675