Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke organisaties hebben we gevraagd of we kunnen laden?

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag lekker gelunched bij brasserie Waalhaven naast Rotterdam airport.
Hier hebben ze 8 delicated parkeerplaatsen voor (PH) EV's en 4 laadpalen, bij navraag mag men hier "gratis" gebruik van maken.
bij binnen komst alleen even melden aan de bar dat je bij paal X staat en wilt laden.
View attachment 71773View attachment 71774
De gene die ik vroeg over het vermogen keek me aan of ie water zag branden, en zei :" allen electrische auto kunnen hier laden" .
ik ga er vanuit dat het 11KW is.....
Kijk dat is een slimme oplossing, gewoon vanbinnenuit de paal aan kunnen zetten, dan heb je als bedrijf het probleem van 'gratis stroom, ok, maar dan alleen voor klanten' opgelost.
 
Vandaag lekker gelunched bij brasserie Waalhaven naast Rotterdam airport.
Hier hebben ze 8 delicated parkeerplaatsen voor (PH) EV's en 4 laadpalen, bij navraag mag men hier "gratis" gebruik van maken.
bij binnen komst alleen even melden aan de bar dat je bij paal X staat en wilt laden.
De gene die ik vroeg over het vermogen keek me aan of ie water zag branden, en zei :" allen electrische auto kunnen hier laden" .
ik ga er vanuit dat het 11KW is.....

Heb zojuist even gebeld, maar ze wisten het niet. Ze gaan me morgen de info mailen. Heb gelijk aangegeven dat ze op de website dit moeten vermelden. Bij de info staat alleen iets over elektrische fietsen oplaadpunten. Dit is echt de ideale plaats MITS ze 11kW minstens hebben. Even uurtje eten, en dan parkeren bij Zestienhoven als je klaar bent... Ok, voor mij niet, maar ik ga dus met de S naar Monaco, de rest (Zoë rijders) gaan vliegen vanaf Rotterdam en Eindhoven. Nu in Rotterdam even dinner (avondvlucht) en beetje bijladen.

Michel, ik heb wel even je foto's gepikt voor Chargemap..... En bedoel je met Delicated een soort mengeling van Dedicated & Delicate, of gewoon een typo...Vind het best een leuk woord.

- - - Updated - - -

Zie ik nu 8 EV parkeerplekken met 4 oplaadpunten?

Ja, was ik ook eerst van plan, maar toch maar gekozen voor een laadpunt per parkeervak. Eigenlijk prima, ze hebben 120 gewone plekken, en 8 EV. 4 kunnen er gelijktijdig laden, dus hoef je ook niet je auto te verplaatsen als je klaar met laden ben, en kan je buurman gewoon inpluggen denk ik. Ze zullen hem wel vanuit binnen kunnen ontgrendelen...Als er al een vergrendeling opzit. Even op die website van http://www.laadpaal24.nl/ gekeken, maar best goed opgezet. Je kan je eigen laadpunt samenstellen, afstandsbedieningen, RAL kleuren, pasjes van alle aanbieders accepteren, back office, etc etc en prijzen vallen echt mee.
 
Even op die website van http://www.laadpaal24.nl/ gekeken, maar best goed opgezet. Je kan je eigen laadpunt samenstellen, afstandsbedieningen, RAL kleuren, pasjes van alle aanbieders accepteren, back office, etc etc en prijzen vallen echt mee.

Yep. Heb hier m'n laadpaal gekocht en m'n electricien laten aansluiten. Werkt uitstekend en stuk voordeliger dan de all-in aanbiedingen die ik van n aantal andere partijen heb gekregen destijds. Telefonisch kreeg ik ook goed stuk advies over de techniek.
 
Heb zojuist even gebeld, maar ze wisten het niet. Ze gaan me morgen de info mailen. Heb gelijk aangegeven dat ze op de website dit moeten vermelden. Bij de info staat alleen iets over elektrische fietsen oplaadpunten. Dit is echt de ideale plaats MITS ze 11kW minstens hebben. Even uurtje eten, en dan parkeren bij Zestienhoven als je klaar bent... Ok, voor mij niet, maar ik ga dus met de S naar Monaco, de rest (Zoë rijders) gaan vliegen vanaf Rotterdam en Eindhoven. Nu in Rotterdam even dinner (avondvlucht) en beetje bijladen.

Michel, ik heb wel even je foto's gepikt voor Chargemap..... En bedoel je met Delicated een soort mengeling van Dedicated & Delicate, of gewoon een typo...Vind het best een leuk woord.

- - - Updated - - -


Ja, was ik ook eerst van plan, maar toch maar gekozen voor een laadpunt per parkeervak. Eigenlijk prima, ze hebben 120 gewone plekken, en 8 EV. 4 kunnen er gelijktijdig laden, dus hoef je ook niet je auto te verplaatsen als je klaar met laden ben, en kan je buurman gewoon inpluggen denk ik. Ze zullen hem wel vanuit binnen kunnen ontgrendelen...Als er al een vergrendeling opzit. Even op die website van http://www.laadpaal24.nl/ gekeken, maar best goed opgezet. Je kan je eigen laadpunt samenstellen, afstandsbedieningen, RAL kleuren, pasjes van alle aanbieders accepteren, back office, etc etc en prijzen vallen echt mee.

Kopt inderdaad, het moet zijn Dedicated. Helaas snapt mijn iPad niet altijd wat ik wil typen ;) autocorrect werkt geweldig (not)
Toen ik het laadklepje opende zag ik een standaard Mennekes Type2 - 3 fase aansluiting, geen idee of ze er zelf een ristriktie in hebben gebouwd.
Maar het staat inderdaad niet op de site, er staat wel iets van een icoon op hun foldertje.
Als zakenman kun je er ook een diner voor twee winnen door je buisinesscard achter te laten in de glazen pot op de bar.
Jammer dat ik geen betere camera bij me had, ik moest het doen met m'n telefoon.

Ik denk dat het ook voor de PHEV'ers is gedaan, die gebruiken een stuk minder en zijn sneller klaar.
 
Last edited:
Ach, wanneer niet dan is er een leuk ritje binnendoor naar de SuC Zevenaar. Altijd een oplossing.

Niet echt... volgens google maps is het toch een eind (3 route's - 55km - 67km of zelfs 80km enkel). Kost je een uur oprijden - een uur chargen en een uur terugrijden... om dan nog steeds niet "volgetankt" te zijn voor de terugweg.

Vanuit Aarschot is het richting Urmond SuC - om erna door te rijden naar Heijderbos. Ter plaatse laden - ook al zou het traag zijn - is een oplossing.
Denk trouwens de auto al te laden bij het huisje zelf - gewoon met een verlengsnoer naar een stopcontact in het huisje.
 
Niet echt... volgens google maps is het toch een eind (3 route's - 55km - 67km of zelfs 80km enkel). Kost je een uur oprijden - een uur chargen en een uur terugrijden... om dan nog steeds niet "volgetankt" te zijn voor de terugweg.

Vanuit Aarschot is het richting Urmond SuC - om erna door te rijden naar Heijderbos. Ter plaatse laden - ook al zou het traag zijn - is een oplossing.
Denk trouwens de auto al te laden bij het huisje zelf - gewoon met een verlengsnoer naar een stopcontact in het huisje.

Ik zag het meer als een inpassen in een toeristisch uitje :)

Maar die laatste optie, als je bij het huisje zelf mag parkeren, is natuurlijk de beste. Voor de zekerheid kun je dan opgenomen vermogen wat terugschroevan vanaf de 13 A wat niet geeft als je toch de tijd hebt.
 
Kon je dan wel laden (aan 13km/uur) ? Wij gaan er in augustus naartoe...

Ja hoor laden ging prima. Geen enkele onderbreking gehad. Wel duurt het nog langer doordat het voltage lager is. Gemiddeld zit je dus rond de 10km/uur
Als je wilt laden even melden bij de "poortwachter", huisje nummer en je telefoonnummer doorgeven. Daarna kun je achter hun kantoortje parkeren waar de laadpalen staan.
Wij hebben er denk ik 4 keer gestaan ivm diverse ritjes naar o.a. Nijmegen.

Bij het huisje laden mag niet aangezien je alleen tijdens de wisseldagen de auto bij het huisje mag hebben staan. Maar dat maakt dus ook niet uit.
 
Na het voltrekken van het huwelijk passeerde de burgemeester van Waasmunster langs de rij tesla's en hij werd aangesproken door Frank C.
"Excuseer, Mr. de burgemeester, waar kunnen we onze auto's opladen hier in Waasmunster?"
De burgemeester schrok even, maar antwoorde dat ze er mee bezig waren.
er gingen een paar laadpunten komen en de gemeente had ook al een paar elektrische voertuigen aangekocht.
kwestie van een beetje druk op de ketel te houden.:wink:
 
Na het voltrekken van het huwelijk passeerde de burgemeester van Waasmunster langs de rij tesla's en hij werd aangesproken door Frank C.
"Excuseer, Mr. de burgemeester, waar kunnen we onze auto's opladen hier in Waasmunster?"
De burgemeester schrok even, maar antwoorde dat ze er mee bezig waren.
er gingen een paar laadpunten komen en de gemeente had ook al een paar elektrische voertuigen aangekocht.
kwestie van een beetje druk op de ketel te houden.:wink:

Misschien moeten we dit in groep eens doen in enkele gemeenten zonder laadpalen... gericht wat druk uitoefenen... Als je er een roadtrip van maakt - kan je in 1 dag een hele resem gemeentes aanspreken zo...
 
Geachte,

In aansluiting op uw vraag, kunt u uw auto niet opladen op de luchthaven.
De oplaadpunten op de luchthaven zijn bestemd voor de dienstvoertuigen van de luchthaven.
Hopende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet/With Kind Regards,
ROTTERDAM THE HAGUE AIRPORT
Weet iemand de actuele situatie? Ik zie op de site dat er laadpalen zijn maar zie geen mogelijkheid om een parkeerplek daar te reserveren. Ik kom vroeg aan met een bijna lege accu en zou mijn auto het liefst meteen aan de stroom hangen zodat ik bij terugkomst weer vol kan vertrekken.
 
Weet iemand de actuele situatie? Ik zie op de site dat er laadpalen zijn maar zie geen mogelijkheid om een parkeerplek daar te reserveren. Ik kom vroeg aan met een bijna lege accu en zou mijn auto het liefst meteen aan de stroom hangen zodat ik bij terugkomst weer vol kan vertrekken.
Ik ben er vorig jaar een keer geweest, er staat een heel rijtje laadpalen. Ik heb er een stuk of vier geprobeerd maar kreeg er geen een aan de praat. Onbegrijpelijk.
 
  • Informative
Reactions: Jelger
Weet iemand de actuele situatie? Ik zie op de site dat er laadpalen zijn maar zie geen mogelijkheid om een parkeerplek daar te reserveren. Ik kom vroeg aan met een bijna lege accu en zou mijn auto het liefst meteen aan de stroom hangen zodat ik bij terugkomst weer vol kan vertrekken.
Ik heb nog even mailcontact gehad met parkeerbeheer van airport Rotterdam. Er zijn laadpalen maar die kunnen niet gereserveerd worden. Er is vaak plek maar niet altijd. Dat maakt het knap lastig want ik kom s-morgens heel vroeg aan en heb geen zin om eerst nog ergens midden in de nacht te laden. Maar als alle plekken bezet zijn sta ik daar straks wel met een vrijwel lege accu :( Misschien dan toch maar ouderwets met de tweede (benzine) auto op stap.