Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke organisaties hebben we gevraagd of we kunnen laden?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb contact gehad met Landal Greenparks. Ze hebben nog niets, maar zeggen er mee bezig te zijn.
Ik heb hen ook de vraag gesteld en hier het resultaat:
Geachte heer Bekaert,

Hartelijk dank voor uw bericht over elektrische auto’s.

Wij laten u weten dat het ons doel is om in 2014 een groot deel van onze parken van oplaad palen te voorzien.

Op dit moment hebben wij deze nog op geen van onze parken.

Als u een vrijblijvende prijsopgave voor een van onze parken wilt ontvangen, horen wij dit graag van u.

Wij kijken uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Wendy van Veldhoven
 
Beste Tesla mensen,
i.v.m. met LAADPUNTEN / laadmogelijkheid...
moest iemand een leuk, of leuke adressen of gegevens hebben..... graag doorspelen... dan zet ik ze bij "Bestanden" op "Facebook":
https://www.facebook.com/groups/73308694679/
Ik tracht daar alles een beetje overzichtelijk en in een nutshell te concentreren....

Karl,

Goed initiatief. Maar ik vraag me af of de members hier die Facebook pagina makkelijk weten te vinden. Zou het niet handiger zijn om hier een thread aan te maken? Als jij hem aanmaakt kun je volgens mij de eerste post altijd aanpassen en uitbreiden met alle toegevoegde info.

Groet,
Maurice
 
Karl,

Goed initiatief. Maar ik vraag me af of de members hier die Facebook pagina makkelijk weten te vinden. Zou het niet handiger zijn om hier een thread aan te maken? Als jij hem aanmaakt kun je volgens mij de eerste post altijd aanpassen en uitbreiden met alle toegevoegde info.

Groet,
Maurice

+1.

Karl,
ik apprecieer je inspanningen absoluut. Maar niet iedereen is zo gebrand op Fakebook.

Ik deel de mening van Maurice en anderen : bij voorkeur alles centraliseren in een Thread hier op het forum, door jou beheerd. Of eventueel een Google-lijstje of nog beter : Zeemaps-map.. Je kan die ook zodanig instellen dat jij alleen aanpassingen kan aanbrengen, zodat het geen rommeltje wordt.

Zie dit aub niet als kritiek, maar als ondersteuning van je initiatief.

groeten,

Dirk
 
Ik zit vaak in het Postillion Hotel in Deventer, heb daar gevraagd om een laadpaal en die gaan ze ook neerzetten.

Twee observaties:


  • Ze gingen meteen akkoord, omdat ze toevallig vlak daarvoor ook al de vraag van een andere gast hadden gekregen. Oftewel, een verzoek van één persoon is niet genoeg, maar een paar verzoeken in een korte tijd kunnen wel voor (het gevoel van) urgentie zorgen.
  • Ik had "ingeval ze het interessant zouden vinden" een foto van mijn MS attached aan de email. Ik kreeg binnen 2 minuten antwoord van de receptie, met de mededeling dat mijn vraag bij de general manager was neergelegd, en uitgebreide complimenten voor de auto. Persoonlijk denk ik dat hotels toch warmer lopen bij het idee dat er een supercar naast hun hoofdingang staat te laden, dan een klein onooglijk boodschappenautootje.
 
Ik zit vaak in het Postillion Hotel in Deventer, heb daar gevraagd om een laadpaal en die gaan ze ook neerzetten.

Twee observaties:


  • Ze gingen meteen akkoord, omdat ze toevallig vlak daarvoor ook al de vraag van een andere gast hadden gekregen. Oftewel, een verzoek van één persoon is niet genoeg, maar een paar verzoeken in een korte tijd kunnen wel voor (het gevoel van) urgentie zorgen.
  • Ik had "ingeval ze het interessant zouden vinden" een foto van mijn MS attached aan de email. Ik kreeg binnen 2 minuten antwoord van de receptie, met de mededeling dat mijn vraag bij de general manager was neergelegd, en uitgebreide complimenten voor de auto. Persoonlijk denk ik dat hotels toch warmer lopen bij het idee dat er een supercar naast hun hoofdingang staat te laden, dan een klein onooglijk boodschappenautootje.
Dat laatste ben ik met je eens.

Onze wethouder in Middelburg is ook helemaal blij dat er nu vaak twee Model S'en en een Roadster staan te laden, die foto's worden nu overal gebruikt.

Bied de hotelmanager anders nog even een "fotoshoot" aan voor als de paal er staat, kan hij die gebruiken op de website :)
 
Zojuist een email gestuurd naar Sandur Center Parcs en Hof van Saksen of ze a) een laadpunt op het terrein hebben en b) het toegestaan is aan het stopcontact bij het huisje op te laden (evt met verlengsnoer).
We willen binnenkort een weekendje weg maar dan moeten we wel ook terug naar huis kunnen komen :)
 
Ik zit vaak in het Postillion Hotel in Deventer, heb daar gevraagd om een laadpaal en die gaan ze ook neerzetten.

Twee observaties:


  • Ze gingen meteen akkoord, omdat ze toevallig vlak daarvoor ook al de vraag van een andere gast hadden gekregen. Oftewel, een verzoek van één persoon is niet genoeg, maar een paar verzoeken in een korte tijd kunnen wel voor (het gevoel van) urgentie zorgen.
  • Ik had "ingeval ze het interessant zouden vinden" een foto van mijn MS attached aan de email. Ik kreeg binnen 2 minuten antwoord van de receptie, met de mededeling dat mijn vraag bij de general manager was neergelegd, en uitgebreide complimenten voor de auto. Persoonlijk denk ik dat hotels toch warmer lopen bij het idee dat er een supercar naast hun hoofdingang staat te laden, dan een klein onooglijk boodschappenautootje.

Ik heb het daar een paar maanden geleden ook gevraagd toen ik er met de Roadster was.
 
Had laatst aan Accor Hotels (Ibis, Mercure, Sofitel, Novotel etc.) gevraagd of ze op de website aan zouden kunnen geven welke hotels laadmogelijkheden hebben.
Dit was de reactie:

"Dit is zeker iets dat we kunnen voorleggen aan onze technische dienst maar ik vrees er voor dat dit in de nabije toekomst gaat gebeuren daar hier nog niet veel vraag naar is, en het maken van zo'n applicatie veel tijd zou kosten. Op dit moment is het dus nog niet echt rendabel om dit toe te voegen op de website.Uw opmerking is daarentegen genoteerd."

Ik vraag me af of het technisch nou echt zoveel werk is om die functionaliteit op de website te maken (en vroeg of laat moet het toch gebeuren). Het verzamelen van de juiste informatie bij alle hotels lijkt me daarentegen een vele moeilijkere klus.

Welke hotelketens of booking site geven eigenlijk wel de optie om te zoeken op laadmogelijkheden?
 
Ik heb voor Best Western in de UK een lijst ontvangen met hotels waar geladen kan worden. (zie attachment)

Het is een lijst met zowel hotels waar het al is geïnstalleerd en een lijst waar het 'binnenkort' gaat gebeuren. Veel van die lijst is inmiddels al gedaan, maar het is belangrijk om het even te controleren. De klantenservice van BW is bijzonder vriendelijk en bevestigt op verzoek of de laad installatie inderdaad al is geplaatst.

René
 

Attachments

  • electric car units[1].pdf
    1.1 MB · Views: 148
Last edited:
Ik heb voor Best Western in de UK een lijst ontvangen met hotels waar geladen kan worden. (zie attachment)

Het is een lijst met zowel hotels waar het al is geïnstalleerd en een lijst waar het 'binnenkort' gaat gebeuren. Veel van die lijst is inmiddels al gedaan, maar het is belangrijk om het even te controleren. De klantenservice van BW is bijzonder vriendelijk en bevestigd op verzoek om de laad installatie inderdaad al is geplaatst.

René

Kijk, dat is nu eens een goede overzichtelijke lijst van Best Western! Dat zouden meer hotelketens zo moeten doen :smile:
 
Ik heb voor Best Western in de UK een lijst ontvangen met hotels waar geladen kan worden. (zie attachment)

Het is een lijst met zowel hotels waar het al is geïnstalleerd en een lijst waar het 'binnenkort' gaat gebeuren. Veel van die lijst is inmiddels al gedaan, maar het is belangrijk om het even te controleren. De klantenservice van BW is bijzonder vriendelijk en bevestigt op verzoek of de laad installatie inderdaad al is geplaatst.

René

Is dat Mode 3 type 2 in the UK ?
 
Is dat Mode 3 type 2 in the UK ?

Veelal wel. Op openchargemap.org kun je alle details vinden. Welke laadpas je kun gebruiken varieert nogal, ik moet dat uitzoeken - doe ik als ik de hotels ga boeken,

Op het Engelse gedeelte van het TMC forum hoorde ik dat het verstandig is om in ieder geval een blauwe stekker mee te nemen, dan kun je altijd op een camping nog wat halen.
 
Ik heb het daar een paar maanden geleden ook gevraagd toen ik er met de Roadster was.

Super! Ik heb vorige week per mail geinformeerd het het er mee stond, daar ik eerder een bericht van de general manager had gekregen waarin 1 december genoemd werd. De contracten zijn getekend, alleen kan de leverancier geen datum noemen omdat het zo druk is. Raar verhaal, maar ik wacht geduldig. Letterlijk, want ik zit nu in mijn auto bij een laadpaal bij de schaatsbaan in Deventer te wachten tot ik genoeg elektronen heb om morgen naar huis te rijden ;-D
 
Ik moet morgen en Woensdag in het Apollo Hotel in Breda zijn voor het werk. Ga er zo al heen en heb uiteraard gevraagd of ik daar kan laden.

Ze zijn met een laadpunt in de garage bezig en voor nu gingen ze op zoek naar een stopcontact voor me. Nu kan ik de 199km prima op één charge rijden, maar uiteraard ga ik altijd achter ieder hotel aan.

In Januari moet ik er weer zijn en ik zal ze laten merken dat ik het op prijs stel als het laadpunt er dan al is :) Uiteindelijk gaan andere EV rijders er ook gebruik van maken.
 
Ik moet morgen en Woensdag in het Apollo Hotel in Breda zijn voor het werk. Ga er zo al heen en heb uiteraard gevraagd of ik daar kan laden.

Ze zijn met een laadpunt in de garage bezig en voor nu gingen ze op zoek naar een stopcontact voor me. Nu kan ik de 199km prima op één charge rijden, maar uiteraard ga ik altijd achter ieder hotel aan.

In Januari moet ik er weer zijn en ik zal ze laten merken dat ik het op prijs stel als het laadpunt er dan al is :) Uiteindelijk gaan andere EV rijders er ook gebruik van maken.
En anders bezoek je Oosterhout even tussendoor.
Vandaag trouwens bij Makro Breda geweest (tegenover mijn kantoor) en daar ook vooraan naast de invaliden geparkeerd en intussen gratis opgeladen (11Kw).