Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke organisaties hebben we gevraagd of we kunnen laden?

This site may earn commission on affiliate links.
Van der Valk in Middelbug. Ik moest overigens mijn beeld van Van der Valk wel ernstig bijstellen: Wat een mooi restaurant is dat! Vriendelijk personeel, lekker eten en niet te duur.

Anyway, mijn auto op de elektrisch opladen parkeerplek gezet. Er stond een chademo en een lolo. Ik ben geen Zeeuw, maar ik heb geen laadpas, dus eerst even bij de balie gevraagd op opladen gratis was, en dat werd bevestigd. Daarna in de koude wind Luke's 10 meter lange kabel uit de tas geworsteld, uitgerold, ontkruld en aangesloten. De auto gaf aan klaar te zijn om te laden, op de paal ging een rode LED branden, maar verder gebeurde er niets. Dus weer terug naar de receptie en daar werd iemand van de technische dienst gebeld. Weer aangekomen bij de achterste parkeerplaats vroeg die naar mijn laadkaart :zucht:. Hij gaf ook aan dat ze geen gastenpas hebben, dus heb ik maar niet geladen.

ICE rijders lijken dus de indruk te hebben dat wij gratis laden. Ik heb die avond met 80..85km/h achter een vrachtauto naar huis moeten rijden, want ik had later die avond in Tilburg nog een afspraak waardoor een omritje langs de SuperCharger er niet in zat.
 
Kan ik ergens bij Eindhoven Airport parkeren en laden?

Ik zie wel de mogelijkheid om bij P+R meerhoven te gaan staan en laden, en vervolgens de bus (15min) te pakken
Alternatief, mits het in de planning past: je rijd naar Nuenen, twintig minuten van het vliegveld, ik zet je op het vliegveld af. Je zet je auto op mijn oprit en ik plug hem in de nacht voor je terugkomt....
 
Van der Valk in Middelbug. Ik moest overigens mijn beeld van Van der Valk wel ernstig bijstellen: Wat een mooi restaurant is dat! Vriendelijk personeel, lekker eten en niet te duur.

Anyway, mijn auto op de elektrisch opladen parkeerplek gezet. Er stond een chademo en een lolo. Ik ben geen Zeeuw, maar ik heb geen laadpas, dus eerst even bij de balie gevraagd op opladen gratis was, en dat werd bevestigd. Daarna in de koude wind Luke's 10 meter lange kabel uit de tas geworsteld, uitgerold, ontkruld en aangesloten. De auto gaf aan klaar te zijn om te laden, op de paal ging een rode LED branden, maar verder gebeurde er niets. Dus weer terug naar de receptie en daar werd iemand van de technische dienst gebeld. Weer aangekomen bij de achterste parkeerplaats vroeg die naar mijn laadkaart :zucht:. Hij gaf ook aan dat ze geen gastenpas hebben, dus heb ik maar niet geladen.

ICE rijders lijken dus de indruk te hebben dat wij gratis laden. Ik heb die avond met 80..85km/h achter een vrachtauto naar huis moeten rijden, want ik had later die avond in Tilburg nog een afspraak waardoor een omritje langs de SuperCharger er niet in zat.
Euh Mindbender,
Je draait al een tijdje mee hier op TMC, toch? Waarom heb je nog geen laadpassen?
 
Alternatief, mits het in de planning past: je rijd naar Nuenen, twintig minuten van het vliegveld, ik zet je op het vliegveld af. Je zet je auto op mijn oprit en ik plug hem in de nacht voor je terugkomt....

Paul, bedankt voor het geweldige aanbod, maar ik zou eventueel ook op 1 lading heen en terug kunnen. Ik denk dat ik de P+R meerhoven ga proberen..
 
Waarom heb je nog geen laadpassen?
Ik had verwacht die niet nodig te hebben omdat ik altijd thuis laad. Publiek laden duurt gewoon te lang, maar ja, ik had niet verwacht zo tegen een laadpaal aan te lopen op een plek waar ik toch al moest zijn.

- - - Updated - - -

Iedereen heeft toch een laadpas bij aflevering gekregen?
Ja, maar die moet eerst geactiveerd worden. En hij lag/ligt thuis...

- - - Updated - - -

sure, ik heb het meerdere malen gehad dat de tnm pas het niet deed, en de essent pas wel. Met name in Amsterdam...
Toch maar eens een Essent pas aanvragen dan; Is ook wel zo handig in Duitsland.
 
Bij deze het (voor mij te zwakke) antwoord van Colmar restaurants:

Geachte,


We danken u voor de tip en kunnen u vertellen dat het idee bij ons al is opgekomen en dat wij dit aan het bekijken zijn.
Doch is het niet vanzelfsprekend want bij veel van onze restaurants is de ruimte beperkt en dikwijls te weinig parkeerplaats.
Voor dergelijk oplaadpunt zijn er toch extra plaatsen te voorzien en het aantal elektrische voertuigen is toch nog steeds in de minderheid.

In elk geval volgen wij verder de markt op de voet en zien wij of de behoefte naar die oplaadpunten toeneemt om er in de toekomst wat aan te doen.


Met vriendelijke groeten,

Christine Dhelft • Executive Board Secretary
 
MECC Maastricht - 2.201 parkeerplaatsen - 0 oplaadpunten

Ik ga komend weekend naar het Mecc ivm de InterClassics & TopMobiel 2014. Ter voorbereiding maar eens gevraagd wat de oplaadmogelijkheden zijn. Blijkt dat er 2.201 parkeerplekken zijn, waarvan er welgeteld 0 met een oplaadmogelijkheid. In Maastricht heeft de tijd even stil gestaan lijkt het !
Wordt uiteindelijk vriendelijk verwezen naar een publiek 11 kW e-laad punt in de buurt.

Gaat echt helpen om dit soort organisaties zo nu en dan er eens aan te herinneren wat de ontwikkelingen zijn op EV gebied..
 
Ik ga komend weekend naar het Mecc ivm de InterClassics & TopMobiel 2014. Ter voorbereiding maar eens gevraagd wat de oplaadmogelijkheden zijn. Blijkt dat er 2.201 parkeerplekken zijn, waarvan er welgeteld 0 met een oplaadmogelijkheid. In Maastricht heeft de tijd even stil gestaan lijkt het !
Wordt uiteindelijk vriendelijk verwezen naar een publiek 11 kW e-laad punt in de buurt.

Gaat echt helpen om dit soort organisaties zo nu en dan er eens aan te herinneren wat de ontwikkelingen zijn op EV gebied..

Inderdaad jammer dat het Mecc zelf geen laadpunten installeert.
Werd je doorverwezen naar het laadpunt op de Gaetano Martinolaan 75? Als deze niet bezet is, is het overigens een prima plek, dichter bij de ingang van het Mecc dan dat je achteraan in de parkeergarage staat. :)
 
Inderdaad jammer dat het Mecc zelf geen laadpunten installeert.
Werd je doorverwezen naar het laadpunt op de Gaetano Martinolaan 75? Als deze niet bezet is, is het overigens een prima plek, dichter bij de ingang van het Mecc dan dat je achteraan in de parkeergarage staat. :)

Inderdaad - naar dit punt. Maar ik ga er maar niet op vertrouwen daar daar komend weekend plek is -;)
 
Ik was vorige week bij het hoofdkantoor van Rabobank in Utrecht. Voor bezoekers een stuk of 5 etages met parkeerplaatsen voor bezoekers maar nergens een oplaadpaal te zien. Stond wel ergens een Prius te laden aan een gewoon stopcontact. Toch wel raar voor een bank die zeggen dat ze duurzaam willen zijn. Via Twitter maar even de boel opgeport. Web care reageerde snel maar moest op zoek naar het antwoord. Uiteindelijk gekregen op de parkeerplaats aan de rechterkant van de bank zijn 4 oplaadpunten. Die had ik later op de dag ook gespot maar staan volgens mij altijd vol met auto's van personeelsleden. Het zou toch netjes zijn dat als je een paar honderd parkeerplekken maakt je er een paar voor elektrische auto's reserveerde en een zorgt voor een schitterende oplaadervaring.
 
Ja - laten we ze maar uitdagen !

MECC is ook een mooi verhaal. Webpagina over "MECC en ons milieu", aangesloten bij "een internationaal keurmerk Green Key" - en al jaren lang: "MECC Maastricht heeft nu voor het vierde jaar op rij Green Key Label Goud behaald".

Aangesloten bij MVO Nederland.. ja sterker nog de Directeur Rob van de Wiel publiceert zelfs een door hem ondertekende MVO verklaring: "MECC Maastricht werkt continu aan het verminderen van de milieubelasting en het vergroten van het duurzame karakter." Geen datum erop natuurlijk - je zou er maar eens op afgerekend gaan worden..

Bij navraag blijkt er dan van de 2.201 parkeerplaatsen geen enkele voorzien te zijn van een laadmogelijkheid.."we zijn druk bezig met een plan"..

Duurzaamheid voor de bühne zeg maar..
 
Hoe kan je best de vraag stellen op een eenvoudige manier en toch te weten komen of het voorgestelde laadpunt zal voldoen aan de noden van de model S

zonder een al te technische vraag te moeten stellen. want meestal kom je bij een receptioniste terecht.
als de vraag te moeilijk blijkt zeggen ze al vlug dat het niet kan terwijl ik met een geschikt 230v stopcontact al tevreden kan zijn.
vooral in verband met het al dan niet aanwezig zijn van een nul geleider.