Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke spraakcommando's gebruiken jullie?

This site may earn commission on affiliate links.
Nog een poging. Had de vraag al gesteld in het beginnersvragen draadje maar geen reactie.

Is er een stemcommando voor het meteen selecteren van het juiste nummer bij een contactpersoon? Dus iets als “Bel Jan mobiel”? Dat selectieschermpje dat je nu op de TM3 krijgt staat op een onhandige plek en verdwijnt heel snel
 
Nog een poging. Had de vraag al gesteld in het beginnersvragen draadje maar geen reactie.

Is er een stemcommando voor het meteen selecteren van het juiste nummer bij een contactpersoon? Dus iets als “Bel Jan mobiel”? Dat selectieschermpje dat je nu op de TM3 krijgt staat op een onhandige plek en verdwijnt heel snel
De persoon die je vraagt komt in de display. Dan draai je met je wieltje op het stuur om te kiezen.
 
  • Informative
Reactions: Roel87 and Hayden
De persoon die je vraagt komt in de display. Dan draai je met je wieltje op het stuur om te kiezen.
Misschien geldt dit voor een S of een X maar bij een model 3 doet het wieltje niets. Tenminste niet in mijn auto.

Jammer, want dat was nog een mooie manier. Wat stom dat Tesla niet heeft bedacht dat sommige mensen meer telefoonnummers hebben en dat je die met je stem wil kunnen selecteren.
 
Ik gebruik geen spraak commando’s. Ook niet op m’n laptop of telefoon. Ik gruw van het idee dat die apparaten de hele tijd meeluisteren. Helaas kan ik de microfoons niet echt uitzetten want dat wil ik wel gezien de gang van zaken bij de Googles en FB’s van deze wereld.
Maar dat zal wel erg ouderwets geredeneerd zijn....


Dan is het wellicht niet echt een slim idee om een Tesla te rijden. ALLES wat je doet wordt geregistreerd.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Yep. Maar als je met spraakcommando's één ding zou moeten kunnen is het toch op zijn minst naar huis of naar werk of naar andere favorieten rijden.
Soit, binnen de 10 volgende versies zal het wel beteren zeker?
Misschien wat minder tijd steken in Cybertrucks en wat meer tijd voir het afwerken van bestaande producten.
Vraag is of ze bij Tesla weten wat er in de verschillende talen allemaal schort.
 
Mijn MX begrijpt "rij naar huis" niet. Begint dan te zoeken baar alle mogelijke etablissementen met "huis" in de naam. Ook "rij naar thuis" snapt hij niet. "Go home" evenmin. Hoe lossen jullie dat op?
Tesla heeft dat bij mijn mx en m3 allebei stuk gemaakt met 40.50.x. Beide op 50.7 en nog steeds snapt die het niet meer. Ook het navigeren naar een adres werkt niet meer via de stuurknop