Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke Tesla model X aan te schaffen ?

This site may earn commission on affiliate links.
Hij doet idd niet zoveel. Ik heb het eea nagekeken en ik heb een MCU 1. Vinden jullie het waard om te upgraden naar MCU 2 ?
Misschien kijk/lees ik selectief maar ik heb van nog niemand gehoord met spijt over die upgrade. Zelf ook laten doen: ik wil gewoon bijblijven en van zo veel mogelijk opties gebruik kunnen maken...
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Hij doet idd niet zoveel. Ik heb het eea nagekeken en ik heb een MCU 1. Vinden jullie het waard om te upgraden naar MCU 2 ?

Het is het wat mij betreft zeker waard.
Alles werkt vlotter, ook als je de auto bijv. de route naar een bestemming laat berekenen.
Ook is het grote scherm scherper.
En Netflix is een bijzonder leuke bonus als je een keer aan de Supercharger hangt.
Maar... we dwalen af van het onderwerp?
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Zojuist de auto opgehaald. Even afgezien van een asociale fietser die een deuk in de Tesla van een bekende heeft getrapt nadat hij mij had weggebracht. Hoe het voorgeval is verlopen, is mij onbekend, maar de dader is snel weggefietst.

De MCU2:
De voordelen:
- lekker snel.
- strak helder scherm met hoge resolutie met mooie zwart waardens (hoger dan ik gewend was)
- Achteruit rij camera geeft een scherper beeld
- Voorheen zag je de map geladen worden. Nu staat deze er in 1x.
- Navigeren naar uiteinden van Europa gaat razend snel
- Zenders verwisselen gaat snel
- Netflix, youtube, duurt even om te laden, maar daarna netjes en snel
- Meer Spelletje, doe ik waarschijnlijk niets mee.

De nadelen:
- De helderheid tussen het kleine scherm en het nieuwe scherm verschilt. Dat is wel vervelend.
- De achteruit rij camera heeft een kleine waas in het midden. Proberen weg te poetsen maar is niet gelukt. Als deze blijft, dan nog even contact met Tesla
- Zojuist in het donker naar achter moeten rijden. De achteruitrij camera is beduidend donkerder van beeld. Hierdoor moet je middels alarmlichten of remmen bij verlichten om het goed te kunnen zien.

1635445697009.png
 

Attachments

  • 1635444542542.png
    1635444542542.png
    3.5 MB · Views: 173
Last edited:
Zojuist de auto opgehaald. Even afgezien van een asociale fietser die een deuk in de Tesla van een bekende heeft getrapt nadat hij mij had weggebracht. Hoe het voorgeval is verlopen, is mij onbekend, maar de dader is snel weggefietst.

De MCU2:
De voordelen:
- lekker snel.
- strak helder scherm met hoge resolutie met mooie zwart waardens (hoger dan ik gewend was)
- Achteruit rij camera geeft een scherper beeld
- Voorheen zag je de map geladen worden. Nu staat deze er in 1x.
- Navigeren naar uiteinden van Europa gaat razend snel
- Zenders verwisselen gaat snel
- Netflix, youtube, duurt even om te laden, maar daarna netjes en snel
- Meer Spelletje, doe ik waarschijnlijk niets mee.

De nadelen:
- De helderheid tussen het kleine scherm en het nieuwe scherm verschilt. Dat is wel vervelend.
- De achteruit rij camera heeft een kleine waas in het midden. Proberen weg te poetsen maar is niet gelukt. Als deze blijft, dan nog even contact met Tesla
- Zojuist in het donker naar achter moeten rijden. De achteruitrij camera is beduidend donkerder van beeld. Hierdoor moet je middels alarmlichten of remmen bij verlichten om het goed te kunnen zien.

View attachment 726746
Zojuist de auto opgehaald. Even afgezien van een asociale fietser die een deuk in de Tesla van een bekende heeft getrapt nadat hij mij had weggebracht. Hoe het voorgeval is verlopen, is mij onbekend, maar de dader is snel weggefietst.
De MCU2:
De voordelen:
- lekker snel.
- strak helder scherm met hoge resolutie met mooie zwart waardens (hoger dan ik gewend was)
- Achteruit rij camera geeft een scherper beeld
- Voorheen zag je de map geladen worden. Nu staat deze er in 1x.
- Navigeren naar uiteinden van Europa gaat razend snel
- Zenders verwisselen gaat snel
- Netflix, youtube, duurt even om te laden, maar daarna netjes en snel
- Meer Spelletje, doe ik waarschijnlijk niets mee.

De nadelen:
- De helderheid tussen het kleine scherm en het nieuwe scherm verschilt. Dat is wel vervelend.
- De achteruit rij camera heeft een kleine waas in het midden. Proberen weg te poetsen maar is niet gelukt. Als deze blijft, dan nog even contact met Tesla
- Zojuist in het donker naar achter moeten rijden. De achteruitrij camera is beduidend donkerder van beeld. Hierdoor moet je middels alarmlichten of remmen bij verlichten om het goed te kunnen zien.

View attachment 726746
helder verhaal, Thanks!
Denk wel dat het een meerwaarde is, over 2 weken heb ik een onderhoudsafspraak staan bij Tesla, dus zal ook dit gaan uitvoeren.
 
Zojuist de auto opgehaald. Even afgezien van een asociale fietser die een deuk in de Tesla van een bekende heeft getrapt nadat hij mij had weggebracht. Hoe het voorgeval is verlopen, is mij onbekend, maar de dader is snel weggefietst.

helder verhaal, Thanks!
Denk wel dat het een meerwaarde is, over 2 weken heb ik een onderhoudsafspraak staan bij Tesla, dus zal ook dit gaan uitvoeren.
Ik vind het zeker meerwaarde omdat de computer weer lekker snel reageert. vooral bij navigeren en herberekening is dat zeer wenselijk. De auto voelt dan weer up-to-date aan. Is het echt nodig, nee dat eigenlijk niet.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Meppel