Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke Tesla model X aan te schaffen ?

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,

Sinds vandaag ben ik nieuw op dit forum omdat ik graag de ervaringen zou willen weten van de Tesla gebruikers.
Ik ben van voornemen om een Tesla Model X aan te schaffen uit 2017 / 2018.
De configuratie zal een 6 persoonsuitvoering zijn, met zwarte bekleding en een zwart interieur/exterieur.
Doordat de Model X wat meer wind vangt dan de model S, lijkt mij het ook noodzakelijk om voor een 100 KWh te gaan.
Maar dan..... is een Performance uitvoering met ludicrous enkel een 'nice to have', of behoudt dit ook zijn waarde?

Het aanbod is schaars en soms wordt er echt een hoofdprijs voor gevraagd. Mocht iemand zijn model X willen verkopen en voldoet die aan bovenstaande, dan verneem ik dit graag.

Thanks
 
Ik ben ook al een tijdje vanaf de zijlijn aan het kijken een een 7zits model X - 100D. Voor mij zit de voornaamste meerwaarde van de P uitvoering in de stoelverkoeling die je erbij krijgt, maar lijkt zijn meerprijs vooralsnog niet waard.

Er wordt inderdaad nog steeds de hoofdprijs gevraagd voor die modellen, vanwege de 4% bijtelling die er nog op geldt.

ik denk dat als je je zoektocht een jaar uitstelt, je al een hoop lagere prijzen zult zien, aangezien de 2017 modellen dan hun 4% verliezen.
 
Ik ben ook al een tijdje vanaf de zijlijn aan het kijken een een 7zits model X - 100D. Voor mij zit de voornaamste meerwaarde van de P uitvoering in de stoelverkoeling die je erbij krijgt, maar lijkt zijn meerprijs vooralsnog niet waard.

Er wordt inderdaad nog steeds de hoofdprijs gevraagd voor die modellen, vanwege de 4% bijtelling die er nog op geldt.

ik denk dat als je je zoektocht een jaar uitstelt, je al een hoop lagere prijzen zult zien, aangezien de 2017 modellen dan hun 4% verliezen.
Daar heb je inderdaad een goed punt over de 4% bijtelling. Ik ben van plan om hem privé te kopen, dus misschien nog een paar maanden wachten...
 
ik denk dat als je je zoektocht een jaar uitstelt, je al een hoop lagere prijzen zult zien, aangezien de 2017 modellen dan hun 4% verliezen.
Dat is de vraag. Momenteel geen productie, dus schaars. Nieuwe X wordt niet meer in Tilburg geassembleerd, dus meer invoerrechten voor een nieuwe. Nieuwe model is niet een radicale redesign maar meer een facelift met een nieuw interieur, dus bestaande rijders hebben door de software-updates weinig prikkels om over te stappen. Cybertruck duurt ook nog wel even. Dus voor 60-70k een SUV die Porsches er uit trekt met vleugeldeuren, weinig onderhoudskosten en geen wegenbelasting is een no-brainer. Of je moet voor een (saaie) minimalistische Y gaan.

Ook de 75Kwh is prima mee te leven. Voor die 20k die de 100D auto's vroeger extra kosten kun je behoorlijk wat hotels/restaurants bezoeken.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
De hoofdprijs, dat valt mee, dat ligt eraan hoeveel haast je hebt.

Je wilt hem privé dus je bent niet vies van een marge auto. Handelaren wel dus die kun je weleens goedkoop vinden.
Ik die van mij met wat gebreken kunnen kopen. De meeste gebreken vielen nog onder de Tesla garantie. Volgens de ANWB autokosten calculator ga ik pas in 2023 afschrijving betalen.
 
Ik denk dat je wel eentje voor een betere prijs kunt vinden. OK die van mij is wit en heeft maar 5 stoelen maar wel minder kilometers. Als ik hem voor dat bedrag incl btw (marge) aan jouw zou verkopen dan heb ik ruim €20.000,- winst. Als je er nog een MCU2 bij onderhandeld zou ik er nog boven zitten.

Dus zoek even verder. Er staan genoeg te koop.
Oh ja dealer onderhouden met een Tesla zegt niets want Tesla heeft geen onderhoudsschema meer. :cool:

Waarom wil je een P. Ja het staat leuk achter op. Ik heb maar een 100D en nog geen stoplicht sprintje verloren. Tegenwoordig wil ik hem wel eens in Chill mode zetten om het nog een beetje spannend te maken.
De bewegende achterspoiler is leuk maar is dat het geld waard?
 
Ik denk dat je wel eentje voor een betere prijs kunt vinden. OK die van mij is wit en heeft maar 5 stoelen maar wel minder kilometers. Als ik hem voor dat bedrag incl btw (marge) aan jouw zou verkopen dan heb ik ruim €20.000,- winst. Als je er nog een MCU2 bij onderhandeld zou ik er nog boven zitten.

Dus zoek even verder. Er staan genoeg te koop.
Oh ja dealer onderhouden met een Tesla zegt niets want Tesla heeft geen onderhoudsschema meer. :cool:

Waarom wil je een P. Ja het staat leuk achter op. Ik heb maar een 100D en nog geen stoplicht sprintje verloren. Tegenwoordig wil ik hem wel eens in Chill mode zetten om het nog een beetje spannend te maken.
De bewegende achterspoiler is leuk maar is dat het geld waard?
Wow, heb jij begin dit jaar maar 58K betaald voor een MX 100D van augustus 2017 met 77K km op de klok. Goeie deal!
 
Wow, heb jij begin dit jaar maar 58K betaald voor een MX 100D van augustus 2017 met 77K km op de klok. Goeie deal!
Nog ietsje minder zelfs, maar het is een Marge auto en hij kreeg hem niet verkocht. Na bijna een half jaar te koop te hebben gestaan met wel bellers en geen kijkers had hij de prijs verlaagd zodat ie binnen mijn zoek prijs range kwam. En nog steeds wel bellers en geen kijkers wegens marge auto. Ik was de eerste kijker dus goed bekeken en na proefrit nog wat problemen laten horen. Dus nog even gehandeld en een goede prijs gekregen.
Maar ik had de tijd en was al even aan het zoeken op verschillende websites en veilingsites. Dat laatste geeft je een goede inzicht waar een handelaar ze voor koopt.
Dit was wel eentje waar de prijs heel gunstig was en ik wist dat ik deze kon kopen en weer verkopen als ie niet beviel. Maar ik ben er veel te blij mee dus hij blijft nog even. De meeste auto's hou ik meer dan 10 jaar. Maar 20k winst maken?🤔

Maar dan heb ik geen Tesla meer.
 
Eens met Arri! Ik hen een 75Kw batterij en dat is in het dagelijkse leven prima te doen. Alleen op vakantie sta je net iets meer aan de lade. Goed voor het ontstressen.

Ik heb iig geen spijt van de 20k die ik bespaard heb op de batterij. (en nee, ik verkoop hem nog niet ;) )
Sterker ik heb 3 jaar geleden een ritje Aarhus DK gemaakt, waar ik met de S75D reed en ik kwam bij de eerste SuC een S100D tegen.
Ik had verwacht dat ik hem gelijk kwijt zou zijn maar we hebben steeds samen bij de volgende SuC gestaan de extra capaciteit van de 100 was toen iig niet genoeg om tov van de 75 SuC's te kunnen overslaan. Inmiddels zijn er meer SuC's gekomen waardoor wellicht het verschil er inmiddels wel is.

In het begin had ik wat range stress maar sinds dien nooit meer spijt gehad van de 75.
 
Sinds vandaag ben ik nieuw op dit forum omdat ik graag de ervaringen zou willen weten van de Tesla gebruikers.
Ik ben van voornemen om een Tesla Model X aan te schaffen uit 2017 / 2018.
De configuratie zal een 6 persoonsuitvoering zijn, met zwarte bekleding en een zwart interieur/exterieur.
Doordat de Model X wat meer wind vangt dan de model S, lijkt mij het ook noodzakelijk om voor een 100 KWh te gaan.
Maar dan..... is een Performance uitvoering met ludicrous enkel een 'nice to have', of behoudt dit ook zijn waarde?

Het aanbod is schaars en soms wordt er echt een hoofdprijs voor gevraagd. Mocht iemand zijn model X willen verkopen en voldoet die aan bovenstaande, dan verneem ik dit graag.
Ik wil mijn Model X binnenkort verkopen (2017, 100D, blauw, 6-zitter, full options).
Stuur mij maar een berichtje als je geïnteresseerd bent en meer informatie wilt.
 
Sterker ik heb 3 jaar geleden een ritje Aarhus DK gemaakt, waar ik met de S75D reed en ik kwam bij de eerste SuC een S100D tegen.
Ik had verwacht dat ik hem gelijk kwijt zou zijn maar we hebben steeds samen bij de volgende SuC gestaan de extra capaciteit van de 100 was toen iig niet genoeg om tov van de 75 SuC's te kunnen overslaan. Inmiddels zijn er meer SuC's gekomen waardoor wellicht het verschil er inmiddels wel is.

In het begin had ik wat range stress maar sinds dien nooit meer spijt gehad van de 75.
een S of X scheelt nog wel flink in verbruik!
 
Ik heb een X90 en een X100 en paar jaar gehad.
Als je wat meer langere afstanden rijd zou ik zeker voor een zo groot mogelijke accu gaan.
Aandrijfassen was bij beide wel een dingetje, bleef terugkomen.
Vooral bij wat harder optrekken goed merkbaar.
Als je dar rustig doet zalhet ook langer goed blijven.
Ik zou voor een 100D gaan met 20” velgen.
Uit bezuinigings overwegingen ben ik een 3 SR gaan rijden maar de kleine accu ging met toch irriteren op de wat langere afstanden.
Ingeruild voor een 3 LR en nu weer heerlijk genieten.
Ben er net mee naar Rome gereden,heerlijk weer die lange afstanden en wat minder en sneller laden.

Ik vind een X tov van een S of een 3 echt een onding (Oa hoog verbruik, aandrijfassen dingetje, gedoe met de achter deuren) en een lompe bak maar het is wel een heerlijke grote reis auto.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1