Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke Tesla model X aan te schaffen ?

This site may earn commission on affiliate links.
Bedankt voor jullie reacties 😀
Voor nu blijf ik nog even verder kijken, als jullie iets tegenkomen in Nederland of daar buiten, dan hoor ik het graag.
Ga niet voor een 75. Ik heb net mijn S ingeruild voor een 3LR. Mijn S, 2018, had op 90 procent nog maar 315, voor wat het waard is. Niks frustrerender dan om op de autobahn 90 te rijden om thuis te geraken terwijl het ook 150 had kunnen zijn. In de winter is het gewoon dramatisch. En voor de rest moet je het zelf weten. Ik vind de X ook mooi maar liefde maakt blind.
 
Ga niet voor een 75. Ik heb net mijn S ingeruild voor een 3LR. Mijn S, 2018, had op 90 procent nog maar 315, voor wat het waard is. Niks frustrerender dan om op de autobahn 90 te rijden om thuis te geraken terwijl het ook 150 had kunnen zijn. In de winter is het gewoon dramatisch. En voor de rest moet je het zelf weten. Ik vind de X ook mooi maar liefde maakt blind.
Ik snap de frustratie, zal niet zeggen dat ik nog nooit achter een vrachtwagen heb gehangen, maar dat doe ik alleen om een laadstop uit te sparen. De CCS upgrade op de X geeft veel meer laadmogelijkheden in Duitsland, dus range anxiety is er niet meer bij. Ik zou alleen een grote battery nemen als ik niet dagelijks er mee uit zou komen. Dus per dag meer dan 220-230km rijden met meerdere keren koud starten is een beetje de limiet met een X75D (90%-10%).

Maar om alleen voor de vakantie een 100D te kopen... Dan is de battery duurder dan 5 jaar aan vakanties :)

Mijn verwachting is dat er in 2022 meer X'n vrij komen, je moet in NL voor de MIA/VAMIL verplicht de auto 5 kalenderjaren in bezit hebben, de 2017 modellen komen dus in januari vrij.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Na 80k km met een X100D, waaronder 2 wintersport ritten, zou ik denk ik de 75 niet aanraden als je verwacht in de winter lange ritten gaat maken - zelfs met de 100 had ik toch wel af en toe behoorlijke anxiety - en ik had de CCS upgrade toen al... Het verbruik in de winter, op winterbanden, met natte weg is echt een range killer.

In de zomer (net 9000 km door oost europa achter de rug) had het met een 75 ook prima gekund.

Komende herfstvakantie gaan we 'de middenweg' eens testen; naar Denemarken en Zweden.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Het verbruik in de winter, op winterbanden, met natte weg is echt een range killer.
19 inch Nokian triple-A wintervelgen maakt de auto een stuk zuiniger. Ook 3 vrouwen mee geeft al verplichte sanitaire stops om de 2 uren, dus 4x Oostenrijk zonder problemen met een X75. Langere ritten > 1000km doe ik in de Tesla nooit in een keer. Kost gewoon teveel tijd, met een X100 zal dat misschien wel 1-2 uren schelen op de 1000km schat ik...
 
Yes, vandaag mijn model x P100D ludicrous opgehaald uit 2017.
Geheel zwart en voorzien van volgens mij alle opties! Helemaal happy 😃

Tevens meteen aan de super charger gestaan, er zit geen gratis laden op maar de vorige eigenaar heeft zich niet afgemeld….
Hierdoor heb ik toch voor €11,50 bijgeladen.
Naar de Tesla store geweest en dit aangegeven, maar deze vertelden mij dat de vorige eigenaar zich eerst moet afmelden.
Helaas weet ik niet wie de vorige eigenaar is. Dus dit heb ik aangegeven bij de garage waar ik hem heb gekocht.
Zolang dit niet is aangepast kan ik dus ‘gratis’ laden 🤦🏼‍♂️
Jullie nog opties om via de Tesla contact op te nemen met de eigenaar ?
 
Yes, vandaag mijn model x P100D ludicrous opgehaald uit 2017.
Geheel zwart en voorzien van volgens mij alle opties! Helemaal happy 😃

Tevens meteen aan de super charger gestaan, er zit geen gratis laden op maar de vorige eigenaar heeft zich niet afgemeld….
Hierdoor heb ik toch voor €11,50 bijgeladen.
Naar de Tesla store geweest en dit aangegeven, maar deze vertelden mij dat de vorige eigenaar zich eerst moet afmelden.
Helaas weet ik niet wie de vorige eigenaar is. Dus dit heb ik aangegeven bij de garage waar ik hem heb gekocht.
Zolang dit niet is aangepast kan ik dus ‘gratis’ laden 🤦🏼‍♂️
Jullie nog opties om via de Tesla contact op te nemen met de eigenaar ?
Spannend. Als de oude eigenaar nog een account heeft op de auto kan hij precies zien waar de auto staat, de auto openen en zo wegrijden.
 
Gefeliciteerd. De prijzen zijn idd nogal gestegen in de afgelopen jaar door een tekort en lijken hoog, maar verwacht dat ze nog wel een tijdje hoog blijven of hoger gaan door het tekort en de stijgende benzine prijzen.

Betaalde laatst 120 Euro voor een volle tank :eek:. Dan rijdt een een model X toch wat leuker, zeker als je gratis supercharging hebt:p
 
Yes, vandaag mijn model x P100D ludicrous opgehaald uit 2017.
Geheel zwart en voorzien van volgens mij alle opties! Helemaal happy 😃

Tevens meteen aan de super charger gestaan, er zit geen gratis laden op maar de vorige eigenaar heeft zich niet afgemeld….
Hierdoor heb ik toch voor €11,50 bijgeladen.
Naar de Tesla store geweest en dit aangegeven, maar deze vertelden mij dat de vorige eigenaar zich eerst moet afmelden.
Helaas weet ik niet wie de vorige eigenaar is. Dus dit heb ik aangegeven bij de garage waar ik hem heb gekocht.
Zolang dit niet is aangepast kan ik dus ‘gratis’ laden 🤦🏼‍♂️
Jullie nog opties om via de Tesla contact op te nemen met de eigenaar ?
Je kunt in je tesla account een tesla toevoegen en dan zie ik dit bei de info staan:

Toevoegen en verwijderen van producten​

Hoe kan ik een auto toevoegen aan mijn Tesla-account?
De procedure voor het toevoegen van een auto is afhankelijk van hoe uw auto is aangeschaft.



  • Als de aanschaf via Tesla ging: Uw auto wordt automatisch gekoppeld aan uw Tesla-account en Tesla-app. Geen extra stappen vereist.
  • Als de aanschaf niet via Tesla ging: U moet het eigendom van de auto claimen via uw Tesla-account. Als de auto nog is gekoppeld aan het Tesla-account van de vorige eigenaar, neemt Tesla via e-mail contact met hem of haar op om de overdracht te bevestigen. Als de vorige eigenaar onbereikbaar is, zal Tesla uw documenten controleren om het bewijs van eigendom te bevestigen.
 
  • Like
Reactions: Meppel
tempImageIkyftk.jpg


Weten jullie ook wat het 'zonnetje' bovenin het scherm is? Wanneer ik erop druk lijkt het alsof hij iets aan het opnemen is.