You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jazeker wel; Renault heeft al jaren ingebouwde navigatie van TomTom, om maar een voorbeeld te noemen. Misschien is de hoeveelheid werk om het voor Tesla geschikt te maken wat veel vergeleken met de hoeveelheid verkochte Tesli, maar dat is voor Navigon niet anders en is gewoon een kwestie van prijs.Ik vermoed dat TomTom hier niet in wilt meegaan. (Al zou ik het zeker fijn vinden als we TomTom in de auto kunnen krijgen).
Jazeker wel; Renault heeft al jaren ingebouwde navigatie van TomTom, om maar een voorbeeld te noemen. Misschien is de hoeveelheid werk om het voor Tesla geschikt te maken wat veel vergeleken met de hoeveelheid verkochte Tesli, maar dat is voor Navigon niet anders en is gewoon een kwestie van prijs.
Natuurlijk wil TomTom hier wèl in meegaan.
- 'If the price is right'
Waarschijnlijk ligt hier de oorzaak. Denk dat implementatie van tomtom in een auto, die nog relatief beperkt geleverd wordt, gewoon niet rendabel is voor tomtom.
Renault heeft natuurlijk een vele malen hogere productie vergeleken met Tesla.
Misschien met de komst van de model 3 komt hier verandering in.
Leveranciers als TomTom spreken altijd twee prijzen af. Allereerst de kosten van ontwikkeling om de TomTom kaarten, filemeldingen en andere faciliteiten geschikt te maken voor een specifiek merk en type. Daarnaast wordt meestal een prijs per in gebruik genomen auto afgesproken.
De kosten van Navigon zullen niet heel veel verschillen van die bij TomTom.
Er spelen evenwel andere argumenten. Tesla heeft er belang bij om een zo groot mogelijk percentage van de prijs van de auto in de VS te laten landen.
Navigon/Garmin is een Amerikaanse firma vandaar. Tenslotte vinden Amerikanen het makkelijker om zaken te doen met Amerikanen.
Als het even niet hoeft gaan ze niet de Atlantische Oceaan over om bij TomTom te shoppen.
Daarom zal Tesla nog wel even doormodderen met Navigon. In de VS werkt Navigon wel redelijk goed. Lange rechte wegen en een veel ruimere infrastructuur stellen minder zware eisen aan de navigatie.
De Tesla zit overigens vol met componenten vanuit de hele wereld: Japanse batterijen, Italiaanse remmen, Duitse speakers, stoelen, stuurkolom en ongetwijfeld veel Japanse en Chinese onderdelen. http://www.autonews.com/assets/PDF/CA843311210.PDF Daar past een TomTom app vast nog wel tussen.
Inderdaad; TomTom draait in een WebKit, op Android, op Linux. Het Tesla navigatiescherm van Google draait waarschijnlijk ook in een WebKit en ook op Linux, dus het zou niet heel erg moeilijk moeten zijn dat door TomTom te vervangen. Wat niet meteen betekent dat het ook weinig werk is.Zowel TomTom als Tesla draaien Linux, dus met wat geluk is de hoeveelheid werk vooral software en niet zozeer hardware...
Ik betwijfel of dat bij TomTom met Renault het geval is; Voor zover ik het mij herinner heeft Renault wat betaald voor de ontwikkeling voor een prototype, maar wordt er verder alleen een stuksprijs betaald.Leveranciers als TomTom spreken altijd twee prijzen af. Allereerst de kosten van ontwikkeling om de TomTom kaarten, filemeldingen en andere faciliteiten geschikt te maken voor een specifiek merk en type. Daarnaast wordt meestal een prijs per in gebruik genomen auto afgesproken.
En dat is absoluut goed nieuws! Nu maar hopen dat ze er een beetje uitkomen samen. Ik spendeer in elk geval liever 300 Euro aan een stuk TomTom software in mijn Tesla, dan 300 Euro voor een GO 6000 ruitenplakker.ze zijn in in elk geval wél in gesprek met elkaar!
Ik betwijfel of dat bij TomTom met Renault het geval is; Voor zover ik het mij herinner heeft Renault wat betaald voor de ontwikkeling voor een prototype, maar wordt er verder alleen een stuksprijs betaald.