Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke winterband voor de M3?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb sinds maandag mijn Michelin zomerbanden later vervangen door de Kleber Krisalp HP3. Niet de beste band lees ik, maar hij schijnt het te goed doen in de sneeuw. Wat ik wel merk is dat hij een stuk stiller is dan de Michelins. Ik heb 18' velgen.
Meerdere posts melden dat de winterbanden stiller zijn dan de originele Michelin zomerbanden die zelfs met foam zijn uitgerust. Dat bewijst hoe lawaaierig die Michelins zijn.
NB. Ik heb ze meteen vervangen door Conti’sen en het scheelde een slok op een borrel.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Meerdere posts melden dat de winterbanden stiller zijn dan de originele Michelin zomerbanden die zelfs met foam zijn uitgerust. Dat bewijst hoe lawaaierig die Michelins zijn.
NB. Ik heb ze meteen vervangen door Conti’sen en het scheelde een slok op een borrel.
Klopt, 68dB tov 72 voor de Michelins. De M3 is een leaseauto en daar kan ik de banden helaas niet zomaar van laten vervangen. Maar als ze aan vervanging toe zijn, gaat er iets anders onder.
 
Ik heb sinds maandag mijn Michelin zomerbanden later vervangen door de Kleber Krisalp HP3. Niet de beste band lees ik, maar hij schijnt het te goed doen in de sneeuw. Wat ik wel merk is dat hij een stuk stiller is dan de Michelins. Ik heb 18' velgen.

Wij gaan aanstaande dinsdag over op dezelfde Kleber Krisalp HP3 banden had ze uitgezocht op de specificaties: stil, zuinig en goed met regen\sneeuw (volgens het label) de prijs voor de 18" was ook erg gunstig 123,- euro per band en 14,50 euro per band voor het op de velgen leggen en balanceren.
Vreemd is dat ze in 2018 en 2017 goed uit de testen kwamen (dacht 3e plaats of zo) en dit jaar aanzienlijk minder. (15e?)
 
Wij gaan aanstaande dinsdag over op dezelfde Kleber Krisalp HP3 banden had ze uitgezocht op de specificaties: stil, zuinig en goed met regen\sneeuw (volgens het label) de prijs voor de 18" was ook erg gunstig 123,- euro per band en 14,50 euro per band voor het op de velgen leggen en balanceren.
Vreemd is dat ze in 2018 en 2017 goed uit de testen kwamen (dacht 3e plaats of zo) en dit jaar aanzienlijk minder. (15e?)
Is niet zo vreemd. De rest is gewoon beter. Kleber is niet echt een topper. Wel mooie prijs. Ben wel benieuwd naar slijtage.
 
@To3ornotto3? Ik zag dat Autovisie ze wel goed had getest in 2018 volgens mij. Het Duitse Auto und Motor Sport gaf ze een 'befriedigend'. Dat is redelijk. remweg bij droog weer schijnt lang(er) te zijn. Maar aangezien het hier toch bijna nooit droog is in de winter, zal dat wel loslopen ;-)

AMS kent 4 beoordelingen: zeer aanbevelenswaardig, aanbevelenswaardig, bevredigend, onbevredigend (wellicht ook zeer onbevredigend, maar dat predikaat heb ik toch nooit gezien en ik heb al zo lang als ik mij kan heugen een abbo op zowel AMS als Sport Auto).

Dus met dit predikaat heb je gewoon een matig testresultaat.

Overigens is het goed je te beseffen dat je minimaal een winterband met dezelfde snelheidslabel wil om te vergelijken. Andere rubbersamenstelling is van invloed.

Per bandenmaat zijn er ook verschillen, maar die zijn doorgaans kleiner.
 
Je kunt gerust een snelheidstrapje naar beneden voor je winterbanden.

Dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat als je op tests afgaat, dat het dan minder zinvol is als ze de H versie getest hebben, terwijl je de V variant koopt.

Overigens is het geen probleem, die lagere snelheidsindex, maar als je een band kan kopen met de juiste snelheidsindex is het wel beter. Dan kun je immers niet je vergissen.
 
Heb vorige week Vredestein Wintrac Pro onder 18 inch laten zetten. Ben er niet heel happy mee.. Erg vervelende dreun/zoem die door galmt in het interieur. Vooral merkbaar op 80/100 wegen. Hoop dat het verdwijnt als de eerste millimeter van het profiel af is.

Wel een pluspuntje, qua grip lijken deze banden prima in orde.
 
Heb vorige week Vredestein Wintrac Pro onder 18 inch laten zetten. Ben er niet heel happy mee.. Erg vervelende dreun/zoem die door galmt in het interieur. Vooral merkbaar op 80/100 wegen. Hoop dat het verdwijnt als de eerste millimeter van het profiel af is.

Wel een pluspuntje, qua grip lijken deze banden prima in orde.
Hmm, niet op te lossen door je bandendruk net ff wat hoger/lager te doen? Wel irritant!
 
Heb vorige week Vredestein Wintrac Pro onder 18 inch laten zetten. Ben er niet heel happy mee.. Erg vervelende dreun/zoem die door galmt in het interieur. Vooral merkbaar op 80/100 wegen. Hoop dat het verdwijnt als de eerste millimeter van het profiel af is.

Wel een pluspuntje, qua grip lijken deze banden prima in orde.
Vredestein ken ik van fietsbanden. Maar niet voor de auto. Klopt mijn beeld toch weer aardig.