Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke winterband voor de M3?

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien is één van de wielen niet goed gebalanceerd of is de bandenspanning inderdaad te hoog. Ik ga het proberen en laat het weten. Overigens gaf Euromaster wel aan dat de Wintrac Pro's niet altijd mooi egaal slijten wanneer de bandenspanning te laag is. In hoeverre dit waar is durf ik niet te zeggen maar er was nog weinig keuze. Misschien is 3.1 bar wel erg veel en ontstaat daardoor de dreun in het interieur. Michelin en Continental waren helaas helemaal uitverkocht daar kies ik normaal voor. Pirelli's werden mij ten zeerste afgeraden dus die mede door matige reviews links laten liggen.
 
Dat komt niet in die testresultaten naar voren, dus eerst maar even zien of dit iets met bandenspanning te maken heeft. Ik heb ze zelf ook besteld (voor mijn 2 auto’s), dus ben benieuwd of het bij mijn Tesla ook voor komt, en zo ja, ook bij de andere auto :)
Wanneer krijg jij ze eronder? Als jij er ook last van hebt dan probeer ik ze te ruilen voor Goodyear Ultra Performance+ banden. Ga eerst met de bandenspanning proberen.
 
Wanneer krijg jij ze eronder? Als jij er ook last van hebt dan probeer ik ze te ruilen voor Goodyear Ultra Performance+ banden. Ga eerst met de bandenspanning proberen.
Net gebeld, de banden voor m’n andere auto zijn al binnen, die gaan er volgende week dinsdag onder. Die van de Tesla waren nog niet binnen, maar ik kan in ieder geval volgende week dinsdagmiddag melden of het bij een ander autotype ook resoneert (zit superstugge verlaagde sportvering onder, dus elke resonantie zal daar neem ik aan zeer duidelijk hoorbaar/voelbaar zijn).
 
Auto vrijdag gekregen, meteen een afspraak gemaakt voor winterbanden. Word ik vandaag gebeld door de bandenboer: de leasemaatschappij denkt dat er al winterbanden onder zitten. Of ik effe wil checken. Haha, ik hoop dat ze dit jaar nog ergens budget vandaan weten te halen: ongeveer 4x €300 keer een paar duizend wagens :D
 
Hi,

Ik heb nagedacht over winterbanden maar ik denk dat ik het prettiger vindt om all seasons er onder te gooien. Dat scheelt me de kosten van een extra velg en het gezeik van continu wisselen. Aantal vragen:

1. Weet iemand de standaard bandenmaat van de 18 inch aero en het merk van de standaard geleverde band?
2. Weet heeft er een tip voor een goede all season (Ja ik weet het...Dit is het winterbanden topic :)
3. Zijn er goede redenen te bedenken waarom een all season toch geen goed idee is?

Thanks voor de hulp!
 
Hi,

Ik heb nagedacht over winterbanden maar ik denk dat ik het prettiger vindt om all seasons er onder te gooien. Dat scheelt me de kosten van een extra velg en het gezeik van continu wisselen. Aantal vragen:

1. Weet iemand de standaard bandenmaat van de 18 inch aero en het merk van de standaard geleverde band?
2. Weet heeft er een tip voor een goede all season (Ja ik weet het...Dit is het winterbanden topic :)
3. Zijn er goede redenen te bedenken waarom een all season toch geen goed idee is?

Thanks voor de hulp!
Paar pagina’s naar beneden scrollen en je ziet het antwoord op vraag 1 en 3
Als je antwoord krijgt of vindt op vraag 2 hoor ik dat graag;)
 
winterbanden kenners :): Ik heb een vraag. Ik kan voor mijn continentals voor mijn SR+ bij de bandenboer kiezen tussen:
  • TS850P 94V en
  • TS850P 98V XL. (die XL = extra load schijnt nog net wat anders te zijn dan de 98V alleen zegt men.)
het is voor mijn M3 SR+ Wat zou de handigste keuze zijn? De prijs is gelijk
 
winterbanden kenners :): Ik heb een vraag. Ik kan voor mijn continentals voor mijn SR+ bij de bandenboer kiezen tussen:
  • TS850P 94V en
  • TS850P 98V XL. (die XL = extra load schijnt nog net wat anders te zijn dan de 98V alleen zegt men.)
het is voor mijn M3 SR+ Wat zou de handigste keuze zijn? De prijs is gelijk
Ik denk dat er verschil in zal zijn. Zijn wel mooie stille banden met een net slijtagepatroon. Ik heb er 16k mee gereden onder mijn MS en zeer tevreden. Zijn ze ook in silence leverbaar inmiddels?
 
winterbanden kenners :): Ik heb een vraag. Ik kan voor mijn continentals voor mijn SR+ bij de bandenboer kiezen tussen:
  • TS850P 94V en
  • TS850P 98V XL. (die XL = extra load schijnt nog net wat anders te zijn dan de 98V alleen zegt men.)
het is voor mijn M3 SR+ Wat zou de handigste keuze zijn? De prijs is gelijk

De Model 3 is een relatief zware wagen, derhalve zou ik voor de 98 loadindex kiezen.

De toevoeging XL maakt weinig uit, loadindex is een index.
 
De 98 presteerde net iets slechter - ben vergeten op welke metric, geluid / rolweerstand / natte weg? Vergelijk de bandenlabels, volgens mij kon je het daaraan zien. Ergens een C (98) in plaats van B (94)

Prestaties op nat wegdek waarschijnlijk. De wangen zullen wat stijver zijn, wat bij nat weer een nadeel is.

Rolweerstand kent bij een stijvere wang doorgaans een licht voordeel.
 
Hi,

Ik heb nagedacht over winterbanden maar ik denk dat ik het prettiger vindt om all seasons er onder te gooien. Dat scheelt me de kosten van een extra velg en het gezeik van continu wisselen. Aantal vragen:

1. Weet iemand de standaard bandenmaat van de 18 inch aero en het merk van de standaard geleverde band?
2. Weet heeft er een tip voor een goede all season (Ja ik weet het...Dit is het winterbanden topic :)
3. Zijn er goede redenen te bedenken waarom een all season toch geen goed idee is?

Thanks voor de hulp!
Op zich altijd mooi om eens goed na te denken.
1. Vindt je hierboven wel ergens.
2. Een all season is ALTIJD een compromis.
3. Een all season band zal in de winter redelijk tot goed functioneren maar dit is sterk afhankelijk van de profieldiepte. Met 8mm gaat het prima in de sneeuw en met 4mm aardig in de zomer. Maar de profieldiepte kun je niet zelf instellen.