Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke winterband voor de M3?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik bedoel inderdaad winterband, maar ook winterwielen. Ik heb de standaard 19" sportvelgen voor de winter verruild voor MAK Nurburg 19" (zie eerdere post).
De Conti winterbanden zijn merkbaar stiller, maar ik denk niet dat dit het probleem is.
Het geknisper bij de A-stijl is zo luid dat het mij normaal ook opgevallen zou moeten zijn. Ik merk het vooral bij 100-130 en afhankelijk van de wind richting.
Ik vermoed eigenlijk dat de aerodynamic iets veranderd is waardoor er andere wervelingen zijn. Het lokaliseren van het geluid is natuurlijk zeer lastig, maar het is het meest prominent als ik 'boven mijn stuur hang'.
Toch kan ik mij voorstellen dat het geluid ergens anders vandaan komt en slechts 'op dit plek' het beste hoorbaar is.

Vandaag met Black Friday korting maar een isolatieset voor het dak besteld. Kan geen kwaad en misschien helpt het.
Terwijl ik schrijf denk ik: kan er wind vanuit de wielkast 'in de A-stijl' terecht komen?
 
Sinds de montage van mijn winterweer bemerkt ik windgeruis halverwege de a-stijl. Is dat herkenbaar?
Het klinkt een beetje als geknsiper.
Alles zit vast en er lijkt niets anders te zijn aan panel gaps.

Model 3, Model S? Komt me beide onbekend voor. winterbanden zijn over het algemeen iets rumoeriger Daarom heb ik speciaal gezocht naar stille banden, die ook nog eens goed performen. Uiteindelijk bleek dat de Continential TS 850P. Ik ben er erg tevreden over.
 
  • Disagree
Reactions: pati07
Model 3, Model S? Komt me beide onbekend voor. winterbanden zijn over het algemeen iets rumoeriger Daarom heb ik speciaal gezocht naar stille banden, die ook nog eens goed performen. Uiteindelijk bleek dat de Continential TS 850P. Ik ben er erg tevreden over.
De laatste jaren zie je duidelijk een trend dat winterbanden stiller zijn dan zomerbanden. Het profiel wat fijner van structuur is, is hiervan de oorzaak. Grotere “noppen” geven duidelijk meer lawaai neem als voorbeeld de Michelin Pilot Sport. Winterbanden hebben ook veel minder last van cupping.
Ik meet bij mijn Conti Winter 850 2 decibel minder bij 100kmh dan bij mijn Conti Sport Contact zomerbanden namelijk 58dB en 60dB.
 
Last edited:
IMG_20191129_140516_1.jpg


Nadat de bompa nieuwe sloefen gekregen had voor z'n verjaardag, moest de kleine ook wat hebben.

Setje BBS velgen, Vredestein winterbanden.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Xfrank
Mooie velgen!
Ben benieuwd of jij nu ook andere geluiden waarneemt.

(en in reactie op @Bas. , de Conti 850 voor de winter is idd stiller dan de Hankook voor de zomer. Het geluid is van een lagere frequentie. Hij klinkt potententer :)) Het geluidsvolume neemt ook minder toe als je harder gaat rijden, waar de zomerband rechtevenredig
meer geluid lijkt te maken.
 
  • Like
Reactions: Hans_TM3
Mooie velgen!
Ben benieuwd of jij nu ook andere geluiden waarneemt.

(en in reactie op @Bas. , de Conti 850 voor de winter is idd stiller dan de Hankook voor de zomer. Het geluid is van een lagere frequentie. Hij klinkt potententer :)) Het geluidsvolume neemt ook minder toe als je harder gaat rijden, waar de zomerband rechtevenredig
meer geluid lijkt te maken.
de eerste indruk was alvast stiller.
Maar de zomerbanden zijn 19", de winter zijn 18", dat heeft alvast ook een positieve invloed.
 
Vervangen jullie allemaal volledig velg en banden (kit) of zijn er ook die enkel banden laten monteren op de originele velgen?

Persoonlijk heb ik altijd voor kit gekozen; makkelijk en ik kan het zelf doen maar mijn Performance wordt geleverd met de nieuwe grijze velgen; helaas voor winterkit zijn enkel de zilvere beschikbaar.
 
Vervangen jullie allemaal volledig velg en banden (kit) of zijn er ook die enkel banden laten monteren op de originele velgen?

Persoonlijk heb ik altijd voor kit gekozen; makkelijk en ik kan het zelf doen maar mijn Performance wordt geleverd met de nieuwe grijze velgen; helaas voor winterkit zijn enkel de zilvere beschikbaar.

Aparte third party velgen. met sensoren.
Zodat ik zelf kan wisselen.
 
Ik overweeg ook de 19 inch GP6 of een extra tesla set 18 inch voor de winterbanden. Mijn vrouw is huiverig voor het range verlies bij de 19inch. De lagere temp zorgt dus ook voor verlies. We hebben SR+, geen dagelijks gebruik. Iemand een link naar ervaringen hiermee?
 
Ik heb geen range verlies kunnen merken tussen de standaard 18inch en de 19inch Monaco's met Conti 860 banden.
Wel moet ik er bij vermelden dat ik de auto ook verlaagd heb, wat weer ten gunste zou komen van de range.
Harde cijfers heb ik niet, maar qua verbruik ben ik gelijk gebleven of zelf minder gaan gebruiken.
 
Ik overweeg ook de 19 inch GP6 of een extra tesla set 18 inch voor de winterbanden. Mijn vrouw is huiverig voor het range verlies bij de 19inch. De lagere temp zorgt dus ook voor verlies. We hebben SR+, geen dagelijks gebruik. Iemand een link naar ervaringen hiermee?

ik zou zeggen neem de 18 dan voor de winter ( aannemende dat je die nu hebt met aeros) en de 19 voor de zomer, dan heb je toch meer range...
 
Zomerbanden zijn 18inch dus helaas om die niet meer te kunnen gebruiken.

PS winterset bij Tesla kost 1200EUR alleen velgen en TPMS, met Pirelli SZ3 banden 2150EUR. Op internet zie ik echter de bandenset van 300EUR staan, erg groot verschil mi.