Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke winterband voor de M3?

This site may earn commission on affiliate links.
Herkenbaar gedrag, afspraak gemaakt bij Profile voor montage Goodyears (mocht geen Conti's van de leasemij), bel ik een dag van te voren voor de zekerheid, hebben ze Bridgestones besteld. Raar gedrag van die bandenboeren, alsof je het voor de sier vraagt.
 
zou je een foto kunnen posten van de auto met Monaca gp6? Ik twijfel nog over de zilveren GP6 of originele 19" Tesla sport velgen. De combinatie van zwarte model 3 en zilveren GP6 heb ik nog niet gezien. Meestal zijn ze antraciet of zwart.

Aftermarket Velgen Voor Model 3 hier kun je die van mij zien

Ik vind het een geslaagde combinatie, het contrast tussen de zilveren velg en de zwarte auto vind ik mooi
 
Vorige week Michelin Cross Climate 2 eronder laten zetten. Doet schijnbaar niet onder aan een winterband en scheelt weer wisselen.
Paar honderd km erop gereden en bevalt goed, hebben ook een sneeuw goedkeuring en je mag er Duitsland mee in.
En wat doet die Cross Climate met het verbruik ten opzichte van een zomerband? Is er een merkbaar verschil of valt dat nogal mee? Ben ook aan het twijfelen namelijk over die Michelins.
 
Verbruik tot daar toe maar wat met cabine-/rolgeluid?
Afgelopen weekend van Schiphol naar Valkenburg gereden op NOA snelheid 105, verbruik was voor die rit 155 dus dat viel erg mee.
Ik mijn vrouw en zoontje hebben geen verschil in geluid gemerkt, terugrit was na 1900, met 130 was het geluid net zoals met de Pilot Sport wel aanzienlijk luider. Verbruik voor de terugrit 195.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Hou er wel rekening mee dateen all-weather band geen echte winterband is (en ook geen echte zomerband) en dat je dus altijd een compromis sluit. Ga je op wintersport, zal een echte winterband in de sneeuw veel beter presteren en verder komen dan all-weathers.
Voor de Hollandsche winters zijn ze dus 99% van de tijd dus wel prima geschikt.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Hou er wel rekening mee dateen all-weather band geen echte winterband is (en ook geen echte zomerband) en dat je dus altijd een compromis sluit. Ga je op wintersport, zal een echte winterband in de sneeuw veel beter presteren en verder komen dan all-weathers.
Voor de Hollandsche winters zijn ze dus 99% van de tijd dus wel prima geschikt.
Ik merk dit elk jaar opnieuw als de winterschoenen onder de beemer gaan 😉
 
Hou er wel rekening mee dateen all-weather band geen echte winterband is (en ook geen echte zomerband) en dat je dus altijd een compromis sluit. Ga je op wintersport, zal een echte winterband in de sneeuw veel beter presteren en verder komen dan all-weathers.
Voor de Hollandsche winters zijn ze dus 99% van de tijd dus wel prima geschikt.
Zo je het zegt klinkt het alsof een keuze voor een 'echte winterband' (voor de winter) altijd beter is ten opzichte van de keuze voor de Michelin Cross Climate 2. De vraag is echter of dat wel altijd het geval is. Is onderzocht hoe de Michelin Cross Climate 2 zich verhouden ten opzichte van de top 25 winterbanden ? Misschien heeft iemand een linkje naar een dergelijk overzicht. Het zou zo maar kunnen dat de Michelin Cross Climate 2 in dat lijstje een aantal winterbanden verslaat... Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar ze in een dergelijke vergelijking eindigen...

Unbelievable! Michelin CrossClimate 2 better than winter tires?

 
Hou er wel rekening mee dateen all-weather band geen echte winterband is (en ook geen echte zomerband) en dat je dus altijd een compromis sluit. Ga je op wintersport, zal een echte winterband in de sneeuw veel beter presteren en verder komen dan all-weathers.
Voor de Hollandsche winters zijn ze dus 99% van de tijd dus wel prima geschikt.
Dat was lange tijd zo. Maar inmiddels niet meer. Ik las vrij recent een test van vierseizoenenbanden. En de conclusie was dat de echte goede vierseizoenenbanden geen compromis meer zijn.
 
Rijd nu twee winters op de Pirelli winterbanden op mijn 20" wielen. Vorige week weer gewisseld. Ik vind het rolgeluid nu toch echt wel merkbaar luider. En ze zingen in een mooie bromtoon. Muziek wat harder als je alleen rijdt. Wel vervelend met een passagier aan boord. Ga er volgende winter toch 4 nieuwe velgen met wat meer rubber op leggen. Dat doen we ook met onze oude Volvo en daar zijn de winterbanden prettiger/stiller dan de zomerset.
 
Ik werd er ook gek van eerlijk gezegd. Toen ze er voor de eerste keer oplagen op m'n M3, ben ik terug naar de bandenboer gegaan omdat ik dacht dat er iets mis was....blijkbaar was dat dus niet het geval.

Als een all-season band meer lawaai maakt als een normale zomerband, laat ik het passeren en neem ik wel een luidruchtige winterband en probeer deze zo kort mogelijk te gebruiken.
 
Zijn de Michelin Cross Climate 2 momenteel nog ergens bij een leverancier op voorraad? Ik zie nu mooie Black Friday prijsacties. Bij Euromaster is echter de Michelin Cross Climate 235/45/18 98Y (voor de Model 3) niet op voorraad en ook niet binnenkort leverbaar. Iemand een tip waar deze nog wel op voorraad zijn? (De 94W was nog wel leverbaar)