Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welkom: Forum etiquette

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.

widodh

Model S 100D and Y LR
Moderator
Jan 23, 2011
6,861
2,840
Venlo, NL
In de TMC community komen veel mensen samen. Zo hebben we de Tesla rijders van het eerste uur (waar ik zelf onder val) als rijders die nét nieuw zijn.

Allemaal gek op onze auto's en alles wat er bij komt kijken, maar niet iedereen is even bekend met hoe fora werken.

Ik kom zelf al jaren op het forum van Tweakers.net en ben dagelijkse bezoeker om daar het nieuws te lezen. Ik neem zelf ook een voorbeeld aan dat forum aangezien het in mijn ogen een van de beste fora ter wereld is.

Zie: FAQ - GoT

Het is op een forum geen enkel probleem om een nieuw topic te starten, maar houdt rekening met:

- Is deze informatie ergens te vinden?
- Gebruik een duidelijke topic titel
- Maak duidelijk of het een vraag of discussie is
- Doe zelf zo veel mogelijk werk zodat anderen het niet voor je hoeven te doen

Topics zijn er juist om informatie te kunnen toespitsen op dat specifieke onderwerp. Niet elke laadpaal is het zelfde en niet elke situatie. Stel jezelf echter wel de vraag of een nieuw topic het écht waard is of niet.

En als je een topic opent, zorg dan voor de bovenstaande punten.

Verder zijn we allemaal volwassen mensen die elkaar met respect kunnen behandelen. Er is niets mis met iemand ergens op wijzen, maar doe dat op een vriendelijke manier.

De mensenlijke context van directe communicatie ontbreekt met tekst, houdt dat vooral in je achterhoofd.

Dus deel vooral ervaringen en informatie op dit forum, maar houdt het netjes en vriendelijk!

Aanvulling 2019:

Op het forum is het niet toegestaan om reclame te maken of commerciële links te plaatsen in topics, signatures en avatars. Dit is alleen toegestaan voor officiële ‘vendors’. De topics die zij openen zijn als zodanig herkenbaar.

Het is wel toegestaan om informatie te delen over goede en slechte ervaringen met bedrijven, mits dit niet met commercieel motieven gebeurt.
 
Status
Not open for further replies.