Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welkom wooter en Ramonneke als moderators

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.

widodh

Model S 100D and Y LR
Moderator
Jan 23, 2011
6,861
2,840
Venlo, NL
Enkele weken geleden deed ik een oproep voor extra moderators op TMC voor het NL/BE gedeelte: Oproep: Moderators gezocht! Vriendelijk blijven naar elkaar en on-topic

Hier heb ik diverse reacties op gekregen waarna @Right_Said_Fred en ik zijn gaan overleggen.

Na wat discussie vonden wij @wooter en @ramonneke twee goede kandidaten.

Ze hebben sinds vanavond beide moderator rechten voor het NL/BE gedeelte.

Wij hebben er het volste vertrouwen in dat ze dit goed zullen doen!
Goed dat de zoektocht gelukt is en een prima keuze.
Gefeliciteerd @wooter en @ramonneke , nu maar hopen dat iedereen zich netjes gedraagt zodat jullie weinig te doen hebben;)
 
  • Like
Reactions: wooter
Bedankt iedereen! Ik hoop op deze wijze een bijdrage te kunnen leveren.

Verder zou ik zeggen, wees lief voor elkaar. Sta tikfoutjes en eenheidsfouten oogluikend toe. Report de post als je het echt verschrikkelijk vind zodat wij deze kunnen aanpassen.

Ik hoop ik jullie medewerken waarin alle leden open staan voor anderen en elkaar met respect behandelen!

Wie goed doet, goed ontmoet!
 
Last edited:
Ik probeer het hier maar, want in het Topic zelf worden posts verwijderd.

Ik heb behoorlijk wat moeite met de manier van communiceren en modereren van Wooter.

Commentaar op zijn manier van modereren wordt door hem verwijderd, als zijnde off topic.

Reageer je daarop dan delete hij gewoon je post. Vind ik niet kunnen als moderator.

Laat ik vooropstellen dat ik niet specifiek weet waar dit over gaat. En dus geen partij ben of wil zijn.

Wel zie ik veel -vaak off topic- discussies tussen enkele forumleden die geen informatie of anderszins nuttige bijdrage leveren aan andere forumleden. Dat vind ik persoonlijk jammer.

Ook heb ik waardering voor de inzet van moderators. Is niet makkelijk.

En ja er mag ruimte zijn voor (felle) discussies, maar mijn voorstel zou zijn die te voeren of te verplaatsen buiten de inhoudelijke topics.

Bijvoorbeeld naar deze:

Kibbelhoekje.

Kan iedereen haar of zijn ei kwijt en blijft de toegevoegde waarde van dit forum voor anderen overeind.
 
Ook hier wordt mijn post verwijderd, dus nogmaals:

Ik probeer het hier maar, want in het Topic zelf worden posts verwijderd.

Ik heb behoorlijk wat moeite met de manier van communiceren en modereren van Wooter.

Commentaar op zijn manier van modereren wordt door hem verwijderd, als zijnde off topic.

Reageer je daarop dan delete hij gewoon je post. Vind ik niet kunnen als moderator.
Da's wel bijzonder.
 
Er wordt inderdaad soms gemodereerd, en er is gevraagd om te stoppen met off-topic te reageren. In het geval van dat mensen vinden dat er posts niet door de beugel kunnen, is er de Report link bij elke post waarmee je een post kan melden aan de moderatoren.

In casu was het een persoonlijke aanval die inderdaad gecensureerd is. De rest van de post, die wel on-topic was, werd behouden.
 
Last edited:
Ik zag ook vanochtend dat er ineens stukken tekst ergens waren verwijderd. Van mij mag dat als het off topic is maar doe het dan consequent en overal, dan is dat ook een drive om on topic te blijven
Het risico is dat je dan aan censuur gaat doen. Off-topic is in al die jaren dat dit forum bestaat nog nooit een reden geweest om een post te verwijderen. Als dat nu wel de norm wordt, dan eindigen we met een forum waar we alleen mogen posten wat wooter en/of ramonneke goed vinden. Dat lijkt me niet de bedoeling.
 
Het risico is dat je dan aan censuur gaat doen. Off-topic is in al die jaren dat dit forum bestaat nog nooit een reden geweest om een post te verwijderen. Als dat nu wel de norm wordt, dan eindigen we met een forum waar we alleen mogen posten wat wooter en/of ramonneke goed vinden. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Inderdaad. Ik heb gereageerd op het berichtje van MasterMace. Mijn reactie is ook weg gehaald. Mijn reactie zou off-topic zijn. De titel van dit draadje is "welkom wooter en Ramonneke als moderators" Hoezo, off topic?
 
  • Like
Reactions: Drikus and ScoopT
Aanvallen op moderators worden weggehaald uit posts. Die horen niet op het forum thuis, anders wordt het een anarchie. Wie een probleem heeft met het modereren kan een PM sturen.

Ik kan niet garanderen dat daar een bevredigend antwoord op komt, maar het krijgt wel aandacht en alle input wordt meegenomen voor de toekomst. We zijn mensen, dus niet perfect, en leren elke dag bij.

Verder: probeer de draadjes zo veel mogelijk on topic te houden. Daar is al vaak om gevraagd. Het houdt op een gegeven moment wel op, dus dan kan het voorkomen dat off topic posts worden verwijderd.
 
Status
Not open for further replies.