Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wensen navigatie

This site may earn commission on affiliate links.

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
3,247
2,270
Naarden, NL
In de thread versie navigatiedata kwamen een aantal wensen met betrekking tot navigatie naar voren:

1) wie kan het gemist hebben... Waypoints! Veel gevraagd, eerst genegeerd door EM, maar uiteindelijk door hem toegezegd. We wachten af...

1635659482416.png


2) navigeer instructies: die zijn nu vrij gelimiteerd, alleen ontwijk tol ed. Maar dat zou mooi uitgebreid kunnen worden met bijvoorbeeld 'ontwijk 30 km wegen' om centra te ontlasten, 'ontwijk snelwegen' om een meer toeristische route te pakken en voor mensen met snelwegangst (en dat zijn er meer dan je denkt!) enz.

Dankzij de koppeling met de agenda (gebruik ik altijd!) kom je een heel eind, maar bovenstaande zou toch wel handig zijn.
 
Last edited:
Wegafsluitingen mis ik, ik weet niet of ze er überhaupt niet inzitten of niet up-to-date zijn, maar ik heb meerdere malen moet omrijden omdat een weg was afgesloten. Bijv waze heeft dan wel de goede data.
Wegafsluitingen gaan meestal wel goed, behalve vorige week, toen werd de afsluiting van de A15 gemist. Kan zijn omdat de weg eigenlijk net pas was afgesloten, mischien is er wat tijd nodig om te synchroniseren.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Waypoints mis ik echt niet.
Ik geef zowel einddoel als tussenstop in als bestemming en swap dan via vorige bestemmingen van de 1 naar de andere. Ik geef op reis zo ook alternatieve suc’s in en swap dan om te zien met hoeveel lading ik aan kom.

Ik wel, als ook andere feature die in ABRP zitten zoals met hoeveel procent je dan op een waypoint wilt aankomen/vertrekken.

Ook alternatieve routes die weergegeven worden met extra reistijd of tol kosten.

Eigenlijk wil ik gewoon dat Waze en ABRP een kindje krijgen en Tesla Apple Carplay en Android Auto zou ondersteunen.
 
Als aanvulling op de eerder genoemde punten: meer fileinformatie zou ik ook graag hebben. Er is b.v. geen optie om te zien hoeveel minuten vertraging er op de route is.
Ik heb eigenlijk altijd Flitsmeister automatisch actief (op de telefoon in de lader) en daarmee info omtrent de duur van een vertraging (hoorbaar en zichtbaar). In de navi settings heb ik daarnaast aangeven wanneer er een alternatieve route gezocht kan worden en je ziet natuurlijk (ws door premium connectivity) in de kaart de kleur aanduiding van het soort vertraging/drukte (oranje/rode belijning naast het wegvak). Moet wel opmerken dat ik meestal snelweg rij en dus weinig file/vertraging ervaring op B-wegen.
Heb nog maar weinig afgeweken van de Tesla route en toen ik dat toch een keer deed heb ik me behoorlijk in de vingers gesneden en een flink stuk moeten omrijden.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Die alternatieve route bij file heb ik ook aan staan. Maar bij zowel een alernatieve route of de reguliere route kan er vertraging zijn. Een indicatie van de vertragingstijd zou ik prettig vinden om te weten. Is ook eigenlijk geen bijzondere functie en hebben diverse andere merken wel. Een third party systeem op de GSM hiervoor gebruiken vind ik sub-optimaal. Maar ieder zijn meug!