Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Heel blij.......maar niet 100% zeker......Tot afgelopen vrijdag had ik de indruk gekregen (onder andere door de conversaties op dit forum) dat iedereen wel tussendoor status updates kreeg vanuit Tesla. Doordat ik, behalve de status wijzigingen in MyTesla, niets van de DS te horen kreeg, heb ik twee keer zelf contact gezocht. Beide keren kreeg ik te horen dat ze niet meer konden aangeven dat de Tesla op transport zat richting NL. Afgelopen vrijdag kreeg ik indirect (dus niet van Tesla zelf) te horen dat mijn Tesla al klaar staat. Toen ik ging kijken in MyTesla zag ik inderdaad een verwachte leverdatum tussen 14 en 21 februari. Helemaal super natuurlijk, want dan kan ik dus aankomende week de auto ophalen. Ik ben dus blij want ik kan niet wachten om te gaan rijden met de Tesla, maar niets is nog zeker want ik ben ook nog (steeds) niet gebeld. Aan de ene kant hoef ik dus niet meer zo lang te wachten en aan de andere kant heb ik berichten als "hij staat op de boot" en "hij wordt geassembleerd in Tilburg" een beetje gemist.

Mogelijk is nog niet alles gereed voor levering en ben ik daarom niet gebeld. Ik hoop begin volgende week meer te horen. 17-11 bevestigd, dus levertijd 3 maanden, misschien wel op de kop af.
 
Heel blij.......maar niet 100% zeker......Tot afgelopen vrijdag had ik de indruk gekregen (onder andere door de conversaties op dit forum) dat iedereen wel tussendoor status updates kreeg vanuit Tesla. Doordat ik, behalve de status wijzigingen in MyTesla, niets van de DS te horen kreeg, heb ik twee keer zelf contact gezocht. Beide keren kreeg ik te horen dat ze niet meer konden aangeven dat de Tesla op transport zat richting NL. Afgelopen vrijdag kreeg ik indirect (dus niet van Tesla zelf) te horen dat mijn Tesla al klaar staat. Toen ik ging kijken in MyTesla zag ik inderdaad een verwachte leverdatum tussen 14 en 21 februari. Helemaal super natuurlijk, want dan kan ik dus aankomende week de auto ophalen. Ik ben dus blij want ik kan niet wachten om te gaan rijden met de Tesla, maar niets is nog zeker want ik ben ook nog (steeds) niet gebeld. Aan de ene kant hoef ik dus niet meer zo lang te wachten en aan de andere kant heb ik berichten als "hij staat op de boot" en "hij wordt geassembleerd in Tilburg" een beetje gemist.

Mogelijk is nog niet alles gereed voor levering en ben ik daarom niet gebeld. Ik hoop begin volgende week meer te horen. 17-11 bevestigd, dus levertijd 3 maanden, misschien wel op de kop af.


Same here. Weinig contact met de DM. Leverdatum is van 13-2 tot 20-2, maar DM is tot 1 maart op vakantie. Alternatieve DM (alleen in dringende gevallen??) reageert niet. Hmm... hoop dat de experience beter zal worden.
 
Het is ook bijna niet te doen om alles te lezen, er wordt zoveel off-topic nonsens geplaatst, vooral door de oudgedienden, echt niet normaal. Ik heb nog nooit een forum gezien waar men zo vaak en zo snel off-topic ging als hier.

Je hoeft hier niet te komen hoor. Als die nonsense je tegenstaat is er ook het officiële Tesla Forum en meerdere Facebook groepen. Die oudgedienden doen dit omdat ze denken daar anderen mee te helpen, het wachten te bekorten en in het algemeen het plezier van het bezit van een Tesla te verhogen.
 
dan heb je duidelijk niet alle posts gelezen. Het is hier al meerdere keren vorrbij gekomen.:wink:
Heb het inderdaad kunnen terugvinden :wink: maar was toch ff zoeken.
Als nieuwkomer op dit forum is het geweldig dat er zoveel informatie hier terug te vinden is (waarvoor zeker dank aan de oudgedienden) maar soms bijna onbegonnen werk om duizenden posts te lezen.
Als ik in afwachting van mijn MS full-time dit forum zou lezen zou ik er waarschijnlijk wel in slagen alles gelezen te hebben :wink:
 
Iemand overigs ervaring dat ze de auto ook afleveren op andere plekken dan Tilburg? Ik hoef niet zo nodig naar Tilburg to be honest.

Als je bereid bent afleveringskosten te betalen kan je bij het lokale SeC afhalen, maar het is echt wel de moeite waard om naar Tilburg te gaan en daarna te genieten van de terugreis. Vergeet niet vooraf Autopilot te activeren. Dat hadden ze bij mij niet gedaan. Ik moest het hele eind zelf rijden...
 
Iemand overigs ervaring dat ze de auto ook afleveren op andere plekken dan Tilburg? Ik hoef niet zo nodig naar Tilburg to be honest.

Net inderdaad gelezen op My Tesla dat mijn levering nu ook ineens in Rotterdam plaatsvindt.
Gelukkig al eerder rondleiding in Tilburg gehad maar ik vind het wel jammer.
Morgen maar eens informeren naar deze wijziging. Zou dit nieuw beleid zijn?
 
Je hoeft hier niet te komen hoor. Als die nonsense je tegenstaat is er ook het officiële Tesla Forum en meerdere Facebook groepen. Die oudgedienden doen dit omdat ze denken daar anderen mee te helpen, het wachten te bekorten en in het algemeen het plezier van het bezit van een Tesla te verhogen.
Ik nam het alleen maar op voor iemand die erop gewezen werd dat hetgeen hij vroeg al tig keren voorbij was gekomen in plaats van een hint of gewoon antwoord te geven. Net als hij heb ik ook heel vaak door zoveel kaf moeten worstelen om het koren te vinden, dat ik mij identificeerde in zijn positie.
Maar of mijn mening en post nou de reden moet zijn om mij de deur te wijzen... :confused:

Niet echt plezier verhogend allemaal zo...:crying:
 
Hé Ivo, ik hoop dat je mijn reactie met en korreltje zout nam. Tja en René, t is dat ie zo groot is:wink:... Zo lang we t maar niet meer over grasmaaiers gaan hebben ben ik al blij:biggrin:. De deur wijzen is natuurlijk niet de intentie tenzij je een troll bent maar dat zit bij jou wel goed.
 
Net inderdaad gelezen op My Tesla dat mijn levering nu ook ineens in Rotterdam plaatsvindt.
Gelukkig al eerder rondleiding in Tilburg gehad maar ik vind het wel jammer.
Morgen maar eens informeren naar deze wijziging. Zou dit nieuw beleid zijn?

Ook bij mij is het veranderd. Afhalen niet meer in Tilburg maar nu in Rotterdam.
lijkt er op dat dit handiger is om het afleveren te verdelen over meerdere locaties.
 
Hé Ivo, ik hoop dat je mijn reactie met en korreltje zout nam. Tja en René, t is dat ie zo groot is:wink:... Zo lang we t maar niet meer over grasmaaiers gaan hebben ben ik al blij:biggrin:. De deur wijzen is natuurlijk niet de intentie tenzij je een troll bent maar dat zit bij jou wel goed.
Ik heb er nooit wat over gezegd, want ik zie zowel kaf als (veel) koren, van nieuw en oudgedienden. Maar dan vind ik dat men de newbies best wat ruimte kan geven om een vraag die al eens eerder langs is gekomen nogmaals te stellen. De tijd staat niet stil en mogelijk is het antwoord van toen niet het antwoord van nu. Live & let live zou ik zeggen...

En wat de intentie betreft: Ik kan veel hebben maar had zo'n persoonlijke reactie niet verwacht van René, zeker niet na hem in levende lijve te hebben ontmoet. Ik zal het wel verkeerd hebben geïnterpreteerd, mijn excuses indien dat het geval is geweest.

-update- : het was inderdaad een misverstand allemaal, alles uitgepraat! :cool:

Ook bij mij is het veranderd. Afhalen niet meer in Tilburg maar nu in Rotterdam.
lijkt er op dat dit handiger is om het afleveren te verdelen over meerdere locaties.
Misschien is dat een manier om sneller de afleveringen te doen of om andere tijdstippen mogelijk te maken. Ik kijk echter wel uit naar een rondleiding, al is het op een later datum
 
Last edited: