Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Bij de gloednieuwe fabriek prima ontvangst en uiteraard een leuke rondleiding en uitleg van Michael.

View attachment 113823

De fabriek is weer verder gemoderniseerd en geautomatiseerd waarbij de indoor testbaan (geen uitstoot hé) van 750 meter extra opviel. In de 2e helft van 2016 moet hier ook de Model X worden "gemaakt".

Wat me opvalt, nadat ik mijn S voor de Kerst op mocht halen, ze alles in Tilburg behoorlijk op zijn kop hebben gezet! :smile:

(Sorry, kon het niet laten :redface:. Iedereen veel plezierige en behouden kilometers gewenst.)
 
Proficiat en veel rij plezier!

- - - Updated - - -



He leuk! En ja om de hoek ook nog:)

Ik heb mij DS verteld of ze als eerste dat scherm willen gaan testen....:frown:

Tot vrijdag Sander!

Pascal, tot vrijdag ik heb er zin in :biggrin:

- - - Updated - - -

Mannan mooie plaatjes weer THXS dan weet ik wat me te wachten staat vrijdag ik zal jullie ook op de hoogte houden uiteraard :biggrin:

- - - Updated - - -

En allen veel heel veel schone en veilige KM's
 
Ik ga nu bijna de 100 dagen halen van productie tot levering, maar.... zojuist de DS aan de lijn gehad. De boot is bijna in NL! 29 Februari (mijn verjaardag) helaas niet gehaald, dat was wel uniek geweest! Maar het lijkt nu toch echt in de week van 21 maart te gaan gebeuren.
Niet alleen ik, maar ook mijn jongste dochter kijkt er al reikhalzend naar uit!

De laatste weken zijn een duidelijke "delivery experience" geweest, elke keer verschoof het weer iets naar achteren. Maar dat maakt de levering alleen maar mooier denk ik dan ;-).
 
Ik ga nu bijna de 100 dagen halen van productie tot levering, maar.... zojuist de DS aan de lijn gehad. De boot is bijna in NL! 29 Februari (mijn verjaardag) helaas niet gehaald, dat was wel uniek geweest! Maar het lijkt nu toch echt in de week van 21 maart te gaan gebeuren.
Niet alleen ik, maar ook mijn jongste dochter kijkt er al reikhalzend naar uit!

De laatste weken zijn een duidelijke "delivery experience" geweest, elke keer verschoof het weer iets naar achteren. Maar dat maakt de levering alleen maar mooier denk ik dan ;-).
Ik heb afgelopen weekend nog even contact gehad met de DS. Er kan nog geen datum geprikt worden en ik moet er rekening mee houden dat de centerconsole niet tijdig binnen is (ze weten natuurlijk ook pas 3 maanden dat ik die wil hebben). Ik heb in ieder geval een antwoord gekregen..
 
ik kreeg alleen te horen dat die van mij er nu bijna is.. Ik kan helaas niet zien op welke boot. Maar dat zou dan ook deze moeten zijn. Afleveren ook ergens in de week van 25 maart, het wordt een flinke rij daar de komende weken :)

- - - Updated - - -

Bij mij hetzelfde probleem met de centerconsole. Het kan overigens ook zijn dat deze al in de auto zit, dat gebeurd blijkbaar ook af en toe. Fingers crossed dus maar! :)
 
ik kreeg alleen te horen dat die van mij er nu bijna is.. Ik kan helaas niet zien op welke boot. Maar dat zou dan ook deze moeten zijn. Afleveren ook ergens in de week van 25 maart, het wordt een flinke rij daar de komende weken :)

- - - Updated - - -

Bij mij hetzelfde probleem met de centerconsole. Het kan overigens ook zijn dat deze al in de auto zit, dat gebeurd blijkbaar ook af en toe. Fingers crossed dus maar! :)
Maersk Montana staat het e.e.a. op ; AIS Vessel Tracking - AIS Positions Maps | AIS Marine Traffic
CMA CGM Jamaica staat ook het e.e.a. op; AIS Vessel Tracking - AIS Positions Maps | AIS Marine Traffic

De Montana is 9 maart vroeg in Antwerpen. Daarna twee mogelijkheden, met trein direct naar Tilburg (is hier ergens geroepen) of twee dagen later in Rotterdam op binnenvaart naar Tilburg.
De Jamaica is vanavond laat (7 maart) in Antwerpen. Daarna twee mogelijkheden, met trein direct naar Tilburg (is hier ergens geroepen) of twee dagen later in Rotterdam op binnenvaart naar Tilburg.

En dat van die centerconsole is gewoon weer poor-planing. Als je echt bij de bestelling direct een centerconsole besteld kan het natuurlijk nooit 3 maanden duren, men 'koopt' die gewoon hier te laat in voor de lopende orders waardoor ze nu achter de feiten aanlopen.
 
Het kan nu dus opeens snel gaan... Goed te zien dat er beweging is.
Van de DS heb ik helaas ook geen mail gekregen wanneer de auto exact op de boot was gegaan, het leek vorige week zelfs dat ze de auto "kwijt" waren. Het was niet duidelijk of deze op een boot of juist ergens op een kade stond :).
Hopelijk nog voor Pasen de auto, dan kunnen we een lang weekend genieten en op ons "paas-best" overal verschijnen ;-).

Het centerconsole verhaal vond ik ook erg slecht, wat duur nu langer om te maken, een auto of zo'n console?! In januari zeiden ze al dat ze dit misschien niet gingen halen, dat is nog 2 maanden geleden.. Gezien de vraag kan je daar best een aantal van op voorraad hebben, die verkoop je toch wel.
 
Ik heb afgelopen weekend nog even contact gehad met de DS. Er kan nog geen datum geprikt worden en ik moet er rekening mee houden dat de centerconsole niet tijdig binnen is (ze weten natuurlijk ook pas 3 maanden dat ik die wil hebben). Ik heb in ieder geval een antwoord gekregen..

Same here: de centerconsole staat in backorder.. Deze is reeds besteld 15 december 2015 :biggrin:

Maar goed als het scherm het doet, en ze verder niets vinden dan heb ik iig al de MS waar die in moet .
 
Ter info; de CMA CGM JAMAICA heeft een gewijzigde route. De container waar mijn pakje inzit zal op 8/03 in Antwerpen worden afgeladen en dan per truck naar Tilburg gaan. Ipv naar Rotterdam en vandaar naar Tilburg. (Info van tracking container & speak ev forum)

Heb je al een voorlopige datum? Mijn levering staat in de week van 25 maart.

Ah, ik zie het nu ook, gaat in Antwerpen van de boot af.

Ik kreeg op 1 maart de mail dat de boot New York heeft verlaten.
Levering verwacht in week van 28 maart.

Hieronder dus wat de werkelijkheid lijkt te zijn.
Dan zou nu binnen 2 weken toch mogelijk moeten zijn?

Tracking.png
 
Inderdaad, is aangepast. Gaan nu de boot af in Antwerpen ipv Rotterdam zoals eerst gepland was. Benieuwd wat hier de reden van is.

De wagens die op de Maersk Montana staan gaan tot op heden nog altijd via Rotterdam. Deze is onderweg en zou 9 maart moeten aankomen in Antwerpen 11 maart in Rotterdam.
 
Ik heb afgelopen weekend nog even contact gehad met de DS. Er kan nog geen datum geprikt worden en ik moet er rekening mee houden dat de centerconsole niet tijdig binnen is (ze weten natuurlijk ook pas 3 maanden dat ik die wil hebben). Ik heb in ieder geval een antwoord gekregen..

maar die centerconsole was sowieso slecht leverbaar, nou ja als dat dan het enigste is. Wel vervelend dat er nog geen datum is voor je.
 
Ah, ik zie het nu ook, gaat in Antwerpen van de boot af.

Ik kreeg op 1 maart de mail dat de boot New York heeft verlaten.
Levering verwacht in week van 28 maart.

Hieronder dus wat de werkelijkheid lijkt te zijn.
Dan zou nu binnen 2 weken toch mogelijk moeten zijn?
Volgens mijn DS zit er nog steeds iets op de Montana wat ik nodig schijn te hebben (naam van de Montana is niet genoemd maar er is die dag maar 1 schip vertrokken en dat is de Montana). VIN nummer zit in een container op de Jamaica. Met geluk is dan alles eerder in Tilburg, met pech moet ik wachten op de Montana. Als week heb ik de week van de 21e doorgekregen, en dat is dan weer raar omdat anderen juist een week later hebben gekregen met dezelfde boot...

Ook mijn container (ECMU8134723) gaat eraf in Antwerpen ipv Rotterdam wat het eerst was..
 
Hallo,

Na een tijdje te hebben meegelezen wil ik mij hierbij voorstellen.
Ik ben Herwin. Ik woon in Zevenaar en hoop over een paar weken hoop ik mijn Tesla in ontvangt te nemen.
Hi Herwin! Congrats met de aankoop. Al wat berichten ontvangen van je DS omtrent de levering? Ik heb VIN 1230xx en levering over ~twee weken. Met 1260xx denk ik dat je eerder richting April gaat als je nog niets hebt vernomen.
 
Net mij DS gesproken en die heeft aangegeven dat al mijn spullen binnen zijn aan het einde van deze week - houdt in dat onze vriend RoyZ de juiste informatie heeft (TOP)!!
Voorlopige leverdatum is nu 23 Maart. De centre console is nog geen duidelijkheid over. De Type 2 kabel is wel weer leverbaar.

- - - Updated - - -

Hi Herwin! Congrats met de aankoop. Al wat berichten ontvangen van je DS omtrent de levering? Ik heb VIN 1230xx en levering over ~twee weken. Met 1260xx denk ik dat je eerder richting April gaat als je nog niets hebt vernomen.

Welkom Herwin, Om je een inschatting te geven mijn VIN is 1248** en heeft nu een voorlopige leverdatum van 23 Maart.

- - - Updated - - -

Interesting, De Maersk Montana lijkt een dag eerder aan te komen in Rotterdam.
De los datum van de container stond op 11 maart en nu op 10 maart.
 
Net mij DS gesproken en die heeft aangegeven dat al mijn spullen binnen zijn aan het einde van deze week - houdt in dat onze vriend RoyZ de juiste informatie heeft (TOP)!!
Voorlopige leverdatum is nu 23 Maart. De centre console is nog geen duidelijkheid over. De Type 2 kabel is wel weer leverbaar.
En ik zit op dezelfde boot en voor mij is de 23e niet mogelijk :D.....Idem voor de kabel en console :D
 
Welkom Herwin, Om je een inschatting te geven mijn VIN is 1248** en heeft nu een voorlopige leverdatum van 23 Maart.
VIN nummers zijn niet (meer) in lijn met productie. Ik heb vin 121371 en de mijne is nu onderweg met Mearsk Montana.

En de Montana komt idd op 10 maart aan maar wel omstreeks 23u00, dus ga er maar van uit dat de container 11 maart van de boot wordt gehaald ;-)