Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik eerlijk gezegd ook niet. Ik ben geen echte wagenfreak, maar toen ik de Tesla S voor het eerst in werkelijkheid zag was ik onmiddellijk verkocht.

Toen ik de Tesla S voor de eerste keer in levende lijve zag in april 2013 (oei dat lijkt al lang geleden) vond ik hem "prachtig". Maar toen ik instapte voor de proefrit was ik na 5 minuten "verkocht". Ik wist dat ik die auto MOEST hebben. En - uiteraard - nooit spijt van gehad :)
 
Ik moet zeggen dat ik de Model S zeker wel mooi vind, maar niet spectaculair. De achterkant is wat saai en wat te platgeslagen, het is eigenlijk ook niet echt een sedan omdat de achterklep door gaat zodat er niet echt een kofferbak uitsteekt, waardoor je bijna het design krijgt van bijv. aan Panamera of een Audi A7.

Ik heb meerdere 3-series gereden en dat vond ik toch altijd DE sportieve sedan, vooral de coupé (4-serie nu). Ik rij nu al bijna 3 jaar in een Kia Optima en daar had ik toch een beter gevoel bij qua design, ook al begint dat ook wat te verouderen (er is nu een nieuwe Optima uit, maar is er toch saaier op geworden). Als de zaken niet beter waren gegaan (en de overheid niet de bijtelling telkens verhoogd) had ik deze auto nog jaren gereden.... enige nadeel is het emotieloze weggedrag en de isolatie.

2011_Kia_Optima_Hybrid_--_05-19-2011.jpg
 
Ik heb ook eerst naar de 4 serie Gran Coupe gaan kijken. Reed wel goed, maar toch niet te vergelijken met de S. Ondertussen is het nieuwe er ook al af bij de 4-serie (in standaard trim ziet hij er zelfs al ouder uit), daarentegen heeft Tesla een veel tijdlozer design.

De Model S moet je qua stijl dan ook als tegenhangers van de sedans met coupélijnen zien. Zoals je zelf al zegt: Porsche Panamera, Audi A7, BMW 4 Gran Coupe, Audi A5 Sportback, Mercedes CLS, ...
 
Ik rij nu al bijna 3 jaar in een Kia Optima en daar had ik toch een beter gevoel bij qua design, ook al begint dat ook wat te verouderen (er is nu een nieuwe Optima uit, maar is er toch saaier op geworden). Als de zaken niet beter waren gegaan (en de overheid niet de bijtelling telkens verhoogd) had ik deze auto nog jaren gereden.... enige nadeel is het emotieloze weggedrag en de isolatie.

2011_Kia_Optima_Hybrid_--_05-19-2011.jpg
Tja, de Kia Optima, dat is natuurlijk een klasse apart...
 
  • Funny
  • Like
Reactions: HWS and S-19910
Ik moet zeggen dat ik de Model S zeker wel mooi vind, maar niet spectaculair. De achterkant is wat saai en wat te platgeslagen, het is eigenlijk ook niet echt een sedan omdat de achterklep door gaat zodat er niet echt een kofferbak uitsteekt, waardoor je bijna het design krijgt van bijv. aan Panamera of een Audi A7.

Ik heb meerdere 3-series gereden en dat vond ik toch altijd DE sportieve sedan, vooral de coupé (4-serie nu). Ik rij nu al bijna 3 jaar in een Kia Optima en daar had ik toch een beter gevoel bij qua design, ook al begint dat ook wat te verouderen (er is nu een nieuwe Optima uit, maar is er toch saaier op geworden). Als de zaken niet beter waren gegaan (en de overheid niet de bijtelling telkens verhoogd) had ik deze auto nog jaren gereden.... enige nadeel is het emotieloze weggedrag en de isolatie.

2011_Kia_Optima_Hybrid_--_05-19-2011.jpg

Ga je me nu vertellen dat je deze Kia mooier vindt dan een Model S ???? :eek::confused::eek:

Smaken verschillen ... Gelukkig maar, maar deze begrijp ik echt niet. Sorry.;)
 
  • Like
Reactions: Art747
Ik vind het een geslaagd design... je moet wel roeien met de riemen die je hebt natuurlijk, het blijft een Kia vanaf 30k. Uiteraard is het een kwestie van smaak en ik vind de Model S (met de facelift) zeker wel een tijdloos design hebben, maar het mist toch iets :)

Maar goed ik heb een tijdje in een Toyota iQ gereden dus laten we het niet over mijn autosmaak hebben ;)