Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn upgrade naar p100d af fabriek wordt in november/december geleverd dus dit zou nog moeten lukken. Als je zakelijk rijdt, dit jaar is er nog Energie investeringen aftrek (EIA) Deze komt volgend jaar te vervallen op auto's is mij verteld.

Heb je meer info over de EIA? Ken wel de MIA die no actief is en de KIA en VAMIL die niet meer werken voor een auto. Maar de EIA kende ik nog niet, ben wel benieuwd!
 
@FrankNL de EIA kun je toepassen op een FEV en eventueel voor een laadpaal.
Beide onder een andere code aanvragen. Voor een FEV kun je voor max €50.000 de EIA vragen zie: Uitsluitend elektrisch aangedreven voertuig | RVO.nl dus 36% van €50k mag je in mindering brengen op de gemaakte winst van de onderneming.
In het geval van een BV is de bijdrage van de staat max: €4500,00. (In 2013 was dit een heel ander verhaal)
 
Last edited:
IMG_1028.JPG
IMG_1026.JPG
Duimpje omhoog van mij :). Wel foto's laten zien van ontvangst. Is een ongeschreven regel hier op het forum ;)
Lees net over ongeschreven regel: zaterdag de onze mogen ophalen, helemaal happy mee, overtreft alle verwachtingen
 
white vs pearl white, dat is duidelijk lastig om vanaf een foto te zien. dit vraagt om side by side vergelijking.

vindt overigens onze auto met alle kleuren mooi :)

laatst zag ik een groene, heel donker groen is dat, op foto gezien lijkt dat heel anders ook. in real life een prachtige combi.
 
Afgelopen dinsdag 13 september mocht ik naar Tilburg afreizen om Black Falcon op te halen en Taz bij zijn soortgenoten achter te laten.
Deze keer geen 4 maanden wachten, maar binnen 11 dagen van bestellen tot afleveren.

Uiteraard was de aflevering weer zeer plezierig. Black Falcon stond er strak bij. Geen issues.

Komende vanuit een S85 (RWD) met beige bekleding nu een S90D volledig zwart.
Deze week ca. 900km gereden. En het was een feestje. Wat valt er op?
De auto rijdt nog strakker (door Dual motor) is sneller ( wat een beest..) en voelt beter in elkaar gezet. Net of de schroefjes wat strakker zijn aangehaald. Uiteraard zijn er detail wijzigingen in het interieur zoals de middenconsole die zelf sluit, fijnere materiaalkeuze voor de deuren, andere microfoon-unit ect. Maar dat was geen verrassing. Waar ik door werd verrast was de nieuwe laadklep-unit. Deze sluit nu automatisch en kan met een simpele druk in het onderhoekje worden opgedaan.

Gisteren een testrun gedaan in Duitsland. En ja hij kan inderdaad 250Km/h rijden. Vanaf 230Km/h worden de cijfers van de snelheidsmeter rood. Zodat je weet dat je hard rijdt. ;)

De range is (als je normale snelheden aanhoudt) ook prettig groter.

IMG_3061.JPG
Eerste ontmoeting met Black Falcon.

IMG_3060.JPG
Afscheid van Taz
 
Last edited:
Als je werkelijk geen wachttijd kan verdragen. Er zijn in België nu enkele wagens op voorraad. Geen kilometers op te teller, enkele weken oud en 8000 EUR korting op de nieuwprijs tot het einde van het kwartaal. Het gekke is dat Nederland ook zo een paar wagens op voorraad heeft maar er geen korting op biedt. Kan me niet inbeelden dat als je belt dat ze dan alsnog een offerte willen opstellen met de lagere prijs want het lijkt globaal Tesla beleid te zijn om deze maand zoveel mogelijk nog weg te zetten in de markt. Gezien de Nederlandse onderhandelingsgeest mag dat geen probleem vormen :)
 
Zo heb ik gisteren de onze met 14.000 EUR korting besteld. Stond volgens duitse Tesla site in Stuttgart, maar volgens sales in Tilburg.

S 90D deep blue metallic
Panorama
19" slipstream
Creme next generation
Donker essenhout
Zwarte alcantara headliner
Upgrade interne lader
Autopilot
Premium interieur
Intelligente luchtvering
UHDF

Pics follow or it didn't happen ;)
 
Hoe korting geven zonder korting te geven... Een massa stock/demo wagens door de pipeline duwen op einde kwartaal en van 8000 tot blijkbaar 20000 euro korting op een p90dl facelift. Vermoedelijk het volume dat vorig kwartaal niet verkocht was maar wel geproduceerd.

Handig om weten voor wie een MS snel wil.