Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
20170223_175413.jpg

Yess :)
 
Vrijdagochtend mijn Tesla gaan ophalen, om daarna te constateren dat alles werkte behalve de cruise control/autopilot. "Handmatige besturing vereist tijdens calibratie camera". Na telefoontje bleek dat normaal te zijn tijdens de eerste 100 à 200km, volgens de persoon aan de lijn in Aartselaar. Ondertussen heb ik 200km en krijg ik boodschappen "Cruise niet beschikbaar" en "Autopilot niet toegelaten op deze weg". :confused:

Ik heb ondertussen naar Tesla Support gebeld en zij beweren dat er een update van de systeemsoftware beschikbaar is die dit probleem zal oplossen. Ik heb mijn Tesla nog niet aan een WIFI kunnen hangen (door omstandigheden). Ik hoop dit vanavond te kunnen doen en hoop dat het probleem dan ook van de baan zal zijn...

Voor de rest natuurlijk alleen maar positieve dingen over de auto :)
 
Vrijdagochtend mijn Tesla gaan ophalen, om daarna te constateren dat alles werkte behalve de cruise control/autopilot. "Handmatige besturing vereist tijdens calibratie camera". Na telefoontje bleek dat normaal te zijn tijdens de eerste 100 à 200km, volgens de persoon aan de lijn in Aartselaar. Ondertussen heb ik 200km en krijg ik boodschappen "Cruise niet beschikbaar" en "Autopilot niet toegelaten op deze weg". :confused:

Ik heb ondertussen naar Tesla Support gebeld en zij beweren dat er een update van de systeemsoftware beschikbaar is die dit probleem zal oplossen. Ik heb mijn Tesla nog niet aan een WIFI kunnen hangen (door omstandigheden). Ik hoop dit vanavond te kunnen doen en hoop dat het probleem dan ook van de baan zal zijn...

Voor de rest natuurlijk alleen maar positieve dingen over de auto :)
Welke versie staat er geïnstalleerd nu dan?
 
Sorry, te lang niet gepost. Het is ook zo leuk om in de Tesla te kunnen rijden. Bijgaand een foto van mijn delivery op 22 februari. Inmiddels gisteren ook 17.7.2 geïnstalleerd, autopark nog niet geprobeerd, wel al in rustige voorbijgang gemarkt dat de "P" in het dashboard verscheen. Overigens werkt dat in 17.7.2 alleen bij fileparkeren, nog niet bij paralel parkeren.
 

Attachments

  • MS60.jpg
    MS60.jpg
    481 KB · Views: 86
Sorry, te lang niet gepost. Het is ook zo leuk om in de Tesla te kunnen rijden. Bijgaand een foto van mijn delivery op 22 februari. Inmiddels gisteren ook 17.7.2 geïnstalleerd, autopark nog niet geprobeerd, wel al in rustige voorbijgang gemarkt dat de "P" in het dashboard verscheen. Overigens werkt dat in 17.7.2 alleen bij fileparkeren, nog niet bij paralel parkeren.
Kijk ik heb nog 17.5.28 als SW versie. Krijgen we het dus toch niet automatisch binnen. Zal straks ook ff langs rijden
 
Mijn Model S staat nu al 3 weken (te wachten?) in Tilburg. De ongeduldigheid begint op te lopen :D.

Hopelijk komt hij nog snel genoeg tot in België voor de Zwitserland-trip die 11/3 gepland staat. Gisteren met mijn DeS gebeld en ze gingen dat toch nog proberen verwezenlijken.

Crossing fingers :confused:.


On the plus side: mijn elektricien heeft gisteren zeer propertjes de HPWC gemonteerd in de garage.
 
  • Like
Reactions: GeekfromFRL
Welke versie staat er geïnstalleerd nu dan?
Na de update stond v17.7.2 er op, maar dat loste het probleem niet op.
Tesla support zag in de logs dat de camera's kalibratie fouten gaven. Ik ben ondertussen bij SeC Aartselaar langsgeweest voor een manuele kalibratie en nu werkt het zoals het hoort. TACC werkt en AP2 lijkt het te doen (tot 80km/u toch, dan schakelt het zichzelf uit). Autopark heb ik nog niet kunnen proberen en ook nog geen P's gezien (te weinig parkeerplaatsen in de straat).
 
Mijn MS hangt thuis niet aan de WiFi en krijgt keurig alle updates. Volgens mij nooit automatisch, je moet altijd akkoord en/of een tijd ingeven. Het is alleen niet in te schatten wanneer je updates krijgt. Hier is, althans voor mij, geen logica in te vinden. Zit al een tijdje op 17.4.14 en omdat ik (nog) geen AP heb, ook geen 'problemen'... :)
 
Kijk zojuist in tesla-account : Uw Tesla is in Nederland bij de fabriek in Tilburg aangekomen voor de eindmontage. Uw Tesla wordt binnenkort naar uw leveringslocatie getransporteerd. Gisteren belde Tesla mij op dat er nog niets bekend was ondanks de verwachte levering eind februari. Hij vertelde dat ze 48 uur nodig hebben na binnenkomst. Ben benieuwd, zal m'n P85 maar eens vast wat gaan
schoonmaken morgen.
 
En hij is binnen, helaas wel een sierstijl bij portier bestuurder scheef vond delivery man niet leuk dat dit er toch doorgeslipt was. na 100 km begonnen de eerste lijnen in beeld te dansen dus calibratie is kennelijk druk bezig.
 
Kijk zojuist in tesla-account : Uw Tesla is in Nederland bij de fabriek in Tilburg aangekomen voor de eindmontage. Uw Tesla wordt binnenkort naar uw leveringslocatie getransporteerd. Gisteren belde Tesla mij op dat er nog niets bekend was ondanks de verwachte levering eind februari. Hij vertelde dat ze 48 uur nodig hebben na binnenkomst. Ben benieuwd, zal m'n P85 maar eens vast wat gaan
schoonmaken morgen.
Bij mij duurde het substantieel langer dan 48 uur, dus ik denk dat je nog wel één a twee weken kunt wachten met poetsen....