Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag is mijn status veranderd naar:
  • Estimated Delivery Range: September 10, 2017- September 17, 2017
Het zal mij benieuwen. Ik heb in ieder geval nog niks van Tesla gehoord....

Wauw... dat betekent dat jouw wagen naar verwachting maar zo'n 2 weken in Tilburg staat?

Bij mij staat nog steeds onveranderd 'August- Early September', en viert vandaag z'n 4-wekelijks jubileum in Tilburg :-(
 
Iedereen die it te wachten op aflevering maak een kopie van de configuratie op Mytesla. Wij hadden 3350 showroom discount per auto maar deze is op de uit eindelijke factuur verdwenen. De pagina met de configuratie is ook weg als de auto is afgeleverd. Bij Tesla kunnen ze niks terug vinden?! Gelukkig na lang zoeken een kopie gevonden op mijn telefoon omdat ik nieuwsgierig was naar de status tijdens mijn vakantie.
Communicatie met Tesla is dramatisch slecht. Ze weten van niks. Mogen niks. En beloven terug te bellen maar dat gebeurt niet. En op mail wordt ook niet of maar half gereageerd. Erg jammer dat Tesla de organisatie niet op orde heeft. Voor de rest leuke auto's.
 
  • Informative
Reactions: resrc
Gisteren contact gehad met Tesla en gevraagd hoe de recente prijsdalingen verrekend worden (voor de volledigheid, de totale korting voor je bestelling staat in My Tesla -> View specs onder kopje 'adjusted price reduction'). Ze gaan de lease overeenkomst met DLL aanpassen. Kreeg de indruk dat als ik er niet naar gevraagd had niets zou veranderen.
 
Gisteren contact gehad met Tesla en gevraagd hoe de recente prijsdalingen verrekend worden (voor de volledigheid, de totale korting voor je bestelling staat in My Tesla -> View specs onder kopje 'adjusted price reduction'). Ze gaan de lease overeenkomst met DLL aanpassen. Kreeg de indruk dat als ik er niet naar gevraagd had niets zou veranderen.
Je kunt het beste even met DLL zelf bellen om alles goed af te stemmen. Heb ik ook gedaan. Ze zijn daar erg vriendelijk en behulpzaam. In eerste instantie werd de korting namelijk bij mij van het lease bedrag afgetrokken terwijl ik de korting in mindering op mijn aanbetaling wou krijgen. Dat bleek na overleg mogelijk.
 
  • Informative
Reactions: resrc
Wat duurt het wachten lang hé?

Haha ja. Ik ben ook net weer een klein kind.

Wauw... dat betekent dat jouw wagen naar verwachting maar zo'n 2 weken in Tilburg staat?

Bij mij staat nog steeds onveranderd 'August- Early September', en viert vandaag z'n 4-wekelijks jubileum in Tilburg :-(

Sterker nog. De auto is dinsdag met de boot aangekomen en ben net gebeld dat ik hem Maandag al op kan halen. Dus hij heeft minder dan een week in Tilburg gestaan! Helaas had ik de auto nog niet verwacht dus zit mijn agenda al vol voor de komende week. Dat wordt nog even creatief schuiven :)
 
  • Like
Reactions: Qualiture
Sterker nog. De auto is dinsdag met de boot aangekomen en ben net gebeld dat ik hem Maandag al op kan halen. Dus hij heeft minder dan een week in Tilburg gestaan! Helaas had ik de auto nog niet verwacht dus zit mijn agenda al vol voor de komende week. Dat wordt nog even creatief schuiven :)

Wow, gefeliciteerd!! Dat wordt een slapeloos weekend ;)

Ik begin inmiddels wel te geloven dat mijn bestelling waarschijnlijk van een heftruck gestuiterd is, doorgeroest, in brand gestaan heeft of de kade afgerold... Ik ga SeC eens bellen en een eerlijk verhaal eisen ipv het standaard 'wegens drukte' antwoord
 
Mijn Service Center kan niet inzien wat de werkelijke status is, en ik moet maandag met Tesla Tilburg bellen. Wordt vervolgd...

Er is me verteld dat er "een onderdeel" (welke was niet bekend) defect was welke uit de US moest worden nageleverd. Die is er nu, en ik zal vandaag of morgen gebeld worden voor een afspraak.

Ik wacht het wel af, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik ze woensdag zelf weer zal moeten bellen...
 
Er is me verteld dat er "een onderdeel" (welke was niet bekend) defect was welke uit de US moest worden nageleverd. Die is er nu, en ik zal vandaag of morgen gebeld worden voor een afspraak.

Ik wacht het wel af, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik ze woensdag zelf weer zal moeten bellen...

Vrienden van ons kregen gisteren dezelfde melding hier gaat het om een model X.
 
Na de verkoop van de 1e MS en het uitlopen van de Model3 besloten om ter overbrugging een occasion bij Tesla te bestellen.
Na 5,5 week wachten (veel miscommunicatie, onduidelijke statussen, wisselende afhaallocaties) was het vanmorgen zover.

Ik moet zeggen dat de MS P85+ er werkelijk top uitziet. Van gebruikerssporen zo goed als geen sporen. Lak ziet er top uit. 4 nieuwe banden. En bovendien 2 jaar 100% garantie. Ben erg tevreden ermee!!

MS.jpg
 
Na de verkoop van de 1e MS en het uitlopen van de Model3 besloten om ter overbrugging een occasion bij Tesla te bestellen.
Na 5,5 week wachten (veel miscommunicatie, onduidelijke statussen, wisselende afhaallocaties) was het vanmorgen zover.

Ik moet zeggen dat de MS P85+ er werkelijk top uitziet. Van gebruikerssporen zo goed als geen sporen. Lak ziet er top uit. 4 nieuwe banden. En bovendien 2 jaar 100% garantie. Ben erg tevreden ermee!!

View attachment 247195
Mooi! Gefeliciteerd!
 
  • Like
Reactions: eelcodb
Na de verkoop van de 1e MS en het uitlopen van de Model3 besloten om ter overbrugging een occasion bij Tesla te bestellen.
Na 5,5 week wachten (veel miscommunicatie, onduidelijke statussen, wisselende afhaallocaties) was het vanmorgen zover.

Ik moet zeggen dat de MS P85+ er werkelijk top uitziet. Van gebruikerssporen zo goed als geen sporen. Lak ziet er top uit. 4 nieuwe banden. En bovendien 2 jaar 100% garantie. Ben erg tevreden ermee!!

View attachment 247195
Mooie bak én nog in de mooie oude kleur blauw. Gefeliciteerd! Rij er zelf ook nog dagelijks in en kan de switch naar een X ondanks alle korting / 0,4% financiering maar niet maken. De S is echt mooi, de X geeft me toch een wat ander gevoel. Nageslacht 3 x houdt echter maar niet op met groeien dus ben bag dat ik er ooit aan zal moeten geloven.
 
  • Like
Reactions: eelcodb
Ik ben nu wel zoooo verschrikkelijk klaar met Tesla's communicatie! :mad::mad::mad::mad::mad:

Ik kijk op My Tesla vanavond, en nu zie ik dit:
View attachment 247347

Stond er vanmorgen nog "August -- Early September", nu staat er "September -- Early October" :mad::mad::mad::mad:

@#$%&*+=

Zo, dat lucht op...
Hm, dat blijft wel erg onduidelijk inderdaad. Wat me wel opvalt, en misschien zie ik het als beginner wel helemaal verkeerd hoor, is dat het er op lijkt alsof er maar 1 van de 4 stappen zijn uitgevoerd die je moet doorlopen voor de levering. Bij mij is die cirkel in ieder geval al ruim een maand helemaal groen nadat ik alle stappen heb uitgevoerd, bij jou zie ik een kwart (of de helft, hooguit driekwart) in het rood.... Is dat bewust?
 
Is inderdaad driekwart -- het laatste kwart is de financiering, maar daarvan heb ik zwart op wit de bevestiging dat dit een glitch in My Tesla is, en de financiering geheel rond is.

Afgelopen dinsdag heb ik gebeld met de fabriek, en een medewerker wist me te vertellen dat er "een onderdeel" opnieuw vanuit US geleverd moest worden. Die was er inmiddels, en de auto stond weer bij de eindinspectie. Ik zou komende vrijdag gebeld worden met een nieuwe statusupdate en hopelijk te horen krijgen wanneer ik hem kan afhalen. Dat ga ik nu niet meer afwachten, en bel morgenochtend zelf wel weer...
 
Last edited: