Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag toch een minder prettige ontdekking gedaan! Mijn auto op 31-12-2013 besteld, verwachte opleverdatum is eind mei. Laat ik gisteren iemand zien hoe je een auto configureert, mijn eigen bestelling als voorbeeld. Blijkt hij ineens meer dan EUR 5.200 goedkoper te zijn nu! Rare situatie, iets wat nog niet geleverd is, nog niet gemaakt zelfs is nu ineens ruim goedkoper.

Met Tesla gebeld of de prijs ook in mijn factuur (die ik nog niet heb, alleen een koopovereenkomst met een bedrag) aangepast wordt levert een nee op. Suggestie van Tesla zijde, men kan eventueel de koop annuleren en opnieuw doen zodat men de nieuwe prijs wel krijgt. Dat vind ik een rare gedachtengang van Tesla!

Ola Pola. Dat is wel heel veel verschil.
Zag je ook op welke componenten?
En het feit dat er niets aan te doen is buiten opnieuw bestellen is ook wel vreemd...
Nu, de leverdata zitten nog begin juni, dus zoveel langer wachten voor een korting van 5200€ is het niet...
Ik heb morgen een afspraak bij Tesla, zal hun dit voorval even voorleggen...
 
Vandaag toch een minder prettige ontdekking gedaan! Mijn auto op 31-12-2013 besteld, verwachte opleverdatum is eind mei. Laat ik gisteren iemand zien hoe je een auto configureert, mijn eigen bestelling als voorbeeld. Blijkt hij ineens meer dan EUR 5.200 goedkoper te zijn nu! Rare situatie, iets wat nog niet geleverd is, nog niet gemaakt zelfs is nu ineens ruim goedkoper.

Met Tesla gebeld of de prijs ook in mijn factuur (die ik nog niet heb, alleen een koopovereenkomst met een bedrag) aangepast wordt levert een nee op. Suggestie van Tesla zijde, men kan eventueel de koop annuleren en opnieuw doen zodat men de nieuwe prijs wel krijgt. Dat vind ik een rare gedachtengang van Tesla!

Ja klinkt idd raar, maar het bedrag lijkt me wel de moeite waard, wel even informeren wat het gevolg voor de levertijd is als je opnieuw bestelt. Misschien zit er nog meer voordeel aan opnieuw bestellen in de vorm van nieuwe features (electrische spiegels?).
 
Vandaag toch een minder prettige ontdekking gedaan! Mijn auto op 31-12-2013 besteld, verwachte opleverdatum is eind mei. Laat ik gisteren iemand zien hoe je een auto configureert, mijn eigen bestelling als voorbeeld. Blijkt hij ineens meer dan EUR 5.200 goedkoper te zijn nu! Rare situatie, iets wat nog niet geleverd is, nog niet gemaakt zelfs is nu ineens ruim goedkoper.

Met Tesla gebeld of de prijs ook in mijn factuur (die ik nog niet heb, alleen een koopovereenkomst met een bedrag) aangepast wordt levert een nee op. Suggestie van Tesla zijde, men kan eventueel de koop annuleren en opnieuw doen zodat men de nieuwe prijs wel krijgt. Dat vind ik een rare gedachtengang van Tesla!
ik begrijp jou dilemma, mijn wagen wordt volgende week afgeleverd.
maar ja, als hij duurder zou zijn geworden kan men de prijs ook niet verhogen.
ik zou wel na gaan, of de € 2000,00 aanbetaling niet vervalt.
 
In het verleden (lees november) hebben ze dat wel aangepast voor mij. Was wel net 10d na bestelling dat de prijs gezakt was. Maar ik had mijn bestelling wel al ge-finalized. De man die me geholpen heeft zit spijtig genoeg niet meer op dezelfde afdeling. Ik had gemaild via [email protected] . Ondertussen wel gezien dat er op de website duidelijk vermeld wordt dat er geen aanpassingen meer gebeuren na bevestigen van de bestelling.

Ik zou dus gewoon annuleren (kost je 2000euro) spaart je 3200 euro uit. Mijn eerste daling was 4200 euro en nu is ie weer 3700 goedkoper geworden. Gelukkig dus dat ik de eerste korting kreeg. Anders had ik evengoed een P85 kunnen bestellen.

Soit, over 7
dagen is ie van mij :biggrin:
 
Vandaag toch een minder prettige ontdekking gedaan! Mijn auto op 31-12-2013 besteld, verwachte opleverdatum is eind mei. Laat ik gisteren iemand zien hoe je een auto configureert, mijn eigen bestelling als voorbeeld. Blijkt hij ineens meer dan EUR 5.200 goedkoper te zijn nu! Rare situatie, iets wat nog niet geleverd is, nog niet gemaakt zelfs is nu ineens ruim goedkoper.

Met Tesla gebeld of de prijs ook in mijn factuur (die ik nog niet heb, alleen een koopovereenkomst met een bedrag) aangepast wordt levert een nee op. Suggestie van Tesla zijde, men kan eventueel de koop annuleren en opnieuw doen zodat men de nieuwe prijs wel krijgt. Dat vind ik een rare gedachtengang van Tesla!

31-12-2013 besteld levert je kia mia en vamil op. Als je nu opnieuw besteld kost het je dik meer dan 5k. Ik heb te lang getwijfeld en heb pas op 18-1 besteld en heb alleen max 18k mia.

Dus als je canceled ben je duurder uit!!!
 
31-12-2013 besteld levert je kia mia en vamil op. Als je nu opnieuw besteld kost het je dik meer dan 5k. Ik heb te lang getwijfeld en heb pas op 18-1 besteld en heb alleen max 18k mia.

Dus als je canceled ben je duurder uit!!!

Oh, god, toen ik begon te lezen dacht ik dat je wilde vertellen dat je voor 5000Euro ene Kia Mia en Kia Vamil kon kopen. Nooit van die modellen gehoord.
Maar het gaat om de Nederlandse belastingsvoordelen e.d. ;)
 
Goedenavond allemaal.

Nieuwe member, op 10/3/2014 een S85 besteld, met een verwachte levertijd eind juli/begin augustus.

Groet,
Alex

ps. waar zit de signature setting op het forum? dan zet ik mijn specs erbij. :)

Welkom! Je kunt bij je profiel je sig toevoegen, maar dat kan pas nadat je een aantal berichten hebt geplaatst. Maar, daar heb je nog tijd genoeg voor. Ondertussen is hier voldoende vermaak te vinden ;)

Je kunt het aanpassen onder 'Settings', zie screenshot. Ik meen na 5 posts.
Capture.JPG
 
Last edited:
Blijkbaar zijn er weinig nieuwe bestellingen bij onze Nederlanders en Belgen. Tevens blijkt het moeilijk om een beeld te krijgen van bestel datum | confirmatie | Productie | leveringsdatum.
Krijgen de Amerikanen sowieso prio levering tov. EU ? Zie daar besteldata met levering 1 maand later.
 
Hallo Allemaal!

ook ik ben nieuw op het forum!

Ik heb mijn model s besteld en definitief gemaakt op 14 januari 2014, inmiddels staat op internet al een tijd dat onderdelen gekocht worden! En heb ik denk ik een vin nummer gekregen,

Waar halen jullie de verwachte levertijd vandaan? Ik hoopte een beetje op half april want dan gaat mijn huidige auto uit de lease! Maar ik ben bang dat het een paar weken fietsen wordt ;-)

Model S 85 kw, panorama dak, 19" cyclone wielen, grijs met zwart nappa en lacewood

groetjes

Niels
 
Voor mij ook nog 4 nachtjes slapen, na 14 Sri Lanka kan ik dan eindelijk terug met mijn model S rijden.
Wat mis ik hem zeg. Gelukkig heb ik het forum en kan ik hem zien op mijn app.
Tlijkt wel op een ongeneeslijke ziekte Xfrank !
Toch niet gestoken door een plaatselijk insect, of heb je de locals aldaar al begeesterd en dwaalt het Tesla virus langzaam al rond ter plekke. Wordt dan voor Tesla een nieuwe markt Sri Lanka haha.