Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Die teaser valt achteraf gezien nog mee in vergelijking met de mail die ik vanochtend ontving:

Helaas moet ik doorgeven dat de levering morgen niet door kan gaan.
Door intern op onthoud is er vertraging opgelopen wat betekend dat de auto niet op tijd klaar is voor morgen.

Naar verwachting kan de auto einde volgende week wel afgeleverd worden.

Excuses voor het ongemak

Kijk, de lange wachttijd is op zich prima te doen. Maar een datum afgesproken hebbende om een dag van tevoren te horen krijgen dat het toch niet doorgaat door interne planning... Daar heb ik op het moment geen woorden voor (althans, die ik hier mag plaatsen)

Alle andere plannen en afspraken die ik had mbt tot de auto komen nu op de tocht te staan, sommige mogelijk met vergaande gevolgen.
 
Die teaser valt achteraf gezien nog mee in vergelijking met de mail die ik vanochtend ontving:



Kijk, de lange wachttijd is op zich prima te doen. Maar een datum afgesproken hebbende om een dag van tevoren te horen krijgen dat het toch niet doorgaat door interne planning... Daar heb ik op het moment geen woorden voor (althans, die ik hier mag plaatsen)

Alle andere plannen en afspraken die ik had mbt tot de auto komen nu op de tocht te staan, sommige mogelijk met vergaande gevolgen.

Met een beetje geluk zien we elkaar volgende week in Tilburg
 
Die teaser valt achteraf gezien nog mee in vergelijking met de mail die ik vanochtend ontving:



Kijk, de lange wachttijd is op zich prima te doen. Maar een datum afgesproken hebbende om een dag van tevoren te horen krijgen dat het toch niet doorgaat door interne planning... Daar heb ik op het moment geen woorden voor (althans, die ik hier mag plaatsen)

Alle andere plannen en afspraken die ik had mbt tot de auto komen nu op de tocht te staan, sommige mogelijk met vergaande gevolgen.

Tja dat is inderdaad heel er zuur, ik begrijp je teleurstelling volledig. Uiteindelijk zal na het zuur het zoete komen en zul je het autorijden 2.0 ervaren. Hou vol!
 
Die teaser valt achteraf gezien nog mee in vergelijking met de mail die ik vanochtend ontving:



Kijk, de lange wachttijd is op zich prima te doen. Maar een datum afgesproken hebbende om een dag van tevoren te horen krijgen dat het toch niet doorgaat door interne planning... Daar heb ik op het moment geen woorden voor (althans, die ik hier mag plaatsen)

Alle andere plannen en afspraken die ik had mbt tot de auto komen nu op de tocht te staan, sommige mogelijk met vergaande gevolgen.

Was je telefonisch niet bereikbaar of is dat niet geprobeerd?

Tja dat is inderdaad heel er zuur, ik begrijp je teleurstelling volledig. Uiteindelijk zal na het zuur het zoete komen en zul je het autorijden 2.0 ervaren. Hou vol!

Ik zou meer hebben dan alleen teleurstelling....
 
Die teaser valt achteraf gezien nog mee in vergelijking met de mail die ik vanochtend ontving:



Kijk, de lange wachttijd is op zich prima te doen. Maar een datum afgesproken hebbende om een dag van tevoren te horen krijgen dat het toch niet doorgaat door interne planning... Daar heb ik op het moment geen woorden voor (althans, die ik hier mag plaatsen)

Alle andere plannen en afspraken die ik had mbt tot de auto komen nu op de tocht te staan, sommige mogelijk met vergaande gevolgen.

Heel eerlijk gezegd; hier schrik ik van...
Er kan natuurlijk altijd iets (onvoorzien) gebeuren, overmacht, etc. Heb ik, bij juiste uitleg, meer dan begrip voor. Maar met een dergelijk mailtje zoiets afdoen? Kan gewoon niet! Hoop echt voor je dat Tesla met een fatsoenlijke oplossing gaat komen.
 
Een tip voor ongeduldige mensen: Tesla heeft ook demo-auto's en inventory (new) staan. Die willen ze graag voor het einde van het kwartaal verkopen.
Dus als je een auto wilt, soms met korting, dan kun je binnen enkele dagen wegrijden. Je moet niet te kieskeurig zijn rondom de configuratie.

… tenzij die inventory-wagen nog in Californië staat, grrrrrr

- - - Updated - - -

Heel eerlijk gezegd; hier schrik ik van...
Er kan natuurlijk altijd iets (onvoorzien) gebeuren, overmacht, etc. Heb ik, bij juiste uitleg, meer dan begrip voor. Maar met een dergelijk mailtje zoiets afdoen? Kan gewoon niet! Hoop echt voor je dat Tesla met een fatsoenlijke oplossing gaat komen.

+1. Voor zo'n mededelingen gebruik je toch de telefoon? Heeft ook het bijkomende voordeel dat je beter kan verbergen hoeveel fouten tegen het Nederlands je in twee zinnen kan maken.
 
Last edited:
Galgenhumor heet zoiets. Maar een pittige teaser is het wel.

ik had precies hetzelfde. eigenlijk zou ik deze zaterdag de Tesla in ontvangst mogen nemen maar dat is nu uitgesteld. Waarschijnlijk heb je hetzelfde euvel als ik. Er is een kabel van het touchscreen die vervangen moet worden. Deze komt begin volgende week binnen.... Daarna kan pas weer een nieuwe afspraak ingepland worden.

Een opmerking van mijn moeder (redelijk nuchtere vrouw) die toevallig gisteren langs de fabriek reed: Zo'n grote fabriek en ze hebben niet eens een kabeltje op voorraad......

Doet je wel denken.

Onder het tikken van dit bericht heeft mijn DS gebeld en staat de afspraak nu voor dinsdag om 16.00u. Ikke blij.


Ik zie dat ik de verkeerde post heb gequote. Het moest die van Ivo G zijn.
 
ik had precies hetzelfde. eigenlijk zou ik deze zaterdag de Tesla in ontvangst mogen nemen maar dat is nu uitgesteld. Waarschijnlijk heb je hetzelfde euvel als ik. Er is een kabel van het touchscreen die vervangen moet worden. Deze komt begin volgende week binnen.... Daarna kan pas weer een nieuwe afspraak ingepland worden.

Jouw verhaal kennende heb ik expliciet gevraagd of er met auto zelf iets mis was. "Nee, gewoon uitgelopen planning waardoor uw auto nog niet klaar is."
Dus is het of een leugen om bestwil, of gewoon het gevolg van verkeerde planning.

En dat er een touchscreenkabel, van een auto die helemaal klaar en gecheckt was alvorens te verschepen, opeens defect blijkt te zijn, daar snap ik niets van.

Overigens heeft mijn DS eerst gebeld maar had ik blijkbaar geen bereik op dat moment. Dat had ie ook in de mail aangegeven.
 
ik had precies hetzelfde. eigenlijk zou ik deze zaterdag de Tesla in ontvangst mogen nemen maar dat is nu uitgesteld. Waarschijnlijk heb je hetzelfde euvel als ik. Er is een kabel van het touchscreen die vervangen moet worden. Deze komt begin volgende week binnen.... Daarna kan pas weer een nieuwe afspraak ingepland worden.

Een opmerking van mijn moeder (redelijk nuchtere vrouw) die toevallig gisteren langs de fabriek reed: Zo'n grote fabriek en ze hebben niet eens een kabeltje op voorraad......

Doet je wel denken.

Onder het tikken van dit bericht heeft mijn DS gebeld en staat de afspraak nu voor dinsdag om 16.00u. Ikke blij.


Ik zie dat ik de verkeerde post heb gequote. Het moest die van Ivo G zijn.

De beschikbaarheid van spareparts is voor wel meer mensen een doorn in het oog. Tesla geeft meer prioriteit aan nieuwe auto's waardoor er geen spareparts zijn. Als je dan ook nog slordigheden gaat krijgen in die nieuwe auto's en daarvoor spareparts nodig hebt krijg je een cirkeltje..

Ik kan me goed voorstellen dat er nu morgen gewoon twee slots open vallen waar dus geen auto wordt afgeleverd, iemand anders zijn auto moet maar net wel op tijd klaar zijn en iemand moet maar net een dag eerder kunnen...Daardoor nemen jullie weer een slot later in en schuift alles gewoon weer door..zo wordt het halen van levertermijnen wel een uitdaging.

Jouw verhaal kennende heb ik expliciet gevraagd of er met auto zelf iets mis was. "Nee, gewoon uitgelopen planning waardoor uw auto nog niet klaar is."
Dus is het of een leugen om bestwil, of gewoon het gevolg van verkeerde planning.

En dat er een touchscreenkabel, van een auto die helemaal klaar en gecheckt was alvorens te verschepen, opeens defect blijkt te zijn, daar snap ik niets van.

Overigens heeft mijn DS eerst gebeld maar had ik blijkbaar geen bereik op dat moment. Dat had ie ook in de mail aangegeven.
Genant dat het zo kan uitlopen of gepland wordt dat jij de dag voor een aflevering pas te horen krijgt dat ze het niet af krijgen...Sterkte!
 
Ik denk zelf dat mensen met dit soort bedragen toch vaak wat kieskeurig zijn rondom de configuratie (ik ben het in ieder geval wel). Je kunt natuurlijk altijd een gelukstreffer hebben maar overall doe je meestal altijd wel ergens een concessie.
Heb net een demo-P85D gekocht. Ik had liever een beige interieur ipv zwart.
Maar het verschil van bijna 25k met de huidige nieuwprijs maakt veel goed.
 
Die teaser valt achteraf gezien nog mee in vergelijking met de mail die ik vanochtend ontving:



Kijk, de lange wachttijd is op zich prima te doen. Maar een datum afgesproken hebbende om een dag van tevoren te horen krijgen dat het toch niet doorgaat door interne planning... Daar heb ik op het moment geen woorden voor (althans, die ik hier mag plaatsen)

Alle andere plannen en afspraken die ik had mbt tot de auto komen nu op de tocht te staan, sommige mogelijk met vergaande gevolgen.

Hey Ivo,

Ik ook pech ging er van uit dat ergens rond 2 maart ging lukken. Helaas vanochtend het bericht dat dit niet gaat lukken omdat er een onderdeel ontbreekt :crying: Nu week van 7 maart nieuwe poging. We blijven geduld hebben.
 
Wat! Een! Bak!

Ze stond heerlijk te glimmen, ontzettend enthousiast medewerker van Tesla gekregen (Erik) en lekker rondgetufd vandaag. Had de kids bij schoonouders achtergelaten, en na het ophalen even wezen lunchen met vriendin, en als je dan terugloopt naar zo'n glimbak... Man man.. Heerlijk gevoel.

Thuis voor het eerst aan de lolo en meteen netjes 50km/h laden.

Had geen piep overigens rond de 125.

Ik heb de insane stand nog niet aangehad, dat dit weekend ff testen..:)