Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Dan heb je veel mazzel gehad heb ook een 85D in bestelling staan zal denk ik toch aan de specs liggen dan waarom jij hem nu al rijd geen idee maar het is je van harte gegund ;-)))

Wij mogen onze rode a.s. vrijdag 4 maart om 14:00 uur ophalen. Reeds eind oktober besteld... Kon ruim een week geleden opgehaald worden maar ivm vakantie afspraak op 4 maart gepland.
 
Zitten de vertragingen in de 90D misschien?

Ik werd ook gisteren gebeld dat de uitlevering een paar dagen, het beste een week, later pas kan plaatsvinden.

Productie was wel in dezelfde periode alleen het transport is gewoon allemaal net-niet volgens mij. Auto die bijvoorbeeld 7 dagen voor de mijne klaar was in productie is nu uitgeleverd, waarschijnlijk kwestie van aansluitingen en overslag periodes. Die auto ging dan gewoon snel en die van mij gaat juist net wat bovengemiddeld. Verschil is dan dus gewoon 3 weken.
 
grappig want ik heb ook alles erop behalve de stoelen achter en het winterpakket. Heb jij sunroof en luchtvering? zit het daar wellicht in
Ik heb alles behalve de achteruitstoelen...

Yes! Datum fixed! Zaterdag 4 maart mogen we 'm gaan ophalen!
Vraagje: worden auto's in deze dagen met winter- of zomer banden geleverd?

Als je geen winterbanden los hebt besteld (de optie) staat hij altijd op zomerbanden (ook al haal je hem mid december met 10cm sneeuw op).
 
5 maart of vrijdag ??????

Te enthousiast: 5 maart

- - - Updated - - -

Ik heb alles behalve de achteruitstoelen...



Als je geen winterbanden los hebt besteld (de optie) staat hij altijd op zomerbanden (ook al haal je hem mid december met 10cm sneeuw op).

Heb de winterbanden-optie. Vraag is nu hoe hij uitgeleverd gaat worden. Vanwege weersverwachting neig je naar winter, maar is wellicht maar voor een paar dagen.
 
Even met je VIN onder de arm naar het SpeakEV forum, accountje aanmaken en RoyZ een PM sturen (Engels). Jezelf even lief voorstellen en vragen of hij een onderzoekje kan doen. Dag later weet je de boot, het schema enz. :)

Ik wilde je nog even bedanken voor de tip!
Als alles klopt wat RoyZ heeft gegeven ( Tesla noemt het volgens hem namelijk " crazy web guesswork" ) is mijn container met daarin de auto op Nederlandse bodem.

"APM 2 Terminal Maasvlakte II, Rotterdam, Netherlands 01-mrt-2016, 09:44 MAERSK WISCONSIN 606E"

..hoe gek kun je jezelf maken zeg ik dan maar:biggrin:

- - - Updated - - -

Zitten de vertragingen in de 90D misschien?

Ik werd ook gisteren gebeld dat de uitlevering een paar dagen, het beste een week, later pas kan plaatsvinden.

Mag ik vragen wanneer je hem besteld hebt?
Zoals het er met mijn 90D uitziet wordt het bij mij alleen maar eerder...
Maar mijn DS was afwezig t/m 29 feb...Misschien krijg ik vandaag ook nog wel een telefoontje.
 
Als alles klopt wat RoyZ heeft gegeven ( Tesla noemt het volgens hem namelijk " crazy web guesswork" ) is mijn container met daarin de auto op Nederlandse bodem.
Is inderdaad een straffe kerel. Zou wel graag weten hoe hij dat allemaal kan opzoeken. Moet toch ergens toegang hebben tot data van Tesla, niet?
Anders kan je met de VIN nummer toch niet zoveel te weten komen.

Heb hem enkel mijn VIN gegeven en wist me direct te zeggen op welke boot mijn wagen zit (was reeds bevestigd door mij DS) en dan ook nog eens de containernr geven .... straf.

De rest lijkt me allemaal een beetje giswerk, of standaard X aantal dagen na aankomst boot.
Volgens hem zou mijn wagen klaar staan voor afhaling in de allerlaatste week van maart.
 
Ik wilde je nog even bedanken voor de tip!
Als alles klopt wat RoyZ heeft gegeven ( Tesla noemt het volgens hem namelijk " crazy web guesswork" ) is mijn container met daarin de auto op Nederlandse bodem.

"APM 2 Terminal Maasvlakte II, Rotterdam, Netherlands 01-mrt-2016, 09:44 MAERSK WISCONSIN 606E"

..hoe gek kun je jezelf maken zeg ik dan maar:biggrin:

- - - Updated - - -



Mag ik vragen wanneer je hem besteld hebt?
Zoals het er met mijn 90D uitziet wordt het bij mij alleen maar eerder...
Maar mijn DS was afwezig t/m 29 feb...Misschien krijg ik vandaag ook nog wel een telefoontje.

Geen dank, zit zelf al weken nagels te bijten en de minuten van de klok af te kijken dus als ik iemand anders zo gek kan krijgen is het alleen maar top ;)

Is inderdaad een straffe kerel. Zou wel graag weten hoe hij dat allemaal kan opzoeken. Moet toch ergens toegang hebben tot data van Tesla, niet?
Anders kan je met de VIN nummer toch niet zoveel te weten komen.

Heb hem enkel mijn VIN gegeven en wist me direct te zeggen op welke boot mijn wagen zit (was reeds bevestigd door mij DS) en dan ook nog eens de containernr geven .... straf.

De rest lijkt me allemaal een beetje giswerk, of standaard X aantal dagen na aankomst boot.
Volgens hem zou mijn wagen klaar staan voor afhaling in de allerlaatste week van maart.

Hij kan enkel zien in welke container welke VIN zit, zou ook verzekeringstechnisch iets kunnen doen qua werk of wellicht werkt hij bij een shipping agency...Als je een containernummer hebt kan elke leek het opzoeken op internet. Doordat hij die link VIN->container kan leggen kan hij je al die info geven. Erg cool en erg nuttig!
Als je container richting Azie gaat kun je het helemaal zelf opzoeken omdat de transporteur daar de VIN nummers gebruikt als referentie# voor een zending, daar staat dan weer een container bij en daarbij de boot.