Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
View attachment 187184

Dat wordt in ieder geval een K-kenteken voor de MS... Ik dacht eigenlijk dat ze de K altijd oversloegen... niet meer dus...

Ik heb een KB...X
Lijkt me voor de Model X een gepaster kenteken dan KB...Z
Dus happy!

Overigens is er 3 jaar geleden ook een signature met een K kenteken uitgegeven (was bij de e-rally present) dus ze doen dit al weer langer.

Mbt militair:

Van oudsher was een "KP auto" een voor de landmacht (ook zo in de volksmond genoemd als je die voor een dienstreis ging ophalen), een "KL auto" voor de luchtmacht en een KM voor KMAR en / of Marine (nooit zo goed op gelet). En bijna altijd donkerblauw...
 
Ik heb een KB...X
Lijkt me voor de Model X een gepaster kenteken dan KB...Z
Dus happy!

Overigens is er 3 jaar geleden ook een signature met een K kenteken uitgegeven (was bij de e-rally present) dus ze doen dit al weer langer.

Mbt militair:

Van oudsher was een "KP auto" een voor de landmacht (ook zo in de volksmond genoemd als je die voor een dienstreis ging ophalen), een "KL auto" voor de luchtmacht en een KM voor KMAR en / of Marine (nooit zo goed op gelet). En bijna altijd donkerblauw...

Toepasselijk! De koninklijke Fokker heeft als registratie PH-KBX....dus jouw founder heeft ook iets van blauw bloed ;)
 
  • Like
Reactions: AnalysiZ
Vraagje voor de kenners. Via cfr.logisuite.net vind ik dat mijn Tesla aan boord is en het schip is vertrokken
upload_2016-7-28_19-53-12.png


Ik heb nu gekeken bij Maersk om te zien welke schepen er vanuit Houston op 24/7 vertrokken zijn:

upload_2016-7-28_19-55-0.png


Dat zou de Missouri kunnen zijn die op 7 augustus in Antwerpen aankomt. Nu belt de DeS me deze morgen met de melding dat mijn Tesla in Tilburg aankomt op 18 augustus en dan zeker 2 weken nodig heeft om terug in elkaar gezet te worden, de levering is dus voorzien de eerste of tweede week van september. Hij sprak ook van een schip RInkens, maar dat staat bovenaan het venster van cfr.logisuite.net boven het VIN nummer. Is dat de naam van het schip of niet?

Kan het zijn dat hij zicht zo vergist dat de Tesla misschien op 18/8 klaar zou zijn in Tilburg of ben ik nu weer te optimistisch?

Groetjes,

Frank
 
Zelfde verhaal hier. Als ik mijn VIN invoer op cfr.logisuite.net, krijg ik nagenoeg dezelfde informatie als Frank. Vessel departed in Houston (wel op 23/07 maar dat zal eerder de shipping zijn, of er zit een verschil ik qua timezone ofzo). Zou dus ook de Maersk Missouri moeten zijn.
Maar mijn DeS meldde me dat die site allicht niet correct is, en dat voor zover hij weet de wagen nog niet op de boot staat. En vandaag kreeg ik een mailtje dat levering om en bij 05/09 zou zijn.
Dat zou dan zo'n 4 maand na de gevraagde leveringsperiode zijn...

Nu ja, als we eens rondkijken of de krant lezen zijn er (veel) ergere dingen in de wereld natuurlijk.
 
In elk geval als jullie VIN op de list van de boot staat moet er toch wel iets van jullie Model S op de boot staat, tenzij dat het verschepen van body, drivetrain en accupack nu volledig gescheiden is en ze apart de oceaan oversteken met verschillende schepen. :eek:
Logisch is het niet, maar als het logistiek of financieel voordeel oplevert doen ze het wel natuurlijk.

Vreemd dat de confirmation-delivery termijn zo opgelopen is.
Dat de eerste maand van een kwartaal weinig uitgeleverd wordt kenden we al langer, maar toch… .
 
Bah, ik heb net het bericht gekregen dat de mijne pas op de assemblagelijn in Tilburg zal zitten op 2/8 (zat reeds op de boot op 2/7) .
Op 5/8 vertrek ik naar Italie en kan onmogelijk voor die datum in Gent afgeleverd worden.
Balen aangezien ik het laatste half jaar de trip gepland hand in het teken van de Tesla
 
  • Disagree
Reactions: geoff79s
Dat zou de Missouri kunnen zijn die op 7 augustus in Antwerpen aankomt. Nu belt de DeS me deze morgen met de melding dat mijn Tesla in Tilburg aankomt op 18 augustus en dan zeker 2 weken nodig heeft om terug in elkaar gezet te worden, de levering is dus voorzien de eerste of tweede week van september. Hij sprak ook van een schip RInkens, maar dat staat bovenaan het venster van cfr.logisuite.net boven het VIN nummer. Is dat de naam van het schip of niet?

Zelfde hier, alleen "VESSEL DEPARTED" staat bij mij een dag eerder.
Mijn DeS gaf van de week nog aan dat levering 2e helft augustus zou zijn. 18aug klinkt dan wel aannemelijk. Maar even mailtje gestuurd :)
 
Zelfde hier, alleen "VESSEL DEPARTED" staat bij mij een dag eerder.
Mijn DeS gaf van de week nog aan dat levering 2e helft augustus zou zijn. 18aug klinkt dan wel aannemelijk. Maar even mailtje gestuurd :)

Ik heb daarnet een mailtje gekregen dat mijn Tesla inderdaad wel op de Missouri zal zitten, en dus op 7/8 in Antwerpen of op 8/8 in Rotterdam van de boot gaat. Ze wordt verwacht op 15/8 in Tilburg. Blijkbaar willen ze tijd genoeg om de wagen van de haven naar Tilburg te krijgen.;

Ik heb nu de belofte dat ze er alles aan doen om de wagen tegen vrijdag 26/8 klaar te hebben in Latem. Ik hoop het, het wachten begint door te wegen.

Ter info: Rinkens is de naam van het bedrijf dat de opzoekmogelijkheden van containers beheert, het is zeker niet de naam van een containerschip.
 
Kleine update... Mijn 90D is de 26e van de boot gekomen in Rotterdam. De tracking-site geeft nog steeds aan als laatste status 'Vessel departed'. De Maersk Montana is inmiddels al in Bremen geweest en nu al weer onderweg naar Norfolk. Wel stond 28 augustus de Final Invoice klaar op Mijn Tesla. Met als levering 10 augustus... geen idee of ze die factuur opstellen als de MS Tilburg binnen gebracht wordt of geautomatiseerd na een x aantal dagen.... Mijn Tesla geeft nog steeds aan 'onderweg vanaf de fabriek'.