Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag dan uiteindelijk mijn Model S 75D kunnen gaan ophalen. Hij staat nog op zomerbanden, maar heb nog geen winterbanden besteld. Ik ben nog aan het nadenken of ik 20 inch velgen zou nemen voor de zomer en dan zouden de standaard 19 inch velgen in de winter gebruikt worden.

Maar morgen vroeg moet ik hem dan al direct voor een paar dagen afstaan, er wordt een coating op gezet en dat duurt een paar dagen om uit te harden.

Ondertussen wel al een uur mee kunnen rijden, al was het vooral in de file op de E40 :(

Ik was wel verbaasd dat auto steer en auto pilot al na een dik half uur kwamen zeggen dat ze konden gebruikt worden.
Kalibratie was sneller dan ik had verwacht.

Beide even uitgetest en het bleek inderdaad te werken. Maar wou het liefst van al nu zelf rijden, dus niet lang getest :p
Welke coating en waar laat je dat doen?
Kan ik het eens nalezen, iemand op het forum ervaring mee?
 
Nope, ik mag morgen om 14 uur! Kan niet wachten!

Nou, gisteren was het zo ver. Allereerste reactie: Wat een auto!

De aflevering had voor mijn gevoel beter gekund;

Er stonden 7 Tesla's onder doek te wachten op hun eigenaars. We kregen eerst de centrale uitleg met daarna de tour door de fabriek. Toen we terugkwamen van de tour was er echter maar 1 Delivery Specialist aanwezig. De jongen die de tour deed is bijgesprongen om de afleveringen mee te doen, maar twee Delivery Specialisten en 7 trappelende eigenaren was niet echt een gelukkige combinatie.

Het gaf ons wel de tijd om met een scherp oog over de auto te gaan, wat ook nodig was;
  • Een lange kras over de frunk
  • Een lange kras van links naar rechts op de trunk
  • Kleine krasjes op het linker- en rechterportier
  • Veel kleine krasjes op het afdekpaneel van de middenconsole
  • Chargeport die niet helemaal zelf sluit
Ik was hier gelukkig al op voorbereid, dus de feestvreugde werd niet al teveel bedorven. Er volgt een afspraak bij het SeC, en ik heb er alle vertrouwen in dat alles goed wordt opgelost.

Verder: Wat een auto! Ik ben er echt zo blij mee, echt fantastisch!
 
  • Like
Reactions: robertvg
Nou, gisteren was het zo ver. Allereerste reactie: Wat een auto!

De aflevering had voor mijn gevoel beter gekund;

Er stonden 7 Tesla's onder doek te wachten op hun eigenaars. We kregen eerst de centrale uitleg met daarna de tour door de fabriek. Toen we terugkwamen van de tour was er echter maar 1 Delivery Specialist aanwezig. De jongen die de tour deed is bijgesprongen om de afleveringen mee te doen, maar twee Delivery Specialisten en 7 trappelende eigenaren was niet echt een gelukkige combinatie.

Het gaf ons wel de tijd om met een scherp oog over de auto te gaan, wat ook nodig was;
  • Een lange kras over de frunk
  • Een lange kras van links naar rechts op de trunk
  • Kleine krasjes op het linker- en rechterportier
  • Veel kleine krasjes op het afdekpaneel van de middenconsole
  • Chargeport die niet helemaal zelf sluit
Ik was hier gelukkig al op voorbereid, dus de feestvreugde werd niet al teveel bedorven. Er volgt een afspraak bij het SeC, en ik heb er alle vertrouwen in dat alles goed wordt opgelost.

Verder: Wat een auto! Ik ben er echt zo blij mee, echt fantastisch!

Tjonge, is het zo dat op elke auto wat aan te merken valt of ben jij de uitzondering ? Ik hoop zaterdag toch op een positieve verrassing!
Veel rijplezier !
 
Tjonge, is het zo dat op elke auto wat aan te merken valt of ben jij de uitzondering ? Ik hoop zaterdag toch op een positieve verrassing!
Veel rijplezier !

Ik denk dat het vooral te maken heeft met de eindejaars/einde kwartaal drukte en dat daardoor de QC wellicht wat te wensen over laat. Daarbij komt ook dat Midnight Silver een kleur is die dit soort krasjes best goed verbergt. Verder geen ervaringen met andere kleuren.

Ik hoop in ieder geval dat onze auto een uitzondering is, en ben er van overtuigd dat het netjes opgelost gaat worden.
 
  • Like
Reactions: RonaldR
Nou, gisteren was het zo ver. Allereerste reactie: Wat een auto!

Het gaf ons wel de tijd om met een scherp oog over de auto te gaan, wat ook nodig was;
  • Een lange kras over de frunk
  • Een lange kras van links naar rechts op de trunk
  • Kleine krasjes op het linker- en rechterportier
  • Veel kleine krasjes op het afdekpaneel van de middenconsole
  • Chargeport die niet helemaal zelf sluit

Lachen he. Dat heb je net een tour gehad waar ze trots vertellen hoe ze de lak controleren. En ze vertellen erbij dat het voornamelijk vrouwen zijn, want die hebben betere ogen (letterlijke quote ;) ).

En dan kom je bij je auto en zit hij onder de krassen.

Na 1 week in de Tesla te hebben gereden heb ik hem ingeleverd voor het oplossen van de krassen. Inmiddels rijd ik al zolang in een BMW loaner dat ik denk dat ik mij eens moet gaan aanmelden op een X5 forum......
 
Lachen he. Dat heb je net een tour gehad waar ze trots vertellen hoe ze de lak controleren. En ze vertellen erbij dat het voornamelijk vrouwen zijn, want die hebben betere ogen (letterlijke quote ;) ).

En dan kom je bij je auto en zit hij onder de krassen.

Na 1 week in de Tesla te hebben gereden heb ik hem ingeleverd voor het oplossen van de krassen. Inmiddels rijd ik al zolang in een BMW loaner dat ik denk dat ik mij eens moet gaan aanmelden op een X5 forum......

Balen Peewee, duurt dan best lang ook. Ik vind het wel enigszins beschamend dat dit soort situaties vooromen in deze prijsklasse:(

Succes met (opnieuw) ophalen...
 
Lachen he. Dat heb je net een tour gehad waar ze trots vertellen hoe ze de lak controleren. En ze vertellen erbij dat het voornamelijk vrouwen zijn, want die hebben betere ogen (letterlijke quote ;) ).

En dan kom je bij je auto en zit hij onder de krassen.

Na 1 week in de Tesla te hebben gereden heb ik hem ingeleverd voor het oplossen van de krassen. Inmiddels rijd ik al zolang in een BMW loaner dat ik denk dat ik mij eens moet gaan aanmelden op een X5 forum......

Dat is heel zuur Peewee! Uiteindelijk komt het goed.. mijn MS heeft vorig jaar ook ruim 2 weken bij de schadehersteller gestaan een week na aflevering.. Toch vervelend ook om aan je omgeving uit te moeten leggen dat de kwaliteit niet optimaal is..
MIsschien eens navragen of je een andere loaner kan krijgen? Beetje zielig ophangen dat het wel heel teleurstellend is dat je nu nog niet elektrisch kan rijden :rolleyes: Ik heb vorig jaar twee weken in een P90D rondgereden, gelukkig geen ICE-loaner gehad...
 
Gisteren mijn 75D opgehaald in Tilburg. In een Tesla opgehaald van het station. Mijn 75D stond netjes op winterbanden en de zomerbanden met velgen lagen achterin. Je kon ze ook bij een bandencentrum laten afleveren, maar ik had de banden liever thuis. Morgen naar Oostenrijk ....

IMG_8884.JPG
IMG_7091.JPG
IMG_3630.JPG