Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Wat gebeurd er nu?
Al twee weken niks . Wachten duurt lang.

View attachment 359072

Jouw auto heeft al de laatste status. De volgende status is dat je auto als "actief" in je account staat. Jouw auto is dus waarschijnlijk al in Nederland en vermoeddelijk staat die als voorraadauto bij een van de Service Centers. Hij moet nu nog vervoerd worden naar de afleverlocatie van jouw keuze.

Ik denk dat dit nadelig is omdat de status updates die wij hebben gekregen (van planning, productie, de grote plas over, eindmontage, etc) allemaal elektronisch geupdate worden. Tesla is niet zo sterk in het maken van contactmomenten en het op de hoogte houden van je aflevering wanneer dat handmatig is.

Ik zou even je sales adviser / verkoper bellen. Die kan je meestal meer vertellen.
 
  • Like
Reactions: Andre
Jouw auto heeft al de laatste status. De volgende status is dat je auto als "actief" in je account staat. Jouw auto is dus waarschijnlijk al in Nederland en vermoeddelijk staat die als voorraadauto bij een van de Service Centers. Hij moet nu nog vervoerd worden naar de afleverlocatie van jouw keuze.

Ik denk dat dit nadelig is omdat de status updates die wij hebben gekregen (van planning, productie, de grote plas over, eindmontage, etc) allemaal elektronisch geupdate worden. Tesla is niet zo sterk in het maken van contactmomenten en het op de hoogte houden van je aflevering wanneer dat handmatig is.

Ik zou even je sales adviser / verkoper bellen. Die kan je meestal meer vertellen.
woensdag 19 december 11:00 uur kan ik m komen halen. met de trein naar tilburg, taxi naar de fabriek. De site wordt idd niet geüpdate en ook de factuur heb ik nog niet. zal allemaal wel goed komen, werkt toch net ff anders dan bij mijn volvo's
 
En hoe bevalt ie? :)
Hij bevalt uitstekend, was al gewend aan elektrisch rijden, mijn vrouw heeft een leaf, maar dit is wel even andere koek :D.
Verbruik valt mij reuze mee, blijf onder de 200.
Heb wel wat gedonder met de keyless entry, bestuurders deurgreep gaat niet automatisch naar buiten als ik m induw, passagiers deur wel dus moet mijn auto altijd ontgrendelen met de sleutel(fob).
Verder wat lekkage bij het kleine raampje bestuurders deur.

Bovenstaande zal wel een keer opgelost worden hoop ik.
 
Mm, ja toch weer jammer dat de einde kwartaal race bij Tesla weer zichtbaar is in dit soort details.

Zeker zo'n lekkage kan ik dan weer niet bij als je Tesla ziet poggen over hun regentunnel waarin ze elke auto uitgebreid zouden testen met jets vanuit elke richting. Hoe kan het dan dat de klant met een beetje regen het binnen nat ziet worden?
 
Hallo, Ik heb op de valreep nog een direct beschikaar 4% model S op de Tesla website gevonden en afgelopen maandag besteld.. De verwachte levertijd is 14 dagen van deze demo-auto met zo'n 3500 km op de teller. De laatste dagen door de diverse fora geworsteld. Mijn vragen zijn 1. Is 14 dagen ook 14 dagen of moet ik rekening houden met langere levertijd. 2. Gaan leveringen van demomodellen via lokale vestigingen of gaan deze ook centraal via Tilburg of juist via Tesla Service centers (bijv Amsterdam). Thx!
 
Hallo, Ik heb op de valreep nog een direct beschikaar 4% model S op de Tesla website gevonden en afgelopen maandag besteld.. De verwachte levertijd is 14 dagen van deze demo-auto met zo'n 3500 km op de teller. De laatste dagen door de diverse fora geworsteld. Mijn vragen zijn 1. Is 14 dagen ook 14 dagen of moet ik rekening houden met langere levertijd. 2. Gaan leveringen van demomodellen via lokale vestigingen of gaan deze ook centraal via Tilburg of juist via Tesla Service centers (bijv Amsterdam). Thx!
Toch niet die zilvergrijze P100D? Daar zat ik over te dubben:-(
Ik denk dat je er zelf afspraken over kan maken. Ik denk dat een SEC mogelijk is en dat de 14 dagen makkelijk gehaald kunnen worden maar dat je zelf pro-actief aan de bak moet (en dat valt niet mee deze tijd, de bereikbaarheid is niet top (understatement)

In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop!
 
Hallo, Ik heb op de valreep nog een direct beschikaar 4% model S op de Tesla website gevonden en afgelopen maandag besteld.. De verwachte levertijd is 14 dagen van deze demo-auto met zo'n 3500 km op de teller. De laatste dagen door de diverse fora geworsteld. Mijn vragen zijn 1. Is 14 dagen ook 14 dagen of moet ik rekening houden met langere levertijd. 2. Gaan leveringen van demomodellen via lokale vestigingen of gaan deze ook centraal via Tilburg of juist via Tesla Service centers (bijv Amsterdam). Thx!

Gefeliciteerd! Die 14 dagen moet normaal gesproken wel lukken. Ik kocht in juni vorig jaar een demo en die kon ik binnen een week ophalen. Misschien hebben ze nu wat meer marge ingebouwd vanwege de Model 3-drukte. De uitlevering van demo's vond destijds plaats via Tilburg. Ik weet niet of de Model 3-afleveringen daar verandering in hebben gebracht.
 
Toch niet die zilvergrijze P100D? Daar zat ik over te dubben:-(
Ik denk dat je er zelf afspraken over kan maken. Ik denk dat een SEC mogelijk is en dat de 14 dagen makkelijk gehaald kunnen worden maar dat je zelf pro-actief aan de bak moet (en dat valt niet mee deze tijd, de bereikbaarheid is niet top (understatement)

In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop!

yep idd de zilvergrijze P100D ;) Was al gaan bellen. Alle lijnen komen volgens mij centraal uit en kom niet verder dan boodschap achterlaten.
 
Ja er wordt nog gewacht op een 4%-er! En wat ik begrepen heb nog ruim 1.500 mensen met mij!!

Ik ben nieuw hier. Mijn situatie van m'n Tesla via de leasemaatschappij.

  • Oktober 2018 - Keuze gemaakt van de auto's die op de boot staat,
  • Keuze aangepast omdat die specifieke model niet meer beschikbaar was,
  • Afspraak gemaakt, levering 2e helft december.
  • Kentekenbewijs ontvangen.
  • Afspraak geannuleerd.
  • Afspraak gemaakt, levering 2e helft januari.
  • Afspraak geannuleerd.
  • Levering midden februari, nog niks vernomen...
 
Ja er wordt nog gewacht op een 4%-er! En wat ik begrepen heb nog ruim 1.500 mensen met mij!!

Ik ben nieuw hier. Mijn situatie van m'n Tesla via de leasemaatschappij.

  • Oktober 2018 - Keuze gemaakt van de auto's die op de boot staat,
  • Keuze aangepast omdat die specifieke model niet meer beschikbaar was,
  • Afspraak gemaakt, levering 2e helft december.
  • Kentekenbewijs ontvangen.
  • Afspraak geannuleerd.
  • Afspraak gemaakt, levering 2e helft januari.
  • Afspraak geannuleerd.
  • Levering midden februari, nog niks vernomen...
Dat is dan wel raar want in tegenstelling tot de levering van de 3 gaat die van de S soepel. Eigenlijk kunnen ze op moment van bestelling de leverweek al aangeven. Enige vertragende factor kan de boot zijn.

Maar proficiat met je keuze. Ga je geen spijt van krijgen!
 
15 december 2018 een Model S uit voorraad 4% bij Leaseplan. Ondanks de belofte van leaseplan en Tesla dat er binnen 2 weken geleverd ging worden. Heb ik eindelijk een afspraak voor volgende week. Deze afspraak ook pas na vele boze mailtjes en telefoontjes.

Goede nieuws is dan wel dat hij volgende week komt!
 
Gefeliciteerd! Die 14 dagen moet normaal gesproken wel lukken. Ik kocht in juni vorig jaar een demo en die kon ik binnen een week ophalen. Misschien hebben ze nu wat meer marge ingebouwd vanwege de Model 3-drukte. De uitlevering van demo's vond destijds plaats via Tilburg. Ik weet niet of de Model 3-afleveringen daar verandering in hebben gebracht.

Gaat idd via Tilburg. 14 dagen zijn nu voorbij. Ik heb te horen gekregen dat de leasemaatschappij een schouwing in heeft gelast voor levering omdat het een demo is. Even wachten hierop. Dan pas krijgt Delivery een seintje voor inplannen van de levering. Nog even geduld dus.