Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model X

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft iemand enig idee wat de uiterste besteldatum is voor een nog nieuw te produceren model X om deze nog in december 2018 op kenteken te zetten?

Om hier nog even op te reageren. Ik kreeg recent een mail van Tesla met deze informatie:

"Indien u uiterlijk op 15 juli 2018 een nieuwe Tesla bestelt, kunnen wij u garanderen dat uw auto in 2018 geregistreerd en geleverd wordt. Daarmee zet u de bijtelling van 4% vast voor een periode van 60 maanden."

Dit betekent niet dat je auto zo laat mogelijk wordt geleverd, maar wel in 2018. Kan dus zijn dat je 'm bij wijze van spreke morgen al geleverd krijgt, maar je zit in ieder geval veilig qua 4% bijtelling.
 
Wij hebben vandaag een nieuwe X 100d besteld ter vervanging van onze geliefde model S p85 uit november 2013. De X wordt geleverd in november, zodat maximaal gebruik kan worden gemaakt van de 0% bijtelling op de S en de 4% bijtelling op de X.

Wij krijgen dus een tweede X naast onze model X p100d. Deze tweede X is iets conservatiever qua kleurstelling: de p100d is rood met wit interieur en carbon, de 100d wordt midnight zilver met crème interieur, ook carbon. Verder ook het pup, eigenlijk enkel vanwege de geluidsinstallatie en het verwarmbare stuur (op de p100d waren dit nog losse opties). Ook de 100d wordt een 7-zitter, maar nu met de neerklapbare tweede zitrij.

Over vijf maanden zijn wij dus ook volledig Classic af :(
 
Wij hebben vandaag een nieuwe X 100d besteld ter vervanging van onze geliefde model S p85 uit november 2013. De X wordt geleverd in november, zodat maximaal gebruik kan worden gemaakt van de 0% bijtelling op de S en de 4% bijtelling op de X.

Wij krijgen dus een tweede X naast onze model X p100d. Deze tweede X is iets conservatiever qua kleurstelling: de p100d is rood met wit interieur en carbon, de 100d wordt midnight zilver met crème interieur, ook carbon. Verder ook het pup, eigenlijk enkel vanwege de geluidsinstallatie en het verwarmbare stuur (op de p100d waren dit nog losse opties). Ook de 100d wordt een 7-zitter, maar nu met de neerklapbare tweede zitrij.

Over vijf maanden zijn wij dus ook volledig Classic af :(
Gefeliciteerd Daniel! We staan weer gelijk! 5-5 :)
Overigens was mijn nieuwe X gisteren een dagje terug bij SeC Rotterdam voor een paar door jou aangewezen afleverpuntjes; kreeg ik een heuse SRN classic als loaner mee. Trip down memory lane......mijn hemel wat zijn die auto's geëvolueerd in 5 jaar........
 
Vorige week vrijdag 22-6 een afspraak gemaakt om onze nieuwe model X op te halen op donderdag 28-6. Op het moment van het maken van de afspraak stond onze model X vooraan in de lijn en zou deze bijna klaar zijn. Woensdag avond 27-6 kreeg ik te horen dat de auto nog niet klaar was (maar wel vooraan stond in de lijn). Mogelijk levering zou nu op zaterdag 30-6 plaatvinden. Echter werd ik op vrijdag verteld dat dit ook niet gehaald ging worden, maar geen verdere reden daarbij. Ik zou wel gebeld worden wanneer de auto klaar was (en of ik al wel in de app had gekeken naar de status van de auto....) Ik ben wellicht wat ongeduldig, maar iemand enig idee wat de reden van dit oponthoud zou kunnen zijn of is er iemand met eenzelfde ervaring?
 
Vorige week vrijdag 22-6 een afspraak gemaakt om onze nieuwe model X op te halen op donderdag 28-6. Op het moment van het maken van de afspraak stond onze model X vooraan in de lijn en zou deze bijna klaar zijn. Woensdag avond 27-6 kreeg ik te horen dat de auto nog niet klaar was (maar wel vooraan stond in de lijn). Mogelijk levering zou nu op zaterdag 30-6 plaatvinden. Echter werd ik op vrijdag verteld dat dit ook niet gehaald ging worden, maar geen verdere reden daarbij. Ik zou wel gebeld worden wanneer de auto klaar was (en of ik al wel in de app had gekeken naar de status van de auto....) Ik ben wellicht wat ongeduldig, maar iemand enig idee wat de reden van dit oponthoud zou kunnen zijn of is er iemand met eenzelfde ervaring?
Waarschijnlijk een ongelukje mee gebeurd...:D:eek:
 
Tesla heeft de rente voor financial lease aangepast: deze is nu 2,5% in plaats van 3,95% voor bestellingen die in Q3 worden geleverd. Voor leveringen in Q4 zou nog steeds 3,95% gelden.

Op basis hiervan hebben wij ervoor gekozen de levering van de X te vervroegen van november naar september.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Tesla heeft de rente voor financial lease aangepast: deze is nu 2,5% in plaats van 3,95% voor bestellingen die in Q3 worden geleverd. Voor leveringen in Q4 zou nog steeds 3,95% gelden.

Op basis hiervan hebben wij ervoor gekozen de levering van de X te vervroegen van november naar september.

Interessant! Er werd heel veel druk uitgeoefend om te leveren voor 30-06 voor de financieringsactie van 1.99%. Achteraf gezien valt die actie dus wel mee. Was nog steeds minder dan die 2.5% nu, maar het verschil is veel minder groot.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Helaas krijg ik al ruim anderhalve week te horen dat de auto bij het laatste punt in de lijn (in Tilburg) staat en dat deze elk moment klaar kan zijn. Ik had al een afspraak staan voor ophalen op 28-6, maar die ging dus niet door op het laatste moment. Ik krijg ook niet bovenwater wat er nou zorgt voor de vertraging en ik begin een beetje te vrezen dat wij onze vakantieplannen niet meer gaan halen.

Dat ging de vorige keer (bij ophalen van onze MS) toch wel wat beter....