Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

werkplek in je tesla...

This site may earn commission on affiliate links.
Sindskort de trotse bezitter van een Model X. Voor mijn werk maak ik veel km's naar klanten in binnen en buitenland (ik heb hem nu ongeveer twee maanden en heb al 19k op de teller o_O....).

Als kersverse teslarijder heb ik dus toch al menig supercharger van dichtbij gezien. Nu drink ik graag kopjes koffie, en vind ik het nog enorm leuk om met andere teslarijders te praten, maar zeker op de wat meer uitgestorven plekken of bij slecht weer zou ik graag wat werken op mijn laptop in mijn tesla. Ik ga meestal naar binnen bij het aangrenzende hotel, maar zou liever in mijn eigen X werken.

Ik heb al wat gezocht en vond ook hier op het forum een "billig" eetplankje om aan je stuur te klemmen, maar die was erg klein en zie het ook niet zitten om mijn 17 inch laptop zo aan mijn stuur te hangen :confused:. Ik heb ook al eens iemand met een soort camping tafeltje achterin een Model S zien zitten :D, maar dat lijkt me ook niet echt super. Mijn vrouw kwam al met een Ikea schootplankje waar je thuis lekker op de bank mee kunt eten tijdens studio sport, maar dat bleek ook 3 keer niks om langer op te werken en zat er een beetje knullig mee te balanceren op mijn knieën, zeker niet handig als je met een losse muis werkt.

Ik zal vast niet de enige zijn maar vind er toch weinig over, of kijk ik er overheen? Iemand een oplossing of idee?

Groeten, Floris

Nice article that you shared. Thank you!
 
  • Like
Reactions: flarx
De planken van Drivetable zijn m.i. niet heel klein...
en ruimte voor een muis.
DRIVERTABLE.com - dutch design for your tesla

ik heb in de tussentijd een drivertable besteld en al menig uurtje mee gewerkt. precies wat ik zocht, zeker nu met corona zie je mij niet meer bij de valk binnen en krijg veel meer gedaan onderweg tijdens werktijd, supertip Klaas!!

Ik heb eennXPS 13" met 4K scherm. Perfect voor in de auto, trein, vliegtuig. Met ook touchscreen.

Gewoon die 17" weg doen. Dat is geen laptop maar een portable desktop.....

helemaal gelijk, maar correctie ik heb een 16inch macbook pro...mijn vorige was een 17ich, vandaar de verwarring...heb dat wel nodig voor mijn werk. een 13 inch is zeker handzamer, en zou nog beter passen, maar voor mij werkt dat niet.
 
  • Like
Reactions: Klaas
Ziet er doordacht uit. Ik heb zelf een 3 en daar vind ik de bestuurdersplek erg krap voor een laptop. Jammer dat dat stuur niet los kan :). Benieuwd of dat met zo’n plank anders zou zijn.

in de x ruimte genoeg, maar mijn collega heeft een model 3 en ook een drivertable aangeschaft, ook heel tevreden over de ruimte.

hier een filmpje van de eerste installatie, zie je hoe ze de stoel de eerste keer moet instellen, fluitje van een cent.

 
Verrasend praktisch in gebruik! Ik ben fan

Ik ook, ik gebruik hem al een tijdje, en ga niet meer weg zonder!

Het ziet er mooi uit, maar allejezus wat een geld voor een simpel CNC-gefreesd plankje..

Dat is relatief... Dit gebruik ik zakelijk dus btw terug, de kosten aftrekken en ieder uurtje dat ik ermee kan vullen levert hij me juist geld op. Zeker met de huidige maatregelen hoef/kan ik nergens meer naar binnen als ik sta te laden, dus heb ik liever onderweg wat meer gedaan als ik toch stil sta.

Naja simpel, de afwerking en pasvorm is verrassend netjes. Daar is goed over nagedacht, en dat merk je in het gebruik, ik kan het zeker aanraden!
 
  • Informative
  • Like
Reactions: shthpnz and flarx
Dat is relatief... Dit gebruik ik zakelijk dus btw terug, de kosten aftrekken en ieder uurtje dat ik ermee kan vullen levert hij me juist geld op. Zeker met de huidige maatregelen hoef/kan ik nergens meer naar binnen als ik sta te laden, dus heb ik liever onderweg wat meer gedaan als ik toch stil sta.

Naja simpel, de afwerking en pasvorm is verrassend netjes. Daar is goed over nagedacht, en dat merk je in het gebruik, ik kan het zeker aanraden!

Ik begrijp wat je bedoelt maar ben het toch niet helemaal met je eens. Het mag je veel waard zijn, maar dat maakt het nog steeds niets anders dan een simpele plank voor een allejezus hoge prijs.
 
Ik kwam onlangs een alternatief tegen voor de “drivertable”, voor een stuk aantrekkelijkere prijs: TesmeX® Table für dein Tesla Model 3

Hij is opvouwbaar, wat me wel praktisch lijkt. Ik vraag me alleen af of hij even stabiel zal zijn, de Drivertable leunt immers op het stuur, en de tesmex niet.
Op deze video ook een beeld van de Tesmex

En ter vergelijking een video van de Drivertable, die wel veel steviger oogt, niet doorbuigt, maar minder handig is op te bergen, lijkt mij...
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: job-lek and JelleK