TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Werkt cabin overheating protection?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by ErwinL, Jun 21, 2017.

1. ErwinL

ErwinL Member

Is er iemand waarbij de airco wel start als het heet is in de auto? Heb het idee dat het echt niet werkt of moet er nog meer ingesteld worden als alleen het schuifbalkje op "on" trekken?

2017-06-21_17-37-51.PNG

2. Janc

Janc Member

Normaal schakelt airco na x minuten uit als je deze met app hebt aangezet. Met deze functie op aan blijft airco draaien (na starten via app)tot accu leeg is, zelfs met deze functie durf ik toch mijn hond op dit soort dagen niet in de auto te laten.

3. BobbyKings

BobbyKings Silver

Een van de condities is dat je alarm uit staat.
    Volgens mij ook voldoende state of charge.
    Als een domme leegtrekken zal hij niet doen.

4. Glitch

Glitch Member

Hoe krijg je het alarm eraf? Niet dat ik het eraf wil halen maar snapte de functie ook niet echt.

5. CO2CLEAN

CO2CLEAN Olivier Willemsen

Alarm deactiveren door volgende stappen (p133 handleiding): controls--> settings--> safety & security --> alarm.

6. Duke-U

Duke-U Member

Let op, smart conditioning zet niet altijd de airco aan, hij blaast lucht door de auto. Pas als het onvoldoende werkt gaat de airco erbij. Hij houdt de temp onder 40graden. Dus niet de ingestelde temp.

Ik gebruik dat veel als de auto op de oprit staat of op het parkeerdak bij YES!Delft en het werkt goed. Alarm moet je uitzetten (de optie overheat protection is grayed out bij alarm aan) anders zou die af gaan op de luchtbeweging / geluid.

Halfuurtje voor vertrek via de app de airco aanzetten koelt hem vervolgens naar ingestelde temp.

7. jappie911

jappie911 Member

Ik gebruik de airco middels de app natuurlijk ook erg veel momenteel.. heerlijk.

Tevens heb ik de hier boven genoemde functie eens aangezet, en hoewel ik hem nog niet daadwerkelijk gehoord heb, is de meest hoge temperatuur tot nu toe gezien; 39,9 graden C. en dat lijkt mij geen toeval, en toch ook bij lang parkeren in de volle zon.

Om daadwerkelijk bij te dragen aan de veiligheid lijkt mij een wat lagere temperatuur wat logischer, maar ok, het helpt wellicht voor de echte noodgevallen waarbij een drop... echt zijn hond of kind vergeet.

8. nico180

nico180 Serge

Elon heef eerder op Twitter laten weten dat de temperatuur in te stellen zal zijn. Dus in latere update.

Ik vraag me af of het verzekeringstechnisch oké is om het alarm uit te schakelen.

Ik heb het niet echt nodig al vindt ik het wel beter voor alle materialen in de auto om het niet te heet laten worden. Toch even kwartiertje airco aan voor vertek is genoeg om heerlijk fris op pad te gaan

9. Glitch

Glitch Member

Ik gebruik zelf ook de app om hem even aan te zetten hoeft het alarm ook niet uit. Opzich wel bijzonder dat het Tesla alarm zich niet kan managen wanneer die overheat protection aangaat. Bv. Auto wordt warmer dan X graden, alarm wordt enkel op fysieke sloten gezet en ultrasoon bv.

10. ErwinL

ErwinL Member

Vreemd hoor dat het alarm dan uit moet staan. Heeft iemand wel gehad dat als je de airco met de app start het alarm af gaat?

11. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

staat de functie wel aan via de console ?

12. Steven

Steven Member

Yep, ik.;). Maar er zijn er meer naar ik weet van discussies paar jaar geleden.

13. Ton S90D

Ton S90D Member

Overheat protection zegt het al, het is bedoeld als beveiliging tegen oververhitting als je bijv. een huisdier in je auto achterlaat. Het is NIET bedoeld als een constante (langer dan een 1/2 uur) airco.

14. Ipe

Ipe Member

Een hond hoort op een boerenerf.

15. Duke-U

Duke-U Member

<<<<==== Uhhmmmm..... ;)

• Funny x 1
  16. Jesper Weiland

Als mijn auto met alarm uit staat (doe ik ivm de hond die soms even wacht in de auto - als het niet warm is) en daarnaast staat de auto van mijn collega dan is zijn Model S 50+ graden en die van mij max 39.9. Werkt dus goed, al is 40 graden al wel erg veel.

17. Tampert

Tampert Member

Wat al mooi zou zijn is dat de ventilatie zonder airco aan kan vanuit de app. Dan kost het maar weinig accu capaciteit en toch niet overdreven heet in de auto.

18. BertXL

BertXL Member

Een hond hoort in elk geval niet in een auto waar lucht van 40° wordt rondgeblazen. Of hij persé op een boerenerf moet zitten is nog iets anders, natuurlijk.

• Like x 1

Share This Page