Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie doet er mee met een test voor een smart charging App?

This site may earn commission on affiliate links.
Zat partijen die allang weten wie je bent al voordat je de eerste vraag beantwoordt...
OK, en dan? Je IP adres hebben ze echt veel aan. Lokatie (bij benadering) en provider. Ik haal veel meer info uit sommige foto's welke hier gepost zijn. Erg grappig, blurren zich suf maar laten alle meta data staan. Lokatie op de meter nauwkeurig, informatie over de gebruikte camera, tijd en datum, hoeveel foto's je al hebt gemaakt etc. Soms zelfs nog wanneer men de blur heb gemaakt en vanaf welke lokatie en pc naam. Afijn, ik bedoel alleen maar dat we allemaal zo begaan zijn met privacy en dan gaan zeuren over een anonieme vragenlijst terwijl je op dit forum alles al hebt prijsgegeven. Van iedereen is bekend welke Tesla zij hebben, wanneer gekocht, voor hoeveel, lease of eigendom, woonplaats, leeftijd, geslacht, waar ze laden etc etc. Als deze partij of enig ander ook maar iets van kwade bedoelingen zou hebben ga je echt niet deze 5 simpele vragen stellen want die hebben wij hier toch allemaal al eens beantwoord. Verschil is alleen nu vragen ze het netjes ipv gewoon deze data hier harvesten en je dan uitnodigen.
 
OK, en dan? Je IP adres hebben ze echt veel aan.
Hmm... ik werd recent ongemerkt door Sanoma op eigen naam ingelogd op een forum waar ik altijd een alias gebruik, en op nu.nl wordt ik ook netjes op eigen naam verwelkomd, hoeveel cookies ik ook wis en vragen om mijn ongewenste Sanoma Account te wissen gaat voorlopig zomaar niet...

Misschien zeur ik, maar ik ben klaar met dataverzamelaars met sleepnet.
 
Hmm... ik werd recent ongemerkt door Sanoma op eigen naam ingelogd op een forum waar ik altijd een alias gebruik, en op nu.nl wordt ik ook netjes op eigen naam verwelkomd, hoeveel cookies ik ook wis en vragen om mijn ongewenste Sanoma Account te wissen gaat voorlopig zomaar niet...

Misschien zeur ik, maar ik ben klaar met dataverzamelaars met sleepnet.

Kees, ik geef je daar helemaal gelijk in! We zitten echt wel op een lijn hierin maar daar gaat het hier niet om toch in dit geval. Het in perspectief plaatsen is wat ik tracht te doen. Openlijk roepen BAD over een simpele eerste vraag maar wel je gehele hebben en houwen hier op dit forum neerplempen.
 
Hmm... ik werd recent ongemerkt door Sanoma op eigen naam ingelogd op een forum waar ik altijd een alias gebruik, en op nu.nl wordt ik ook netjes op eigen naam verwelkomd, hoeveel cookies ik ook wis en vragen om mijn ongewenste Sanoma Account te wissen gaat voorlopig zomaar niet...
Misschien zeur ik, maar ik ben klaar met dataverzamelaars met sleepnet.

25 mei 2018 gaat de nieuwe Europese Wet databescherming (GDPR/AVG) in. Bedrijven hebben vanaf 25 mei 2016 de tijd gekregen om hun gehele dataverwerking 'privacyproof' te maken. Op dit moment heerst er in diverse bestuurskamers nogal wat onrust omdat veel bedrijven nog niet aan die eisen voldoen. Het staat helaas vast dat een flink aantal bedrijven niet aan die wettelijke eisen gaan voldoen. Er zijn simpelweg niet voldoende juristen/adviseurs die de bedrijven kunnen bijstaan.
De boetebedragen bij het niet voldoen aan die wet bedragen maximaal 20.000.000 euro, geen kattendrek.
De nieuwe Europese wet databescherming (GDPR): tien veranderingen - Emerce
 
Ik heb het vragenlijstje wel ingevuld, en ben nog niet gebeld door een Prins uit Nigeria, heb nog geen phishing mails gehad van een "bank", mijn Gmail is nog niet gehackt, nog geen verkopers voor donkergroene energie aan de deur gehad, nog geen OV all in one dienstverlening aangesmeerd gekregen (kansloos ;)), nog geen reclame voor de Ampera E in de bus gekregen (nog kanslozer :p), geen referrals voor een tweede Model S3X vanuit Tesla gezien.

Dus misschien valt het allemaal wel een beetje mee.

Helaas ook nog geen I-pad of wellness arrangement gekregen. Of zelfs maar iets meer info over de test.

Wellicht ben ik niet smart genoeg voor smart charging. o_O
 
  • Funny
Reactions: robertvg
Kees, ik geef je daar helemaal gelijk in! We zitten echt wel op een lijn hierin maar daar gaat het hier niet om toch in dit geval. Het in perspectief plaatsen is wat ik tracht te doen. Openlijk roepen BAD over een simpele eerste vraag maar wel je gehele hebben en houwen hier op dit forum neerplempen.
Ik snap dat je mijn (veel voorkomende) allergie voor niet-transparante dataverzamelaars slecht kunt rijmen met het soms delen van privacy-gevoelige info op TMC en elders.

W.m.b. gaat het over transparantie en zelf kiezen met wie je gegevens deelt, welke, hoe, wanneer, en met welk doel. Deze onderzoeker is daarover niet transparant en heeft eerst een privacy-gevoelige vraag. Dat stoort me.

Genoeg hierover w.m.b., de profilers kunnen hun hart weer ophalen.

(Ik ben wel zo slim om niet te vertellen dat ik die K uit Groningen ben en een foto van een verre verre achterneef gebruik).
 
  • Funny
  • Like
Reactions: HWS and pvh
@BobbyKings Bedankt voor het meedoen! Helaas hebben wij geen Nigeriaanse royalty in dienst en gelukkig ook geen Gmail hackers! Wij gaan vandaag of morgen aan de slag met de aanmeldingen, dus je zal zeker van ons gaan horen.

@Keezje jouw feedback hebben wij gewaardeerd. Zoals je merkt in de reacties hierboven hebben mensen verschillende definities van "privacy gevoelig" en wij hadden de eerste vraag van de enquete zelf dan ook niet als zodanig ingeschat. Voor ons zijn de gegevens alleen van belang voor het doen van de gebruikerstest, en we zullen ze natuurlijk nergens anders voor gebruiken: dit staat nu ook nog beter bij de laatste vraag op de enquete.