Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie doet wat?

This site may earn commission on affiliate links.
Relatief veel mensen op dit forum hebben elkaar persoonlijk leren kennen tijdens evenementen zoals de e-rally. En de uitingen op dit forum zijn van dusdanig niveau dat men zich daarvoor niet hoeft te schamen. Dit maakt dat velen - ook ik - het niet bezwaarlijk vinden dat onze identiteit kenbaar is.

Bovendien geldt voor mij dat ik (en mijn andere kantoorgenoten) ook vrij prominent op onze kantoorwebsite te vinden zijn, met daar vervolgens weer koppelingen naar onder andere linked-in profielen.

Ik zie dus niet direct een bezwaar tegen deze openheid. Ik zie daarentegen wel voordelen: anonimiteit maakt dat sommigen menen alles te kunnen roepen op het internet, dat vind ik nu ook niet direct een pluspunt van anonimiteit.

Maar goed, ik ben slechts een eenvoudig advocaat en geen expert op security! :D
Kan je wel bijpraten een keer over security hoor.
 
Oorspronkelijk leraar, maar ooit in de ICT beland zoals velen hier. Eerst in loondienst als consultant, veelal bij banken. Later een eigen automatiseringsbedrijfje begonnen. Nu sinds 2003 wat heel anders; ik ben eigenaar van een bedrijf dat Land Rover Defenders restaureert. We halen ze tot het laatste boutje uit elkaar, galvaniseren elk stalen deel en bouwen ze weer opnieuw op. Hierna gaan ze min of meer onbeperkt lang mee. De motoren waren toch al goed voor een miljoen kilometer, nu de rest van de auto ook makkelijk. Hiermee zijn ze heel duurzaam, OK, de uitstoot per km is wat hoger, maar tijdens de levensduur van één van onze projecten hadden er minstens 10 aygo's of C1's geproduceerd moeten worden plus kisten vol met onderdelen om die moderne wegwerpauto's rijdend te houden. Zakelijk ook leuk, youngtimer dus lage bijtelling, hele lage afschrijving en iets bijzonders.
Helaas doet het milieu mijn bedrijf geen goed, de angst voor de milieuzone's heeft onze wachtlijst voor een nieuw project doen slinken van drie jaar naar een half jaar. (we zijn overigens op dit moment een volledig elektrische Defender aan het bouwen, met een Tesla 60KW accupakket)
Ik zag dit aankomen en ben daarom vijf jaar geleden met een ander bedrijf begonnen. Hiermee verhuren we (op dit moment) twintig Land Rover Defenders met daktenten en kampeeruitrusting voor avontuurlijke vakanties.
Ook duurzaam, de klant kan het het hele jaar in zijn wegwerpauto rijden en de leuke vakantieritten worden gemaakt door een kleine vloot auto's die optimaal worden ingezet. Het zijn allemaal oude auto's, ik heb er met kilometerstanden van meer dan zes ton, en zijn doen het allemaal probleemloos. Gemiddeld 40K kilometers per jaar per auto, dus per jaar, en voornamelijk in de paar zomermaanden 800.000 km's. Toch op jaarbasis gemiddeld maar drie pechgevallen. We zorgen natuurlijk wel dat ze technisch 110% zijn nagekeken voor het huurseizoen.
Als je rustig rijdt zijn ze ook nog eens behoorlijk zuinig voor een grote zware auto 1 op 10 is goed te halen, zelfs met boot van 2500 kg of caravan er achter.
Toch zijn voor dit bedrijf de milieuzones ook weer een bedreiging, gelukkig gaan de meeste van onze klanten het liefst zo ver mogelijk weg van de bewoonde wereld, maar je weet maar nooit hoe veel er nog bij komen.
Ik heb goede hoop dat er nog even wat milieuzones bijkomen en dat het dan weer gaat afnemen, hoeveel oude auto's zijn er over een paar jaar nog over? Het is waarschijnlijk niet lonend om voor de paar auto's nog dure milieuzones in stand te houden.
37611853_2189436964621993_3219879175846363136_n.jpg
 
ik ga bijna denken dat Tesla's voor IT nerds zijn.
of komt het omdat IT nerds van techniek houden en als ik naar mezelf kijk, na het behalen van het rijbewijs al uitgekeken waren op een ice auto?

ook ik ben alweer ruim 20 jaar it nerd (zelfstandig), begonnen als cam programmeur industriële automatisering, naar engineer in brede zin oa citrix, vmware, cisco, hyper-v, azure, nutanix en ervaring in branches als, kantoor meubilair, farmacie, bouw, e-fulfilment, waterschappen en olie industrie.
 
ik ga bijna denken dat Tesla's voor IT nerds zijn.
of komt het omdat IT nerds van techniek houden en als ik naar mezelf kijk, na het behalen van het rijbewijs al uitgekeken waren op een ice auto?

ook ik ben alweer ruim 20 jaar it nerd (zelfstandig), begonnen als cam programmeur industriële automatisering, naar engineer in brede zin oa citrix, vmware, cisco, hyper-v, azure, nutanix en ervaring in branches als, kantoor meubilair, farmacie, bouw, e-fulfilment, waterschappen en olie industrie.

Ha, niet allemaal hoor. Ik begrijp helemaal geen fluit van ICT en zal 3/4 van alle software mogelijkheden van de Tesla ook niet gebruiken.....
Ik ben een specialist inkomen bij een verzekeraar. Dat betekent dat ik in een commerciele rol dagelijks bezig ben met alles wat te maken heeft met verzuim, risico van inkomensverlies en duurzame inzetbaarheid. De Tesla en KIA e-Niro zijn niet gekozen vanwege de techniek (al is dat wel een dikke plus), maar met het oog op een betere toekomst voor ons allemaal.
 
Psycholoog, gepromoveerd op de psychologie van geheimen. Part-time verbonden aan Tilburg University en Nyenrode Business Universiteit. De rest van de tijd ben ik professioneel spreker en geef ik lezingen over financiële psychologie en besluitvorming, met name voor financiële instellingen en kantoren.
 
Psycholoog, gepromoveerd op de psychologie van geheimen. Part-time verbonden aan Tilburg University en Nyenrode Business Universiteit. De rest van de tijd ben ik professioneel spreker en geef ik lezingen over financiële psychologie en besluitvorming, met name voor financiële instellingen en kantoren.
Misschien kun jij Elon dan poaken om de geheimen omtrent de 85kwh batterijen te onthullen :cool:
 
  • Funny
Reactions: Nowyony and job-lek