Ook hier een 85kWh batterij die niet meer boven de 100kW uitkomt (onder goede omstandigheden qua SOC en temperatuur) bij een Tesla SuC met type 2 of FastNed 175/350kW met CCS. Ruwweg is het onder de 45% SOC is het ~80kW en daarboven gaat het van ~65 => 45kW. En dat was vroeger toch duidelijk hoger.
Of dat komt vanwege brandrisicoreductie of het maximaliseren van de kans op 80% na 8 jaar of ...?
Niemand zit op een falende batterij te wachten en Tesla al helemaal niet (ivm met hun garantie), maar dit is het terugdraaien van afgesproken functionaliteit (120kW SuC) terwijl er een redelijke oplossing mogelijk is: naar ik begrijp, heeft de 100kWh batterij dit euvel niet...
Meningen? Suggesties? Waarnemingen?
Of dat komt vanwege brandrisicoreductie of het maximaliseren van de kans op 80% na 8 jaar of ...?
Niemand zit op een falende batterij te wachten en Tesla al helemaal niet (ivm met hun garantie), maar dit is het terugdraaien van afgesproken functionaliteit (120kW SuC) terwijl er een redelijke oplossing mogelijk is: naar ik begrijp, heeft de 100kWh batterij dit euvel niet...
Meningen? Suggesties? Waarnemingen?