Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?

This site may earn commission on affiliate links.
Goedenavond Tesla rijders,

Update:
Had vanmiddag berichtje geplaatst over verminderde range van model S, hier weer nieuwe ontwikkelingen.
Zojuist naar Eindhoven gereden en tijdens instappen opeens range weer bijgesteld van 295 naar 322...

Na bezoek opladen aan SC Eindhoven weer bereik terug op 344 km! Heel vreemd, laadvermogen was laag maar dit had ook te maken met bijna volle accu. Ik volg nu de ontwikkelingen wat er nu aan de hand is.
Ben wel verheugd dat mijn ‘oude’ range weer terug is. (Wagen gekocht met 49.000 km nu 1 jaar later 77.000)
 
  • Informative
Reactions: Xfrank and PaulusdB
Goedenavond Tesla rijders,

Update:
Had vanmiddag berichtje geplaatst over verminderde range van model S, hier weer nieuwe ontwikkelingen.
Zojuist naar Eindhoven gereden en tijdens instappen opeens range weer bijgesteld van 295 naar 322...

Na bezoek opladen aan SC Eindhoven weer bereik terug op 344 km! Heel vreemd, laadvermogen was laag maar dit had ook te maken met bijna volle accu. Ik volg nu de ontwikkelingen wat er nu aan de hand is.
Ben wel verheugd dat mijn ‘oude’ range weer terug is. (Wagen gekocht met 49.000 km nu 1 jaar later 77.000)
Klinkt goed, is dit na een software update gekomen? Zoja, welke versie?
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Hier MS 85D 2015 100dkm, afgelopen week twee softwareupdates kort achter elkaar.

Geeft momenteel 323 km aan bij 78%, omgerekend dus 414 km bij 100%
Twee weken geleden nog bij een range charge 413 km gezien op 't scherm.
Dus niks aan de hand hier.

Laadsnelheid SuC geen idee, daar kom ik haast nooit ;)
 
In het Engelstalige gedeelte is vaak iets meer te vinden, deze rijder rapporteert eigenlijk hetzelfde: Supercharging classic 85, or what's left of it
Of deze Australische rijder: 85kWhr Model S reduced Supercharging rate reduction confirmed by TOCWA

Naast de anecdotes in de 'hoofddraad': Sudden Loss Of Range With 2019.16.x Software

Eigelijk dus vanaf software versie 2019.16 kans op extreme degradatie batterij en vanaf softwareversie 2019.20 vertraging van de supercharge snelheid.
Hoewel de meeste wel inmiddels op nieuwere versies zitten, maar als het nog kan, niet updaten ;)

Benieuwd hoe dit verder ontwikkelt. Met de supercharge snelheid kan ik nog leven, maar als je geraakt bent door de 40km bereik vermindering is het wel erg zuur, zeker zonder verdere uitleg vanuit Tesla.
 
  • Informative
Reactions: Jkr85
Goedenavond Tesla rijders,

Update:
Had vanmiddag berichtje geplaatst over verminderde range van model S, hier weer nieuwe ontwikkelingen.
Zojuist naar Eindhoven gereden en tijdens instappen opeens range weer bijgesteld van 295 naar 322...

Na bezoek opladen aan SC Eindhoven weer bereik terug op 344 km! Heel vreemd, laadvermogen was laag maar dit had ook te maken met bijna volle accu. Ik volg nu de ontwikkelingen wat er nu aan de hand is.
Ben wel verheugd dat mijn ‘oude’ range weer terug is. (Wagen gekocht met 49.000 km nu 1 jaar later 77.000)
Hier is de oude range nog ver te zoeken. Ik sta nu aan de SuC te laden. 99% vol geeft 331km. Wat enkele maanden geleden nog 365 was.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
De S85 uit 2013 met 250.000km op de teller heeft bij 90% laden nog steeds rond de 340km en bij 100% iets van 370km en zit nu op 2019.20.1

SuperChargen doen we eigenlijk niet meer met die auto omdat we de 100D gebruiken voor de langere trips, daar kan ik dus niets zinnigs over zeggen.

Wel is het gewoon raar dat Tesla zulke dingen in alle stilte in een software update stopt en daarna alles keihard aan het ontkennen is: "Alles is in orde hoor!"

Je past willens en wetens de functionaliteit van een product aan. Dan mag zoiets ook wel in de Release Notes staan en dat helder naar klanten communiceren.

Maarja, beursgenoteerd, aandelen koers, USA, advocaten. Ik begrijp het al weer.
 
  • Like
Reactions: FairFrank