You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Toch nog een keer de juiste vergelijking. Wie van jullie zou het normaal gevonden hebben als je met je ICE naar de garage was geweest en je daarna nog maar 600 km ipv 800 km op een volle tank benzine kon rijden?
In km zetten en vergelijken met wat het was bij nieuw? Of jouw waarden hier invullen : Tesla Battery SurveyIk heb mijn range in percentage staan. Hoe kun je dan degradatie bepalen?
Zijn er hier nog mensen die hiermee aan de slag willen? Ik wel namelijk.Eens, ik zie niet in waarom het juridisch kansloos zou zijn. Het gaat hier om het softwarematig beperken van functionaliteit, zonder daarvoor instemming te vragen van de eigenaar. Ik heb nergens in de koopovereenkomst gelezen dat koper hiermee rekening moet houden.
Ik snap je uitgangspunt m.b.t. snelladen. Echter wat belangrijk is bij snelladen is de weerstand die in de batterij zit en daarmee de snelheid min of meer bepaald. Gedurende de levensduur van de batterij zal de interne weerstand toenemen door: veroudering, snelladen, te hete batterij of iets anders. Hierbij bepaald de zwakste batterij (Schakel) ook de snelheid.Zijn er hier nog mensen die hiermee aan de slag willen? Ik wel namelijk.
Een maand geleden is mij eindelijk door Tesla ronduit verteld dat mijn klacht over het super-langzaam chargen eenvoudig te verklaren is: 'Tesla heeft zelf de firmware aangepast'. Een goede reden, anders dan batterijlevensduur, werd daar niet voor gegeven.
Wel erg wrang dat, nadat je daar al jaren over geklaagd hebt, ze bij het service center je opdragen time-stamps te maken en een aantal keren via de telefoon problemen met laden hebt gemeld, Tesla zelf verantwoordelijk blijkt voor alle *sugar* (en mij dus een hoop frustratie en geneuzel had kunnen besparen).
Als er daadwerkelijk sprake was geweest van een dringende noodzakelijkheid (safety) dan was daar wel open over gecommuniceerd en had dit bij de service centra ook direct bekend moeten zijn.
Dat dit niet het geval was bewijst voor mij dat Tesla dit 'stiekem' heeft gedaan in haar eigen belang. Zonder geldige aanleiding, zonder communicatie en zonder toestemming van de klant.
Ik supercharge slechts sporadisch. Maar als ik er dan een keer sta, erger ik mij een ongeluk aan het trage laden. Soms piek ik bij de start heel even op 115kW. Maar met een minuut zit ik al op 80 om daarna vrij snel verder te zakken naar rond de 60 (dan zit hij zo'n 25% vol)
Omdat het maar sporadisch is heb ik er tot nu toe weinig mee gedaan. Maar op vakantie met de Tesla (mooie reizen van vroeger naar Turkije en Rusland) is op dit moment geen optie meer.
De arrogantie waarmee Tesla dit soort dingen doet spoort mij des te meer aan om hier toch eens werk van te maken.
Volgens de jongen aan de lijn bedoelde Tesla het allemaal goed. De langere levensduur van de batterij was toch ook mijn belang.
Heb geprobeerd hem uit te leggen dat de levensduur van de batterij mijn keuze is. Ik supercharge niet veel, maar als ik het dan een keer doe moet het wel werken. Een lagere supercharge snelheid zal (bij sporadisch superchargen) bijzonder weinig invloed hebben op de levensduur van mijn batterij.
Ik heb de beste man aan de telefoon de retorische vraag gesteld waarom Tesla dan ook niet het vermogen en de snelheid beperkt. Dat spaart immers de batterij, banden en remmen (en misschien ook wel levens). Daar moet de klant dan toch ook heel blij van worden?
Anyway, ik wilde er maar eens een briefje aan Tesla (met verzoek tot herstellen laadsnelheid) aan wagen. Ten eerste om te zien hoe ze officieel reageren en ten tweede om nut/slagingskans van vervolgstappen te verkennen.
Ik heb dat artikel ook voorbij zien komen. Echter ik heb nog niet gezien of Tesla in verweer is gegaan. Dit verweer zou uiterlijk op 17 juni moeten zijn gedaan. Echter ik heb geen vervolg op dit artikel gelezen. Heeft iemand een schrijven/artikel van de meest recente status van dit verhaal?In noorwegen hebben ook een groep Tesla-eigenaren 13.000+ gekregen per auto voor de eenzijdige downgrade vanuit Tesla. Dus misschien de gegevens en argumenten van deze rechtzaak in je brief verwerken?
Volgens mij zijn de 90 modellen afgelopen jaar met een sw update van de supercharger nerf afgehaald. Ik denk dat er veel eigenaren hoopte dat dit ook voor de 85 modellen zou gebeuren helaas is dit niet het geval. Ik zie vaak een piek rond de 10% van 130kw en daarna zakt het in.Wordt de S90 ook geknepen qua laadsnelheid of is het enkel de S85?
Ik snap je uitgangspunt m.b.t. snelladen. Echter wat belangrijk is bij snelladen is de weerstand die in de batterij zit en daarmee de snelheid min of meer bepaald. Gedurende de levensduur van de batterij zal de interne weerstand toenemen door: veroudering, snelladen, te hete batterij of iets anders. Hierbij bepaald de zwakste batterij (Schakel) ook de snelheid.
De S90 werd geknepen maar een paar updates geleden zijn de laadsnelheden weer op "normaal" niveau gebracht.Wordt de S90 ook geknepen qua laadsnelheid of is het enkel de S85?
Daarmee ga je wel snel door de bocht. Het is een buitengewoon vervelende situatie en hier verderop ingaan brengt waarschijnlijk nog meer weerstand. Maar zelf heb ik liever een iets lagere laadsnelheid en daarmee een langere levensduur en verminderde op afbranden van mijn auto.bla bla bla... dat weten we allemaal.
Echter, hier wordt opzettelijk geknepen zodat het pack niet binnen 8 jaar faalt. Dat heeft niks met interne weerstand van doen. De voorwaarden m.b.t. garantie zeggen namelijk niets over laadsnelheid en enkel over capaciteit.
Interne weerstand is hier niet de oorzaak. Als ik de cellen met een eigen bms aansluit kan ik ze gewoon op volle snelheid laden. Ook zonder dat ze teveel opwarmen. Natuurlijk is snelladen slecht voor de batterij, ook als je het sporadisch doet. Maar de laadsnelheidbeperking is puur om onder garantieclaims uit te komen door Tesla in de BMS gezet..Ik snap je uitgangspunt m.b.t. snelladen. Echter wat belangrijk is bij snelladen is de weerstand die in de batterij zit en daarmee de snelheid min of meer bepaald. Gedurende de levensduur van de batterij zal de interne weerstand toenemen door: veroudering, snelladen, te hete batterij of iets anders. Hierbij bepaald de zwakste batterij (Schakel) ook de snelheid.
En dat is de essentie: de klant heeft iets gekocht met bepaalde functionaliteit (superchargen) en als er een keuze is, moet die klant zelf kunnen kiezen wat voor hem belangrijk is En Tesla moet niet geniepig, in het geheim en ontkennend die keuze maken. Zeker niet tegen de achtergrond van de 8 jaar garantie op het accupack, hoe slecht omschreven die garantie ook is.Daarmee ga je wel snel door de bocht. Het is een buitengewoon vervelende situatie en hier verderop ingaan brengt waarschijnlijk nog meer weerstand. Maar zelf heb ik liever een iets lagere laadsnelheid en daarmee een langere levensduur en verminderde op afbranden van mijn auto.
Tuurlijk vind ik sneller laden ook prettiger. Maar als je dan kan kiezen voor een wat lagere snelheid en een langere levensduur kies ik het laatste.
Daarmee ga je wel snel door de bocht. Het is een buitengewoon vervelende situatie en hier verderop ingaan brengt waarschijnlijk nog meer weerstand. Maar zelf heb ik liever een iets lagere laadsnelheid en daarmee een langere levensduur en verminderde op afbranden van mijn auto.
Tuurlijk vind ik sneller laden ook prettiger. Maar als je dan kan kiezen voor een wat lagere snelheid en een langere levensduur kies ik het laatste.
Breng ze nu niet op ideeën. Draagarm setje #2 is onderwegHoe zou jij het vinden als je een Ferrari koopt en je mag opeens maar 100 omdat anders blijkt dat binnen 4 jaar er een grote kans is dat 10% van die types binnen garantie het onderstel kapot gaat? Dat zou vreemd zijn toch? Het is immers niet het product wat je had aangekocht. Echter, Tesla gooit het in een doofpot en nu in Noorwegen is er eindelijk iets gaande. Dan nog zal Tesla niet toegeven want toegeven zou resulteren is een giga kostenpost.