You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, dat is natuurlijk ook al een grote accu met lagere c-waarden, die cap komt misschien ook wel weer terug als ze wat ouder worden en banger worden voor garantie.De 90's werden gecapped en die cap is sinds vorig jaar verdwenen.
Km is toch objectief. Geschatte kWh resterend gedeeld door vaste waarde per type wagenonafhankelijk van je rijgedrag.De "km bereik" is erg subjectief en afhankelijk van je rijstijl.
Dat lijkt zo, maar bij mij blijft de range in kilometers dapper beweren dat ik met halfvolle batterij nog 200km zou kunnen, terwijl ik weet dat dat nooit kan. En zie je dus bij 20% batterij dat ie plots 2 kilometer range per kilometer rijden kwijt speelt.Km is toch objectief. Geschatte kWh resterend gedeeld door vaste waarde per type wagenonafhankelijk van je rijgedrag.
Ik denk dat dit bij mijn MS90D rond de 190 Wh/km ligt.
Bij een Zoe weet ik dat de resterende range geschat wordt op basis van je recente rijgedrag en dus subjectief is. Je kan zo voor een verrassing komen te staan als je vrouw de vorige rit op ECO gedaan heeft en je zelf de volgende rit doet, volop gebruikmakend van het mooie vermogen dat de Zoe toch wel heeft.
et kan zijn dat de GOM nu accurater is, maar 4 jaar geleden kon je er niet op rekenen.
Bij mij geeft hij bij 100% nog 400km aan. Haal ik ook normaal ook niet. Juist omdat hij rekent met een vast en optimistisch verbruik van 190Wh/km. Mocht hij rekening houden met je rijstijl, dan zou het net juister zijn. Ikvind het beter zo. Je weet met een beetje ervaring wel hoe jouw rit zich zal verhouden tot de vaste waarde. In de zomer een beetje meer verbruik, in de winter veel meer.Dat lijkt zo, maar bij mij blijft de range in kilometers dapper beweren dat ik met halfvolle batterij nog 200km zou kunnen, terwijl ik weet dat dat nooit kan. En zie je dus bij 20% batterij dat ie plots 2 kilometer range per kilometer rijden kwijt speelt.
De Guess’O’Meter bij Tesla maakt naar mijn ervaring een mengeling tussen je effectieve rijstijl en de gewenste rijstijl gebaseerd op werkelijke snelheidslimieten en verkeer. Dat vloekt als het verkeer rustig is, je harder accelereert dan autopilot zou willen en iets harder rijdt dan de snelheidslimiet.
Het kan zijn dat de GOM nu accurater is, maar 4 jaar geleden kon je er niet op rekenen.
Die waarde in km's is naar eigen keuze op basis van de laatste 10, 25 of 50km.De waarde op het energie scherm is dacht ik op basis van de laatste 50 kilometer.
Bij mij geeft hij bij 100% nog 400km aan. Haal ik ook normaal ook niet. Juist omdat hij rekent met een vast en optimistisch verbruik van 190Wh/km.
Idd jullie zijn nu ‘beperkt’ tot 100km/u. SoC in km moet redelijk correct zijn nu.Het is maar wat je optimistisch vind. Ik vind de waarde persoonlijk erg goed. In de zomer haal ik het verbruik als ik ronde 105km/u rijd en in de winter misschien bij 5-10km/u minder.
Dat kan niet. Als je 400 km moet en je verbruikt meer, dan zal hij halfweg geen 200km meer aangeven.waarbij je bij je bestemming aankomt en het ding nog altijd beweert dat je thuis gaat halen, maar op terugweg erachter komt dat je halverwege toch moet laden.
Zou het maar. Het lijkt mij dat ie voor 70% van de rit nogal conservatief inschat, en dan met nog 30% over merkt dat het verwachte rijbereik echt niet meer overeen komt met wat er nog in de batterij zit en dan de kilometers plots erg kort worden.Dat kan niet. Als je 400 km moet en je verbruikt meer, dan zal hij halfweg geen 200km meer aangeven.
Km of procent is een non-topic. Of hij na 200km rijden nog 200km of 50% aangeeft maakt niet uit. Je conclusie zou in beide gevallen zijn dat je thuis geraakt.
Op 250km is dat normaal toch? Zit je dan niet over de 65%?Sinds lange tijd weer eens geSuC'd. V3 met koppelstuk, dook onder de 40KW voordat er 250km in de batterij zat. Nog steeds geknepen als ik dat vergelijk met de beginjaren. Slecht.
Ik hou er geen statistieken over bij, maar weet vrij zeker dat het vroeger niet zo langzaam ging rond 65%.Op 250km is dat normaal toch? Zit je dan niet over de 65%?
Vreemd, mijn twee laatste laadbeurten gaat het weer veel sneller. Enige verklaring lijkt een software update van 2 weken gelden. Iemand die dit ook ervaart?Ik vermoed dat er een probleem is met mijn wagen bij het superchargen. Het gaat om een Model S 60 (software gelimiteerde batterij) van 2017, levering Februari 2018. Er werd een CSS module ingebouwd in December 2020. Tijdens het laden haal ik 75Kw bij 40% geladen en 60Kw bij 50% geladen. Daarna gaat het snel achteruit gaat naar b.v. 40 Kw bij 80%. Cijfers zijn hetzelfde met of zonder CSS adapter. Volgens het Tesla service center is dit volledig normaal. Wat denken jullie? Hoewel kW halen jullie bij b.v. 50% geladen? Dank bij voorbaat!
Lijkt mij sterk dat tesla probeert actief oudere modellen onbruikbaar te maken. Wat zou daar het nut van zijn? Erbij niet echt een tekort aan vraag voor nieuwe Tesla’s. Enige wat dat zou kunnen veroorzaken is een slechte naam. Heb je ook een gedocumenteerde totale verbruiksmeting van je batterij toen je je tesla net had aangekocht.Mijn S85 met 185k km geeft ook nog steeds 400km range aan bij volladen.
Daarvan halen we met moeite nog 300km zuinig gereden <110kmpu en 185Wh/km. Doe 400km is gewoon quatsch.
MAAR LET OP:
als ik aflees op de elektriciteitsmeter dan is een volledige laadbeurt van 5% tot vol... 55kWh !!!!
Dus ipv 85kWh rest er sinds de 2019 firmware nog 60kWh.
Weinig eigenaars kijken dit na. De meeste die ik gesproken heb dachten dat volladen 85kWh betekende en dat ze niet zuinig reden.
Mijn wagen is sinds die vaststelling reeds 3x binnengeweest bij Tesla (laatste keer 2 weken lang) en conclusie van Tesla serviceteam: batterij is perfect, wat betreft uw opmerkingen kunnen wij verder niets doen.
Ik heb mijn advocaat ingeschakeld en de respons van Tesla is ronduit beschamend. Men verwijst naar de huidige garantievoorwaarden ipv die van toen ik de wagen aankocht. Volgens Tesla is 70% batterij nog steeds binnen de marge. Daarnaast stelt de Tesla raadsman dat Tesla via firmware capaciteit, range en andere parameters mag wijzigen zonder impact op de garantie.
Onze 8 jaar garantie loopt bijna af.
Het lijkt alsof Tesla de early adopters met S85 wil ontmoedigen om de wagen te houden door hem redelijk onbruikbaar te maken met beperkte range en traag laden zodat hun batterijprobleem vanzelf verdwijnt.
Ik zet verdere stappen en heb mijn advocaat groen licht gegeven om voluit te procederen. Indien er nog eigenaars van een S85 zijn met gelijkaardige batterijbeperking, neem aub contact via pm.